Zawody Pit Bike: jeszcze więcej ścigania dla najmłodszych
Promotor Mistrzostw i Pucharu Polski Pit Bike zapowiedział w tym sezonie nową klasę dla najmłodszych zawodników. Będzie ona skierowana do dzieci w wieku 8-13 lat i da możliwość budżetowych startów, zarówno w zawodach off-road, jak i na asfalcie.
Nowa klasa to Runner 80, która koło znanej już klasy Stock 90 poszerzy wachlarz możliwości dla najmłodszych zawodników. Przypominamy, że 8 lat to minimalny wiek, uprawniający do zdania licencji zawodniczej i startu w zawodach. W Polsce na mini motocyklach pit bike można rywalizować w dwóch odmianach: terenowej, czyli off-road i na asfalcie, skrót SM. W obu przypadkach zawodnicy mają do wyboru start w pucharze Polski (licencja A lub B) oraz mistrzostwach Polski (licencja A).
Mini motocykle pit bike stały się bardzo popularną alternatywą do wysokobudżetowych dyscyplin motosportu. Na mniejszych dwóch kółkach ścigają się nie tylko najmłodsi, ale także młodzież i dorośli - bez górnego limitu wiekowego. Liczebność klas, szczególnie dziecięcych, zainspirowała powstanie nowego rozwiązania.
Mówimy o alternatywie dla zawodników pit bike w wieku 8-13 lat. Klasa Runner 80 pojawi się zarówno w Pucharze Polski Pit Bike, jak i Mistrzostwach Polski Pit Bike. Dzieci będą dysponowały standardowym modelem MRF 80 Runner. Nie ma możliwości modyfikowania pit bike (zawieszenie, silnik, gaźnik), można jedynie dopasować indywidualnie takie elementy, jak: łańcuch, kierownica, czy manetka gazu. Kolejny plus to budżetowe opony, na których będą jeździły dzieci w nowej klasie - cena w okolicach 100-150 zł/sztuka.
- Chcemy, by jeszcze więcej dzieci miało szansę rozpocząć karierę w sporcie motocyklowym - mówi Maciej Merchel, Pitbike MRF. - Dzięki temu więcej dzieci spróbuje swoich sił, a na pewno objawią się nowe talenty, które z motosportem zostaną na dłużej. W poprzednim sezonie frekwencja w najmłodszej klasie, szczególnie na off-roadzie, była tak wysoka, że niejednokrotnie musieliśmy dzielić ją na dwa wyścigi. Mam nadzieję, że nowe możliwości pozwolą na konkurencyjność młodych zawodników i dadzą im jeszcze więcej satysfakcji i możliwości. A sezon zapowiada się naprawdę imponująco. Do zobaczenia na torach!
Maszyna do wygrywania
Tymek Andrzejewski, aktualny mistrz Polski najmłodszej klasy Stock 90, startował właśnie na tym modelu. Zwycięstwo na MRF 80 Runner przywiózł do mety podczas pierwszych w historii dyscypliny Mistrzostw Polski Pit Bike Off-Road w Gdańsku.
- MRF 80 Runner to najlepszy motocykl do rozpoczęcia przygody w motosporcie. Tymek swoją przygodę rozpoczął w wieku 5 lat i to była jego pierwsza maszyna - mówi Magda Andrzejewska, mama młodego mistrza. - Pomimo młodego wieku i niskiego wzrostu nie było problemu z przystosowaniem motocykla pod Tymka. Półautomatyczna skrzynia biegów pozwala na ich zmianę bez używania sprzęgła ręcznego, co jest dużym plusem dla początkujących. Pit bike ma także możliwość regulacji gazu, co podnosi bezpieczeństwo podczas nauki jazdy.
Wszystkie informacje dotyczące zawodów pit bike można znaleźć na fanpage promotora oraz na stronie internetowej.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze