Zespó³ Aspar z dwoma motocyklami CRT w sezonie 2012
Zespó³ Aspar podpisa³ kontrakt z Randy de Punietem i Aleixem Espargaro na rok 2012. Tym samym bêdzie on korzysta³ z dwóch motocykli, a nie jak dotychczas z jednego, na którym je¼dzi³ Hector Barbera.
Team u¿yje maszyn w specyfikacji CRT z silnikiem Aprilii, ale nie wiadomo jeszcze jaka firma dostarczy podwozie. W ubieg³otygodniowych testach na torze Jerez, Randy de Puniet je¼dzi³ na wczesnym modelu motocykla CRT bazuj±cym na Aprilii RSV4 Superbike. Francuz do³±cza do zespo³u Aspar po zaledwie jednym sezonie spêdzonym w Pramac Ducati.
„Jestem zachwycony z powrotu do Aspar Team, w którym ¶ciga³em siê w 2005 roku w klasie GP250. Mam bardzo mi³e wspomnienia z tego okresu. Razem wyruszamy na nowe wyzwanie, którym jest CRT. Zdajê sobie sprawê, ¿e zespó³ jest konkurencyjny i jak zawsze dam z siebie wszystko. CRT jest przysz³o¶ci± MotoGP i my¶lê, ¿e czeka nas du¿o pracy, ale na pewno bardzo satysfakcjonuj±cej. Celem na przysz³y sezon jest jak najszybsze dopasowanie siê do prototypu i stopniowe dochodzenie do czo³ówki.”
„Trening w Jerez by³ produktywny i uda³o mi siê uzyskaæ wiele informacji na temat maszyny. To jasne, ¿e jeste¶my jeszcze daleko od ostatecznej wersji motocykla, ale jestem bardzo zadowolony z wszystkiego, co do tej pory zrobili¶my. Testy pokaza³y mi, jak du¿y potencja³ drzemie w CRT, a ja jestem dumny z bycia jednym z pierwszych zawodników, rozwijaj±cych now± kategoriê.”
Po sezonie spêdzonym w Moto2, Espargaro powraca do królewskiej klasy, gdzie w 2010 roku reprezentowa³ barwy, Pramac Ducati.
„Przede wszystkim jestem bardzo podekscytowany bêd±c w Aspar Team i z powrotu do MotoGP, co jest spor± motywacj±. Rok 2010 by³ dla mnie bardzo pozytywny i chcia³em pozostaæ w najwy¿szej klasie na kolejny sezon. My¶lê, ¿e moja waga oraz wzrost pomog± mi w je¼dzie na motocyklu w tej kategorii.”
„Jestem przekonany, ¿e sezon bêdzie udany, a moje wyniki osi±gane dla zespo³u Aspar, bardzo dobre. CRT jest zupe³nie now± klas± i z pewno¶ci± pocz±tkowo bêdziemy mieli du¿o pracy, ale wybra³em ten team, poniewa¿ wiem, ¿e bardzo powa¿nie podejd± do tego wyzwania. S± oni profesjonalistami i na pewno stworz± wspania³y motocykl. Cieszê siê z bycia czê¶ci± tego projektu.”
Szef zespo³u, Jorge Martinez 'Aspar' jest przekonany, ¿e z tymi zawodnikami i silnikami Aprilii, wyzwanie jakim jest CRT, bêdzie udane. Jego team stawia sobie za cel, aby byæ najlepszym w¶ród ekip CRT i przygotowaæ siê do kolejnych kroków naprzód w roku 2013.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeForward racing z Colinem edwardsem i motocyklem bazujacym na silniku z s1000rr i podwoziu suter bedzie na pewno lepszy ;) wiêc maja ciêzki orzech do zgryzienia by byc najlepsza ekpia CRT
Odpowiedz