Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 13
Pokaż wszystkie komentarzemotocykl elektryczny vs spalinowy wszytko kwestia gustu ii przyzywczajen otwartosc na nowowsci silnik elektryczny to nic nowego kwestia zeby odkryc system ładowania w 5 minut i zeby miał akumulator zasieg jak pełen bak w normalnym motocyklu kwestie ekologiczne cóż cały system produkcji akumulatorow i utylizacji itd ieznam sie na tym zadobrze ale niekoniecznie musi byc duzo ekologiczniej niz w spalinowkach koszty chwilowe duzo mniejsze niz wspalinowce napewno ale dochodzi raz na jaks czas zaleznie od technologi wyana akumulatorow w efekcie tez niebedzie dramatycznej roznicy pomijajac te pierdoły typu ekologia i koszty bo umówmy sie kto nielubi efektu cieplarnianego z motocyklistów i zeby wpl był cały rok 25-30 stopni ?:):):):) zostaje nam to co najwazniejsze czyli odczucia z jazdy tu sa nastepujace kryteria dzwięk o czym psal autor który mozna syntetycznie wywołac w kasku w polaczeniu z uchylaniem manetki prosty system 2 charakterystyka silnika i jego moc osobiscie zakładajac 1 przykład mamy 2 motocykle ten sam model dokładne ergonomia ,masa jeden spalinówka 50 km dajmy na to drugi 50 konny elektryk prawdopodobnie wolałbym elektryka znacznie wieksza elastycznosc w stosunku do predkosc obrotowej niejest tak jak sie wydaje autorowi ze 500 nm od 0 obrotow =100% osiagów od 0 obrotow nic ztych rzeczy za to odpowada moc moment obrotowy owszem ale na kole nie na wale a to okresla wykres mocy na wale który w 100% pokrywa sie z wykresem momentu na kole a nie wykres momentu na wale moment dopero rpzemnoszony przez obroty daje nam realna siłe pociagowa danego pojazdu tak czy owak 500 nm od 0 obrotow to duzo wiieksza elastycznosc elektryka i te silniki nieutrzymuja ciagle max momentu od okreslonych obrtowo moment spada wykres natomiast mocy i momentu na kole wyglada tak jak w zwykłej saplinówce ztym ze mamy sporo wiecej mocy juz od 0 obrotow osobiscie zakałdajac ze oba jednoslady mialby ten sm zasieg i bateria ładowałoby sie powiedzmy no 10 minut wybrałbym elekteryka .
Odpowiedzdobra niech bedzie który motocyklista? :) motocyklista narciarz ,a co do dzwięku owszem mozna władowac system wkask z 150 wzornikami dzwków silnika maszyn sprzed 100 lat i nowoczesnych ale motocykliscie niektorzy tez lubia gdy ich sie słyszy z 10 km ;)
Odpowiedzprzykład wykresu momentu i mocy elektryka o wybranej charakterystyce np 400 nm od 0 do 3000 obr/min potem moment spada przy 5500 obrotow na minute mamy 300 nm przy 6500 200 nm = 1000 obr/min 57 koni 2000 obr/min 114 koni 3000 obro/ minute 170 koni 4000 obr/min 200 koni 5000 brotów na minute 227 koni szczyt mocy bedzie przy 5500 obr/min =235 koni w tym momencie silnik bedzie miał najwiekszy ciąg od tego moemntu moc spada zeby przy 7500 obr/min mieć nieco ponad 100 kucy wykres mocy imponujacy kto twierdzi ze slnk elektryczny niewymaga przekładni jest w błedzie wsyztkoz alezy oczysciwce od przeznaczenia danej maszyny ii docelowych osiagów jednak zeby optymalnie wykorzystac szczyt mocy tej przykładowaej charakterystyk silnika elektrycznego ewidtenie potrzebujemy minimum 2 a najlepiej 3 biehgów jesli mowa o motocyklu z standardowo 5 jesli mowa o ciiezkim aucie
Odpowiedz