Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 16
Pokaż wszystkie komentarzeo kurde, proszę, przytocz mi te prawa mechaniki które mówią że im wyżej środek ciężkości tym łatwiej się go przerzuca, bo poczułem się głupi.
OdpowiedzAleż proszę. Pochylenie motocykla w technice skręcania za pomocą przeciwskrętu polega na "wyciągnięciu" śladu opon spod maszyny w kierunku przeciwnym niż sprzęt ma się pochylić. Pochylenie motocykla to de facto jego obrót wokół środka ciężkości. Im większa odległość śladu kół od środka ciężkości, tym moment którym "obracasz" motocyklem jest większy, ponieważ jest on iloczynem promienia działania siły, czyli "wysokości środka cieżkości" oraz siły o wartości równej iloczynowi sinusa kąta skręcenia kierownicą i siły tarcia będącej iloczynem współczynnika tarcia i masy pojazdu wraz z całym ładunkiem.
OdpowiedzPrzepraszam, tam gdzie jest sinus kąta powinien być chyba sinus połowy kąta.
OdpowiedzSam bym tego lepiej nie ujął ;)
Odpowiedz