Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 7
Pokaż wszystkie komentarzema kopyto subiektywnie na oko krajobraz szybko sie zmienia pytanie jak np wypda w porownaniu do nowej 600 klasy supersport. moze ktos wie czy np w yamasze dt 125 grozi zatarcie jadac ze stala predkosca na jednym biegu przez np 200 km? np 5 beg non stop 80 km/h ? Bo czytalem ze hamujac silnikiem w 2 t zaciera siie silnik czy tak samo se zaciera jadac duzo km na tych samych obrotach ?
Odpowiedznie zatrzesz bo do silnika cały czas będzie szła mieszanka paliwa z OLEJEM:) a w przypadku hamowania silnikiem nie dostarczane jest paliwo, a co za tym idzie silnik nie jest smarowany :)
Odpowiedzdzieki za odp.
OdpowiedzSilnik zaciera sie podczas hamowania silnikiem ponieważ jest on smarowany olejem dolewanym do paliwa. Jesli jedziesz caly czas ze stala predkoscia to smarowanie jest cały czas wiec nic nieporzadanego sie nie dzieje.
OdpowiedzPanowie dokładnie nie pamiętam jak to było w mojej DT, ale śmiem zaryzykować że dozownik oleju napędzany jest mechanicznie tzn. przez jakiś tam trybik sprzężony pewnie pośrednio z wałem. Wężyk doprowadzający olej do cylindra podpięty jest do króćca dolotowego. Podczas hamowania silnikiem, silnik się obraca więć: pompka olejowa jest napędzana olej jest pompowany do króćca ssącego, a podciśnienie wytwarzane przez tłok zasysa olej do komory. Jeśli się mylę proszę mnie poprawić. Pozdro
OdpowiedzDawkowanie oleju jest też uzależnione od otwarcia przepustnicy. Jest zapewne dodatkowa linka od manetki gazu do dozownika. Przy zamkniętej przepustnicy oleju jest za mało. Nie może być go zbyt dużo, gdyż będzie zarzucał świecę zapłonową.
OdpowiedzAle jak pałujesz to pierścienie mogą się stopić.
Odpowiedz:D
OdpowiedzWiększej głupoty nie słyszałem...
Odpowiedz