1190RS - Erik Buell Racing oficjalnie
1190RS Carbon Edition od Erik Buell Racing po oficjalnej sesji zdjêciowej
W odniesieniu do informacji o 1190RS od Erik Buell Racing, informujemy, ¿e motocykl zosta³ ju¿ oficjalnie zaprezentowany. Póki co, s± to tylko zdjêcia wersji 1190RS Carbon Edition, czyli topowej wersji superbika. Wiadomo, ¿e EBR ma zaplanowan± produkcjê 100 sztuk, równie¿ edycji niezaopatrzonej w karbon. Taka ilo¶æ wystarczy, aby 1190RS móg³ uczestniczyæ w seriach wy¶cigowych dla motocykli produkcyjnych.
Rama nowego 1190RS pochodzi z niedokoñczonego projektu Buella Barracudy, jednak zosta³a poddana modyfikacjom – wlot powietrza oraz air-box maj± byæ zdecydowanie pojemniejsze. Jednostka napêdowa jest kolejn± ewolucj± projektu Rotaxa, a w skrócie jest to rozwiercony silnik 1125R, wyposa¿ony nastêpnie w czê¶ci pochodz±ce z bardziej rozwiniêtego pod wzglêdem wy¶cigów, 1125RR. Moc silnika 1190RS nie jest jeszcze podana, jednak ma byæ konkurencyjna dla Ducati 1198. Na pok³adzie znalaz³o siê te¿ wiele innych elementów wprost z toru, jak na przyk³ad zawieszenie Ohlins w specyfikacji podobnej do tej, u¿ywanej przez kierowców wy¶cigowych EBR. Producent postawi³ du¿y nacisk na nisk± wagê, polegaj±c na zaawansowanej technologii projektowania i obrabiania materia³ów. Dla przyk³adu, ko³o przednie ma wa¿yæ oko³o 3 kg, natomiast tylne niewiele ponad 4 kg. Kompletny 1190RS w wersji Carbon Edition bêdzie wa¿y³ poni¿ej 180 kg bez paliwa. W ofercie pojawi siê edycja ciê¿sza o 9 kilogramów, aby motocykl spe³nia³ wymogi AMA Superbike. Na konkretn± specyfikacjê techniczn± musimy jeszcze poczekaæ.
Ceny 1190RS nie s± jeszcze znane, jednak zwyk³a wersja ma byæ tañsza od Ducati, natomiast karbonowa bêdzie dro¿sza. EBR zapowiada równie¿, ¿e nie pozostanie jedynie elitarn± mark± i do sprzeda¿y wprowadzi tañsze motocykle.
|
Komentarze 10
Poka¿ wszystkie komentarzeTe rury stylizowane rzeczywi¶cie na dwusuwa RW750- nie pasuj± raczej do wspó³czesnego motocykla, reszta jest spraw± gustu, jednym pasuje innym nie i tak ma byæ....dla mnie E. Buell jest ...
OdpowiedzWygl±da okropnie. moda na zeszytowate zadupki mnie rozpierdziela coraz bardziej. Beznadziejny wydech, jak ze skutera kingway. Padaczkowaty wygl±d, a co z tego ¿e mo¿e i je¼dzie fajnie jak bym na ...
OdpowiedzMo¿e sie nie znam ale dla mnie ma pare minusów które bym zmieni³. Po pierwsze nie zabardzo mi sie czacha podoba patrzac z przodu. Po drugie okropny wydech. Po 3 przednia tarcza wola³ bym ...
Odpowiedzwyczucie stylistyki?z tak± dwururk± to bym sie wstydzi³ na miasto pojechaæ!
OdpowiedzGdzie to ma wloty ram-air??
Odpowiedznajwazniejsze jest to ze sie pojawil ten motocykl i buell nie zniknie. fajnie ze koljeny model bez silnika od wasaczy z Herlawego Dziadostwa
OdpowiedzJa mam HD kowego dziada i na rotaxa bym nie zamienil. Dla kazdego cos innego :)
Odpowiedzno i dobrze dla ciebie. chodzilo mi o to ze oni go zamkneli to se chlopak i tak poradzil!
Odpowiedz