KTM RC 4 - wiadomo¶ci ci±g dalszy
Kolejne nowinki odno¶nie prototypowego modelu RC 4.
Zapewne pamiêtacie nasz± wiadomo¶æ z przed kilku dni odno¶nie pierwszych testów KTM-a RC 4. Dzi¶ ujawniamy kolejne fakty.
Jak ju¿ wcze¶niej wspominali¶my RC 4-kê napêdzaæ bêdzie jednocylindrowy silnik o pojemno¶ci rzêdu 690cm3, który podczas pierwszych testów rozpêdzi³ maszynê do ponad 225km/h. Silnik ten, wówczas by³ zamkniêty w kratownicowej ramie pochodz±cej z modelu 690 Duke, a wszystko razem obudowano owiewkami Cagivy Mito. Dzi¶ wiemy, ¿e to nie by³a ostateczna wersja, tego niezwykle intryguj±cego motocykla.
To nie bêdzie 690 Duke ubrany jedynie w owiewki. Zmianom ulegnie rama, a tak¿e karoseria, która kszta³tem bêdzie nawi±zywaæ do wiêkszego brata, czyli KTM-a RC 8. W efekcie ca³y sprzêt bêdzie wa¿y³ w granicach 132kg, daj±c stosunek mocy do wagi motocykla porównywalny z czterocylindrowymi sportbike'mi o pojemno¶ci 600cm3.
Nie pozostaje nam nic innego, jak czekaæ na oficjaln± prezentacjê najm³odszego dziecka z licznej rodziny „pomarañczowych". Tym, co lubi± niekonwencjonalne rozwi±zania, z pewno¶ci± zab³ysn± oczy na jego widok.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeNowa r6 (dane producenta) na sucho wa¿y 162 kg ,z do³adowaniem dynamicznym osi±ga 135 KM (pewnie na wale) daje to stosunek mocy do masy = 0,83. Przy wadze 132 kg silnik KTM musia³ by dawaæ 110 KM...
OdpowiedzGratuluje spostrzegawczo¶ci, ale jak wspomnia³e¶ byæ mo¿e tak wysoka moc nie bêdzie potrzebna, by przy tak niskiej wadze objechaæ "600-ki" Chcia³bym tylko dodaæ i¿ w najbli¿szym czasie na temat m.in. modelu RC 4 bêdziemy mieli informacje z pierwszej rêki, które z pewno¶ci± opublikujemy.
Odpowiedz