Motocyklowe Mistrzostwa Polski w Wyścigach Równoległych - V runda w Toruniu
Z mieszanymi uczuciami wyruszyłem rano w trasę do miasta słynącego z pierników. W czasie deszczu wyścigi na ćwiartkę nie mają sensu.
Prognozy pogody na sobotę 1. września wyraźnie przypominały, ze lato ma się ku końcowi. W całym kraju przelotne opady a na północy przelotne burze. Z mieszanymi uczuciami wyruszyłem rano w trasę do miasta słynącego z pierników. W czasie deszczu wyścigi na ćwiartkę nie mają sensu, tym bardziej w przypadku motocykli, które już teraz mają kłopoty z trakcją na suchych nawierzchniach pasów dumnie zwanych asfaltowymi. Czy w ogóle więc wyścigi się odbędą? Biorąc jednak pod uwagę, że to już piąta, przedostatnia runda nie mogłem tematu odpuścić (ostatnia już 15 września na warszawskim Bemowie).
Parę słów o lokalizacji: Toruń to kolejne miasto posiadające pas niemal w obrębie miasta, więc nie było kłopotu z jakimkolwiek dojazdem. Choć dzień nie należał do ciepłych, a chmury wisiały nisko i jeszcze o 11.00 dawał o sobie znać deszcz, to wiele osób zdecydowało się spędzić ten dzień podziwiając współzawodnictwo samochodów i motocykli.
Sam pas nie należy do najgorszych w Polsce, ale niestety patrząc na niego pod kątem wyścigów SSS to wciąż daleko do specjalistycznych torów dragowych. Organizatorzy postarali się go dobrze przygotować oczyścić z wyrastających traw i podobnych wynalazków, ale typowy asfalt w zimny dzień dodatkowo nie powalał przyczepnością, więc w czasie treningów można było zobaczyć przejazdy mocniejszych motocykli, które dojeżdżając do mety paliły jeszcze gumę. To powinno dać do myślenia organizatorom. Może poza mocnymi samochodami zawodników na międzynarodowych zawodach mogłyby się pokazać i nasze motocykle? Technicznie naprawdę niczego im nie brakuje.
A co działo się w trakcie samych zawodów? Lista zawodników tym razem prezentowała się okazale.W klasie moto w eliminacjach wystartowało 7 zawodników.Stawka była bardzo wyrównana, warto nadmienić, że w drugim przejeździe eliminacyjnym różnica między pierwszym, a ostatnim zawodnikiem wynosiła mniej niż sekundę!! W półfinałach różnice czasowe pomiędzy zawodnikami jeszcze się pomniejszyły, jednak o wyniku jednego biegu zadecydował falstart Piotra Bonieckiego i do finału zakwalifikował się Mariusz Wieczorek z czasem ET+RT11.14sek. W finale spotkał się on z Hubertem Paduchem, który od początku sezonu nie daje szans rywalom. Również eliminacje w Toruniu wygrał w pięknym stylu kręcąc czas ET+RT 10.991sek. Już dziś można stwierdzić, że w tym sezonie Hubert zdobędzie tytuł mistrzowski w swojej klasie. Należy się. Gratulujemy!!
W klasie Moto Plus na starcie zobaczyliśmy 5 motocykli. Prym wiodły Suzuki GSXR 1000, jedna Yamaha R1 starała się z nimi zawalczyć i udało się jej zakwalifikować do półfinałów, jednak tu pechowo trafiła na Rolanda Krzemińskiego, który ma sezon równych startów i o niemal sekundę wcześniej był na 402 metrze.
Na starcie w klasie Moto Maxi stawiły się cztery motocykle, wszystkie więc zakwalifikowały się do półfinałów. Trzy Hajabusy: biała, niebieska i wiśniowa prezentowały się jak zwykle okazale. Po zarzewiu pożaru Maćka Białobłockiego w Kamieniu nie pozostało śladu, za to Buza Konrada poważnie uszkodzona na podopolskim pasie startowała bez turbo, jedynie z nitro, jednak jak się okazało nie miało to wielkiego wpływu. Nitro dawało odpowiedniego kopa i zobaczyliśmy przejazdy z czasem ET poniżej 10 sekund.
Powoli można już też wyrokować o kolejności w rywalizacji King of Moto. Tu teoretycznie spotykają się już totalnie odjechanie sprzęty z ośmioma najszybszymi zawodnikami z innych klas. Póki co oznacza to ściganie się zwycięzców swoich klas. I obywa się niemal bez niespodzianek. Przez cały sezon tylko raz maksymalna ilość punktów nie trafiła do zawodnika klasy Moto Maxi. W Toruniu pierwsze trzy miejsca przypadły w kolejności Konradowi Sobczykowi (10.214s.), Pawłowi Łasińskiemu (11.062) i Maćkowi Białobłockiemu (10.758).
Teraz czekamy już na ostateczną rozgrywkę 15 września w Warszawie na terenie bemowskiego lotniska.
Wyniki V eliminacji w klasach motoyclowych
KLASA MOTO
przejazd finałowy
NUMER | NAZWISKO I IMIĘ | POJAZD | ET+RT | ET | |||||
2002 | Paduch Hubert | SUZUKI GSX-R 750 | 10.991 | 10.942 | |||||
2023 | Wieczorek Mariusz | SUZUKI GSXR 750 | FS | FS 10.861 |
przejazdy półfinałowe
NUMER | NAZWISKO I IMIĘ | POJAZD | ET+RT | ET | |||||
2023 | Wieczorek Mariusz | SUZUKI GSXR 750 | 11.14 | 10.841 | |||||
2016 | Boniecki Piotr | SUZUKI GSX-R | FS FS | 11.403 | |||||
2002 | Paduch Hubert | SUZUKI GSX-R 750 | 11.343 | 10.959 | |||||
2030 | Wasniewski Janusz | SUZUKI GSXR | 11.657 | 11.255 |
przejazdy eliminacyjne
LP | NUM | NAZWISKO I IMIĘ | POJAZD | ET+RT | ET | ET+RT2 | ET3 | ||||||||
1 | 2002 | Paduch Hubert | SUZUKI GSX-R 750 | 24.934 | 24.806 | 10.983 | 10.979 | ||||||||
2 | 2023 | Wieczorek Mariusz | SUZUKI GSXR 750 | 11.213 | 10.902 | 11.206 | 10.792 | ||||||||
3 | 2016 | Boniecki Piotr | SUZUKI GSX-R | 11.435 | 11.399 | 11.354 | 11.304 | ||||||||
4 | 2030 | Wasniewski Janusz | SUZUKI GSXR | 11.89 | 11.439 | 11.713 | 11.377 | ||||||||
5 | 2043 | Tomkalski Jakub | SUZUKI GSXR600K5 | 11.915 | 11.793 | 11.716 | 11.714 | ||||||||
6 | 2022 | Bednarczyk Maciej | SUZUKI GSXR600 | 12.392 | 11.836 | 11.861 | 11.807 | ||||||||
7 | 2014 | Sitkiewicz Krzysztof | HONDA CBR 600 FS | 12.595 | 12.069 | 12.332 | 11.973 |
MOTO PLUS
przejazd finałowy
NUMER | NAZWISKO I IMIĘ | POJAZD | ET+RT | ET | |||||
2004 | Krzemiński Roland | SUZUKI GSX-R 1000 | 11.137 | 10.689 | |||||
2045 | Jakubowski Łukasz | SUZUKI GSX 1000 | 11.211 | 10.95 |
przejazdy półfinałowe
NUMER | NAZWISKO I IMIĘ | POJAZD | ET+RT | ET | |||||
2004 | Krzemiński Roland | SUZUKI GSX-R 1000 | 10.928 | 10.449 | |||||
2024 | Wieczorek Mariusz | YAMAHA R1 | 11.629 | 11.319 | |||||
2026 | Detmer Sławomir | SUZUKI GSXR-K5 | 11.335 | 11.011 | |||||
2045 | Jakubowski Łukasz | SUZUKI GSX 1000 | 11.104 | 10.883 |
przejazdy eliminacyjne
LP | NUM | NAZWISKO I IMIĘ | POJAZD | ET+RT | ET | ET+RT2 | ET3 | ||||||||
1 | 2004 | Krzemiński Roland | SUZUKI GSX-R 1000 | FS | FS 17.137 | 10.462 | 10.278 | ||||||||
2 | 2026 | Detmer Sławomir | SUZUKI GSXR-K5 | 11.495 | 11.238 | 11.303 | 11.026 | ||||||||
3 | 2045 | Jakubowski Łukasz | SUZUKI GSX 1000 | 11.325 | 10.869 | 11.507 | 11.323 | ||||||||
4 | 2024 | Wieczorek Mariusz | YAMAHA R1 | 18.65 | 18.31 | 11.329 | 10.846 | ||||||||
5 | 2046 | Rakowski Grzegorz | SUZUKI GSX 1000 | 11.73 | 11.06 | 11.725 | 11.169 |
KLASA MOTO MAXI
przejazd finałowy
NUMER | NAZWISKO I IMIĘ | POJAZD | ET+RT | ET | |||||
2001 | Białobłocki Maciej | SUZUKI GSX 1300 HAYABUSA | 10.355 | 09.937 | |||||
2000 | Sobczyk Konrad | SUZUKI GSX 1300 HAYABUSA | 10.592 | 10.027 |
przejazdy półfinałowe
NUMER | NAZWISKO I IMIĘ | POJAZD | ET+RT | ET | |||||
2001 | Białobłocki Maciej | SUZUKI GSX 1300 HAYABUSA | 10.776 | 10.431 | |||||
2021 | Łasiński Paweł | HONDA CBR 1100 XX | 11.076 | 10.948 | |||||
2000 | Sobczyk Konrad | SUZUKI GSX 1300 HAYABUSA | 10.94 | 10.455 | |||||
2003 | Pawlukowicz Arkadiusz | SUZUKI GSX 1300 HAYABUSA | 11.397 | 10.969 |
przejazdy eliminacyjne
LP | NUM | NAZWISKO I IMIĘ | POJAZD | ET+RT | ET | ET+RT2 | ET3 | ||||||||
1 | 2000 | Sobczyk Konrad | SUZUKI GSX 1300 HAYABUSA | 10.716 | 10.427 | 10.162 | 09.945 | ||||||||
2 | 2001 | Białobłocki Maciej | SUZUKI GSX 1300 HAYABUSA | 10.91 | 10.571 | 10.295 | 10.107 | ||||||||
3 | 2021 | Łasiński Paweł | HONDA CBR 1100 XX | 10.948 | 10.946 | 10.927 | 10.847 | ||||||||
4 | 2003 | Pawlukowicz Arkadiusz | SUZUKI GSX 1300 HAYABUSA | 11.528 | 11.01 | 11.295 | 10.968 |
|
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzesiemka niezle Arka P znam i to bardzo dobrze niezle wymiata
Odpowiedz