tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Motocyklowe Mistrzostwa Polski w Wyścigach Równoległych - V runda w Toruniu
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Motocyklowe Mistrzostwa Polski w Wyścigach Równoległych - V runda w Toruniu

Autor: Terror 2007.09.10, 12:35 1 Drukuj

Z mieszanymi uczuciami wyruszyłem rano w trasę do miasta słynącego z pierników. W czasie deszczu wyścigi na ćwiartkę nie mają sensu.

Prognozy pogody na sobotę 1. września wyraźnie przypominały, ze lato ma się ku końcowi. W całym kraju przelotne opady a na północy przelotne burze. Z mieszanymi uczuciami wyruszyłem rano w trasę do miasta słynącego z pierników. W czasie deszczu wyścigi na ćwiartkę nie mają sensu, tym bardziej w przypadku motocykli, które już teraz mają kłopoty z trakcją na suchych nawierzchniach pasów dumnie zwanych asfaltowymi. Czy w ogóle więc wyścigi się odbędą? Biorąc jednak pod uwagę, że to już piąta, przedostatnia runda nie mogłem tematu odpuścić (ostatnia już 15 września na warszawskim Bemowie).

NAS Analytics TAG

Parę słów o lokalizacji: Toruń to kolejne miasto posiadające pas niemal w obrębie miasta, więc nie było kłopotu z jakimkolwiek dojazdem. Choć dzień nie należał do ciepłych, a chmury wisiały nisko i jeszcze o 11.00 dawał o sobie znać deszcz, to wiele osób zdecydowało się spędzić ten dzień podziwiając współzawodnictwo samochodów i motocykli.

Sam pas nie należy do najgorszych w Polsce, ale niestety patrząc na niego pod kątem wyścigów SSS to wciąż daleko do specjalistycznych torów dragowych. Organizatorzy postarali się go dobrze przygotować oczyścić z wyrastających traw i podobnych wynalazków, ale typowy asfalt w zimny dzień dodatkowo nie powalał przyczepnością, więc w czasie treningów można było zobaczyć przejazdy mocniejszych motocykli, które dojeżdżając do mety paliły jeszcze gumę. To powinno dać do myślenia organizatorom. Może poza mocnymi samochodami zawodników na międzynarodowych zawodach mogłyby się pokazać i nasze motocykle? Technicznie naprawdę niczego im nie brakuje.

A co działo się w trakcie samych zawodów? Lista zawodników tym razem prezentowała się okazale.W klasie moto w eliminacjach wystartowało 7 zawodników.Stawka była bardzo wyrównana, warto nadmienić, że w drugim przejeździe eliminacyjnym różnica między pierwszym, a ostatnim zawodnikiem wynosiła mniej niż sekundę!! W półfinałach różnice czasowe pomiędzy zawodnikami jeszcze się pomniejszyły, jednak o wyniku jednego biegu zadecydował falstart Piotra Bonieckiego i do finału zakwalifikował się Mariusz Wieczorek z czasem ET+RT11.14sek. W finale spotkał się on z Hubertem Paduchem, który od początku sezonu nie daje szans rywalom. Również eliminacje w Toruniu wygrał w pięknym stylu kręcąc czas ET+RT 10.991sek. Już dziś można stwierdzić, że w tym sezonie Hubert zdobędzie tytuł mistrzowski w swojej klasie. Należy się. Gratulujemy!!

W klasie Moto Plus na starcie zobaczyliśmy 5 motocykli. Prym wiodły Suzuki GSXR 1000, jedna Yamaha R1 starała się z nimi zawalczyć i udało się jej zakwalifikować do półfinałów, jednak tu pechowo trafiła na Rolanda Krzemińskiego, który ma sezon równych startów i o niemal sekundę wcześniej był na 402 metrze.

Na starcie w klasie Moto Maxi stawiły się cztery motocykle, wszystkie więc zakwalifikowały się do półfinałów. Trzy Hajabusy: biała, niebieska i wiśniowa prezentowały się jak zwykle okazale. Po zarzewiu pożaru Maćka Białobłockiego w Kamieniu nie pozostało śladu, za to Buza Konrada poważnie uszkodzona na podopolskim pasie startowała bez turbo, jedynie z nitro, jednak jak się okazało nie miało to wielkiego wpływu. Nitro dawało odpowiedniego kopa i zobaczyliśmy przejazdy z czasem ET poniżej 10 sekund.

Powoli można już też wyrokować o kolejności w rywalizacji King of Moto. Tu teoretycznie spotykają się już totalnie odjechanie sprzęty z ośmioma najszybszymi zawodnikami z innych klas. Póki co oznacza to ściganie się zwycięzców swoich klas. I obywa się niemal bez niespodzianek. Przez cały sezon tylko raz maksymalna ilość punktów nie trafiła do zawodnika klasy Moto Maxi. W Toruniu pierwsze trzy miejsca przypadły w kolejności Konradowi Sobczykowi (10.214s.), Pawłowi Łasińskiemu (11.062) i Maćkowi Białobłockiemu (10.758).

Teraz czekamy już na ostateczną rozgrywkę 15 września w Warszawie na terenie bemowskiego lotniska.

Wyniki V eliminacji w klasach motoyclowych

KLASA MOTO

przejazd finałowy

NUMER NAZWISKO I IMIĘ POJAZD ET+RT ET
2002 Paduch Hubert SUZUKI GSX-R 750 10.991 10.942
2023 Wieczorek Mariusz SUZUKI GSXR 750 FS FS 10.861

przejazdy półfinałowe

NUMER NAZWISKO I IMIĘ POJAZD ET+RT ET
2023 Wieczorek Mariusz SUZUKI GSXR 750 11.14 10.841
2016 Boniecki Piotr SUZUKI GSX-R FS FS 11.403
2002 Paduch Hubert SUZUKI GSX-R 750 11.343 10.959
2030 Wasniewski Janusz SUZUKI GSXR 11.657 11.255

przejazdy eliminacyjne

LP NUM NAZWISKO I IMIĘ POJAZD ET+RT ET ET+RT2 ET3
1 2002 Paduch Hubert SUZUKI GSX-R 750 24.934 24.806 10.983 10.979
2 2023 Wieczorek Mariusz SUZUKI GSXR 750 11.213 10.902 11.206 10.792
3 2016 Boniecki Piotr SUZUKI GSX-R 11.435 11.399 11.354 11.304
4 2030 Wasniewski Janusz SUZUKI GSXR 11.89 11.439 11.713 11.377
5 2043 Tomkalski Jakub SUZUKI GSXR600K5 11.915 11.793 11.716 11.714
6 2022 Bednarczyk Maciej SUZUKI GSXR600 12.392 11.836 11.861 11.807
7 2014 Sitkiewicz Krzysztof HONDA CBR 600 FS 12.595 12.069 12.332 11.973

MOTO PLUS

przejazd finałowy

NUMER NAZWISKO I IMIĘ POJAZD ET+RT ET
2004 Krzemiński Roland SUZUKI GSX-R 1000 11.137 10.689
2045 Jakubowski Łukasz SUZUKI GSX 1000 11.211 10.95

przejazdy półfinałowe

NUMER NAZWISKO I IMIĘ POJAZD ET+RT ET
2004 Krzemiński Roland SUZUKI GSX-R 1000 10.928 10.449
2024 Wieczorek Mariusz YAMAHA R1 11.629 11.319
2026 Detmer Sławomir SUZUKI GSXR-K5 11.335 11.011
2045 Jakubowski Łukasz SUZUKI GSX 1000 11.104 10.883

przejazdy eliminacyjne

LP NUM NAZWISKO I IMIĘ POJAZD ET+RT ET ET+RT2 ET3
1 2004 Krzemiński Roland SUZUKI GSX-R 1000 FS FS 17.137 10.462 10.278
2 2026 Detmer Sławomir SUZUKI GSXR-K5 11.495 11.238 11.303 11.026
3 2045 Jakubowski Łukasz SUZUKI GSX 1000 11.325 10.869 11.507 11.323
4 2024 Wieczorek Mariusz YAMAHA R1 18.65 18.31 11.329 10.846
5 2046 Rakowski Grzegorz SUZUKI GSX 1000 11.73 11.06 11.725 11.169

KLASA MOTO MAXI

przejazd finałowy

NUMER NAZWISKO I IMIĘ POJAZD ET+RT ET
2001 Białobłocki Maciej SUZUKI GSX 1300 HAYABUSA 10.355 09.937
2000 Sobczyk Konrad SUZUKI GSX 1300 HAYABUSA 10.592 10.027

przejazdy półfinałowe

NUMER NAZWISKO I IMIĘ POJAZD ET+RT ET
2001 Białobłocki Maciej SUZUKI GSX 1300 HAYABUSA 10.776 10.431
2021 Łasiński Paweł HONDA CBR 1100 XX 11.076 10.948
2000 Sobczyk Konrad SUZUKI GSX 1300 HAYABUSA 10.94 10.455
2003 Pawlukowicz Arkadiusz SUZUKI GSX 1300 HAYABUSA 11.397 10.969

przejazdy eliminacyjne

LP NUM NAZWISKO I IMIĘ POJAZD ET+RT ET ET+RT2 ET3
1 2000 Sobczyk Konrad SUZUKI GSX 1300 HAYABUSA 10.716 10.427 10.162 09.945
2 2001 Białobłocki Maciej SUZUKI GSX 1300 HAYABUSA 10.91 10.571 10.295 10.107
3 2021 Łasiński Paweł HONDA CBR 1100 XX 10.948 10.946 10.927 10.847
4 2003 Pawlukowicz Arkadiusz SUZUKI GSX 1300 HAYABUSA 11.528 11.01 11.295 10.968
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
8 chwile przed startem9 lekki stres
NAS Analytics TAG
25 Takie same ale1 chwile przed startem
10 grzanie gumy przed startem18 chmury na niebie, chmury na pasie
39 Hubert Paduch swietuje zwyciestwo40 Po starcie guma juz nie jest potrzebna
20 Konrad ostro walczyl o miejsce7 przed tym bialym motocyklem nie da sie uciec
11 start12 i ulamki sekund po starcie
13 organizacja wymuszala wrecz kolejki do startu15 koncentracja
14 CBR 1100 XX latwo nie dawal sie latwo objechac16 i start
17 ulatujaca chmurka dymu37 Buza Konrada
19 piwersze metry po starcie21 czarny XX nie oddawal pola Buzom
27 Hubert szykuje sie do startu28 i start
30 Sekunda przed startem38 Maciek na Buzie i Pawel na XX
26 Oczekiwanie na start31 jedyne R1 w klasie moto Plus
32 Rolek przed startem33 Klasa Moto Plus
34 Piekne motocykle36 Szajba czeka na start
tablica wynikow22 dyskretny napis na wachaczu informuje o zmianie
6 motocykl do cwiartki nalezy mocno obnizyc24 Bo motocykle sa wszedzie
kolo w pokrowcupokrowiec na kolo
5 motocykle sa wszedzie41 Ten wlot cos przypomina
4 w tym kasku nie dopuscili do startu
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę