Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 20
Pokaż wszystkie komentarzemysle ze to kwesita przelozenia napedu(predkosc kosztem przyspieszenia) i roznicy masy.
Odpowiedzczy przyspieszenia to zalezy od wykresu mocy napewno polepsza sie zawsze wkazdym wyapdku elastycznosc do pewnych obrotow ale przyspieszenie maxymalne niekoniecznie jesli motocykl ma bardzo szeroki szczyt mocy .
OdpowiedzTak jak piszesz, a do tego silnik Kawy kręci się wyżej. Czerwone pole od 12500 kontra 8800 w Hondzie, a to też ma wpływ na to, jak szybko może obracać się tylne koło. Matematycznie licząc, na szóstym biegu Kawa ma na kole maksymalnie 0,126 Nm/kg (przełożenie całkowite 1,2007), a Honda 0,111 Nm/kg (przełożenie 0,7118) i taką niewielką przewagę Kawa utrzymuje na każdym biegu. Za masę przyjąłem masę motocykla gotowego do drogi + jeździec 84kg. Teoretyczne prędkości maksymalne (zero poślizgu tylnego koła, wystarczająca moc itp.) Kawa 186km/h - Honda 179km/h. Oczywiście to teoria, która wynika tylko i wyłącznie z analizy kilku wybranych danych technicznych i nie daje pełnego obrazu motocykla jako całości. Najlepszy byłby test porównawczy, razem z KTM 390, na co niecierpliwie czekam.
Odpowiedzmyslisz sie :P przewaga tu jest na korzysc hondy cbr 500 r z kierowca 80 kg ma 175 km/tone a kawa 160 maxymalnie predkosc obrotowa niema zadnego znaczenia 48 km to 48 km niewazne czy przy 12500 czy przy 5000 jedyna roznice moze zrobic aerodynamika tzn zalozylem ze w obdywu motocyklach przelozenia sa dobrane idealnie pod katem zarowna vmax jak i przyspeiszenia wjednym i drugim czyli np kawa trzyma szczyt mocy bo wlasnie ogaldalem wykres w zakresie 10-12 tys obrotow staly prawie w okolicy tych 39 km to kazdy bieg tak dobrany zeby po wkreceniu na 12 tys na nastepnym orbtoy zaczynaly sie od 10 tys wykresu hondy niewidzialem jesli niema plaskiego szczytu tylko ciagle moc rosnie to daje sie max krotkie biegi tak zeby na kazdym obroty spadaly o max 500 obr/min i wcelu osiagniecia jak najwyzszej predkosci daje sie och heh z 10 wowczas bedzie wykorzystywac wykres mocy najlepiej tyle ze dojda starty na zmianach w dziesiatych sekundy przez wiecej zmian .
OdpowiedzDokładnie. Prędkość obrotowa i przełożenia skrzyni biegów. Pewnie właśnie z niższej prędkości obrotowej wychodzi niskie spalanie.
OdpowiedzNa spalanie ma wpływ kilka czynników. Żeby spalić jak najmniej, trzeba jechać z taką prędkością, przy której drogi ubywa w miarę szybko, ale opory powietrza nie są jeszcze zbyt wygórowane. Na ile pamiętam, jest to w okolicach 80-90 km/h. Większy opór, to większa moc potrzebna na jego pokonanie, a to oznacza większe zużycie paliwa. Mając wybraną prędkość, trzeba utrzymywać ją na jak najniższych obrotach silnika (ale bez przeciążania go). Małe obroty, to mało cykli pracy na jednostkę czasu, a to daje niskie tempo zużycia paliwa. W teorii, Kawa potrzebowałaby do utrzymania 80 km/h 6000 obr/min, a Honda 4400 (tak wynika z przełożeń), ale w praktyce będą to nieznacznie wyższe wartości (uślizg tylnego koła, sposób oddawania mocy w zależności od obrotów). Temat jest bardziej złożony, tutaj podałem podstawy. Dobór przełożeń to osobna i równie ważna kwestia, akurat w Kawie są dobrane bardzo sprytnie. Nowa CB500 ma przełożenia łudząco podobne do CBF600.
Odpowiedz