Zipp Triad 3 - nowo¶æ z Przasnysza
Wykorzystanie sprawdzonych podzespołów daje w rezultacie niezawodny produkt
Zipp na dobre zadomowił się na naszym rynku skuterów. Widać to nie tylko przez pryzmat coraz większej ilości pojazdów tej przasnyskiej marki na naszych drogach, ale też coraz szerszej gamy oferowanych produktów. Przykładem ciekawej nowości na ten sezon niech będzie testowany przez nas Triad 3. Model ten pojawił się na naszym podwórku wiosną tego roku i zabiega o klientów w arcytrudnym segmencie rynku skuterów w silnikami dwusuwowymi o pojemności 50 cc. Czy maszyna ta ma szansę na pozytywny odbiór wśród polskich klientów?
Nowy nie najnowszy
Sam Triad 3 choć jest nowym modelem, tak naprawdę nie niesie ze sobą żadnej rewolucji w świecie dwusuwowych 50-tek. Pojazd oparty jest na sprawdzonym silniku stosowanym w niezliczonej ilości modeli sprowadzanych do nas z Dalekiego Wschodu. To samo dotyczy podwozia, układu hamulcowego i osprzętu.
Wykorzystanie sprawdzonych rozwiązań nie jest jednak wadą. Pozwala bowiem zaoferować produkt niezawodny, a w moim odczuciu przede wszystkim tego oczekuje się od maszyny przeznaczonej do codziennego użytku. Niezależnie od tego wygląd Triada rzeczywiście tchnie nowością i może się podobać. Widać tutaj wyraźne zapożyczenia do kształtów znanych z europejskich skuterów, ale to bardzo dobrze. Maszyna pozostaje klasycznie proporcjonalna i po prostu ładna.
Ergonomia
Także tutaj nie należy spodziewać się przełomu. Mówimy ciągle o skuterze klasy 50, co oznacza, iż wysokiemu kierowcy zawsze będzie nieco brakowało miejsca na nogi. Tak czy inaczej znaleźć tutaj można wygodną pozycję, a kierownica i rozmieszczone na niej przełączniki znajdują się dokładnie tam, gdzie się ich spodziewamy. Czytelnie prezentuje się zestaw wskaźników, a jego największym plusem jest obecność wskaźnika poziomu paliwa. To nie jest takie oczywiste w maszynach tej klasy. Brakuje natomiast prostego zegarka elektronicznego (w Chinach kosztuje zapewne w okolicach 2-3 centów za sztukę) a jego braku nie jest wstanie skompensować nawet sygnalizator próby połączenia na telefon komórkowy! Owo proste urządzenie wyłapuje obecność fal GSM wzbudzanych w chwili próby dokonania połączenia przy pomocy telefonu komórkowego i oznajmia to czerwoną diodą błyskającą na tablicy wskaźników.
Plus należy przyznać Triadowi za bezobsługowy system smarowania z dosyć wygodnym dostępem do zbiornika oleju oraz za solidny bagażnik. Minus należy się za niestabilne lusterka oraz zbyt małą pojemność schowka, w którym nie mieści się kask integralny.
Napęd
Jak już wyżej wspomniałem jest to standardowa jednostka napędowa stosowana w wielu modelach skuterów z Dalekiego Wschodu. Jeśli miałbym się przyczepić do czegoś to pewnie narzekałbym na nierówną pracę na zimnym silniku oraz dosyć sporą ilość generowanego hałasu. Poza tym reszta jest zupełnie standardowa. Silnik zapewnia niezłą dynamikę i daje do zrozumienia, że jego możliwości wyraźnie wykraczają ponad 45 km/h narzucone przez blokadę.
Podwozie
Miłym zaskoczeniem jest bardzo przyzwoita praca podwozia. Jest ono stabilne i zestrojone dosyć sztywno. Niestety poza dużym plusem, jakim jest precyzja prowadzania skutera otrzymujemy tutaj w pakiecie dosyć twardą reakcję na nierówności. W praktyce oznacza to, że maszyna mocno daje w kość swojemu właścicielowi na wybojach. Co gorsza Triad sam sobie daje przez to w kość, co prowadzić może do urywania się na dziurawych drogach plastików.
Mocnym punktem całego skutera są hamulce. Przedni hamulce tarczowy bezproblemowo daje sobie radę z zatrzymywaniem skutera nawet z jego maksymalnych prędkości. Tylny, choć bębnowy, bardzo dobrze radzi sobie w charakterze hamulca uzupełniającego. Ogólnie rzecz biorąc hamulce w testowanych skuterze budziły zaufanie i sygnalizowały, iż dysponują sporym zapasem nawet jeśli przyszłoby im pracować przy większych prędkościach po odblokowaniu skutera.
Całościowo
Ładna stylizacja, stabilne podwozie oraz niezły silnik. To najkrótszy opis Triada 3. Maszyna ta jest tania w zakupie (cena 4409zł), a przy zużyciu paliwa na poziomie 3-3,5 litra/100km nie zrujnuje też portfela swojego właściciela. Produkt Zippa nie jest idealny, posiada kilka detali, które można by rozwiązać lepiej, ale z pewnością jest to ciekawa oferta w tym segmencie rynku. Co ważne testowany przez nas skuter miał już swoje najechane na kołach, a w naszej redakcji pokonał kolejne 600 km. Nie odnotowaliśmy w tym czasie jakichkolwiek problemów technicznych.
Dane techniczne:
Silnik | Jednocylindrowy, dwusuwowy, chłodzony powietrzem |
Pojemność | 49 ccm |
Sprężanie | 7,9:1 |
Moc maks. | 4,35 KM przy 7500 obr/min |
Maks. moment obrotowy | 4,00 Nm przy 6500 obr/min |
Zasilanie | gaźnik |
Akumulator | 12V/4Ah |
Podwozie | Rama z rury stalowej |
Zawieszanie p/t | widelec teleskopowy, podwójny element resorująco-tłumiący |
Hamulec p/t | Hydrauliczny tarczowy/mechaniczny bębnowy |
Opony p/t | 120/70 -12 / 120/70 - 12 |
Pojemność zbiornika paliwa | 5 l |
Kolorystyka | pomarańczowo-czarny, czerwono-czarny |
|
Komentarze 16
Poka¿ wszystkie komentarzeWygl±da fajnie po przeróbce rozpedza sie do max 70 km/h wystarczy na miasto ale ... PSUJE SIÊ !!! Plastiki s± bardzo niskiej jako¶ci bo S¡ ¯LE SPASOWANE telepi± siê i trzeszcz±. Ogólnie ni epoleca,m
OdpowiedzJaki jest orginalny rozmiar paska do tego skutera
OdpowiedzMam przejechane 2,500km, ten skuter to jedna wielka pora¿ka. Zaczynaj±c od zu¿ycia paliwa koñcz±cy na plastikach... Chocia¿ sam wizerunek skutera ma do¶æ agresywn± sylwetkê xD jak na taki oto ...
Odpowiedzte¿ go mam i mi dziala bez zarzutu, tylko plastiki mniewkur.... a pozatym idzie jak rakietan , musze jeszcze popracowaæ nad wygl±dem wizualnym ;d ;]
OdpowiedzMam ten skuter, jestem z niego zadowolony. +Ma³o pali +dwusuw +zrywny +fajny wygl±d -Plastiki s± do kitu pêkaj±
Odpowiedzsiema ty ja tez go mam ale mi strasznie duzo pali
OdpowiedzMnie tez ten skuter strasznie duzo pali
Odpowiedzmam zrobione 900 km,i juz mi starter nie dziala,czujnik paliwa pokazuje caly czas pelny bak a ostatnio kierunkowskazy nie dzialaja.a i plastiki sa do kitu,pekaja
OdpowiedzSprawdz czujniki mo¿e i posz³y, mi te¿ tak sie sta³ i nie mia³em swiate³
Odpowiedz