KTM RC 4 - wiadomości ciąg dalszy
Kolejne nowinki odnośnie prototypowego modelu RC 4.
Zapewne pamiętacie naszą wiadomość z przed kilku dni odnośnie pierwszych testów KTM-a RC 4. Dziś ujawniamy kolejne fakty.
Jak już wcześniej wspominaliśmy RC 4-kę napędzać będzie jednocylindrowy silnik o pojemności rzędu 690cm3, który podczas pierwszych testów rozpędził maszynę do ponad 225km/h. Silnik ten, wówczas był zamknięty w kratownicowej ramie pochodzącej z modelu 690 Duke, a wszystko razem obudowano owiewkami Cagivy Mito. Dziś wiemy, że to nie była ostateczna wersja, tego niezwykle intrygującego motocykla.
To nie będzie 690 Duke ubrany jedynie w owiewki. Zmianom ulegnie rama, a także karoseria, która kształtem będzie nawiązywać do większego brata, czyli KTM-a RC 8. W efekcie cały sprzęt będzie ważył w granicach 132kg, dając stosunek mocy do wagi motocykla porównywalny z czterocylindrowymi sportbike'mi o pojemności 600cm3.
Nie pozostaje nam nic innego, jak czekać na oficjalną prezentację najmłodszego dziecka z licznej rodziny „pomarańczowych". Tym, co lubią niekonwencjonalne rozwiązania, z pewnością zabłysną oczy na jego widok.
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeNowa r6 (dane producenta) na sucho waży 162 kg ,z doładowaniem dynamicznym osiąga 135 KM (pewnie na wale) daje to stosunek mocy do masy = 0,83. Przy wadze 132 kg silnik KTM musiał by dawać 110 KM...
OdpowiedzGratuluje spostrzegawczości, ale jak wspomniałeś być może tak wysoka moc nie będzie potrzebna, by przy tak niskiej wadze objechać "600-ki" Chciałbym tylko dodać iż w najbliższym czasie na temat m.in. modelu RC 4 będziemy mieli informacje z pierwszej ręki, które z pewnością opublikujemy.
Odpowiedz