Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarzenie robia przegazowki, bo to jest bez sensu i zabiera za duzo czasu. o ile zmiany w gore jedzie sie z maneta odkrecona w opor, a "odpusty" zalatwia klikszifter, o tyle przy redukcji po prostu przegazowa to strata niezwykle cennego czasu. Wsluchaj sie w prace silnika w trakcie jazdy moturcykli w MotoGP - nawet, gdyby robila to elektronika, przeciez slychac by bylo wzrost obrotow. Przegazowki to dobre sa dla panow w krotkich spodenkach i t-shirtach scigajacych sie po miescie na 10 letnich podrutowanych sportach. Redukcja nastepuje jednoczenise z hamowaniem przeciez, aby przyspieszanie rozpoczac juz na optymalnym biegu, a nie redukowac dopiero wtedy, gdy trzeba juz przyspieszac. Przegazowka miala sluzyc zachowaniu stabilnosci motocykla przy redukcji. A o to dbaja obecnie sprzegla antyhoppingowe i nne pierdy.
Odpowiedz"Przegazowki to dobre sa dla panow w krotkich spodenkach i t-shirtach scigajacych sie po miescie na 10 letnich podrutowanych sportach." --> Tak myślisz? A co powiesz na to, że jeżdżę późną jesienią/wczesną zimą przy temperaturach bliskich 0 a nie raz nawet poniżej zera.... Bez przegazówki po prostu tył tańczy, a nie mam sprzęgła antyhoppingowego, ponieważ po prostu mój motocykl go nie ma (jeżdżę na nakedzie, nie na sporcie)... Po drugie co powiesz na to, że w klasie Moto2 większość zawodników robi przegazówki mimo to, że mają sprzęgło antyhoppingowe... Przypatrz się następnym razem co robią zawodnicy Moto2 podczas redukcji biegów, a zobaczysz że robią przegazówki... Szczególnie widać to w przypadku "Taki" Nakagamiego ;)
Odpowiedzpo części Zdzichu masz rację i w MotoGP jest tyle elektroniki i tak zaawansowane skrzynie biegów, że nie potrzebne im to. Ale w słabszych klasach na pewno występują przegazówki i tak jak poprzednik się pytał są do tego specjalne układy podobne do quickshifterów. Przykład takiego układu to CABS Auto Throttle Blipper http://www.youtube.com/watch?v=VF2FNfAzwdc zasada działania jest dość prosta, w momencie zaciśnięcia sprzęgła są lekko zwiększane obroty na krótką chwilę i można zmienić bieg w dół. Są też układy zapewniające pełny quickshifter tak w górę jak i w dół bez sprzęgła http://www.youtube.com/watch?v=_z3W2RuSCMw
Odpowiedz