Zawodnicy sezonu 2005
W związku z wyśmienitymi wynikami osiąganymi na polskiej arenie wyścigowej, Andrzej Pawelec i Paweł Szkopek postanowili zrezygnować ze startów na krajowym podwórku, aby dać szanse rozwoju samym sobie i spróbować sił poza granicami Polski, a nawet na innych kontynentach. Nasz zdecydowanie najlepszy motocyklista wyścigowy, bezapelacyjny aktualny Mistrz Stocksportów Andrzej Pawelec, przeniósł się do Mistrzostw Niemiec klasy Superbike. Nadal pod skrzydłami zespołu Yamaha Castrol Polska, ścigać będzie się w „niemieckiej stawce” niezwyciężoną w 2004 roku Superstockową R1- ką.
Dwukrotny Mistrz Polski Stocksport oraz aktualny Vicemistrz tej klasy, Paweł Szkopek, jak doskonale wiemy znalazł się w samych Mistrzostwach Świata Supersport i jako pierwszy Polak w historii weźmie udział w całym cyklu tych zawodów. Jako kierowca czeskiego zespołu „Intermoto Honda Czech Republic” na CBR600RR swój inauguracyjny start na torze w Katarze zakończył na 13 pozycji.
Paweł zapowiedział jednak start w pierwszej rundzie MMP dla zaprezentowania polskim kibicom nowego zespołu. Jego brat, Marek Szkopek, ma z kolei wystartować w Mistrzostwach Europy Superstock, które towarzyszą Europejskim rundom World Superbike i Supersport. Prawdopodobnie także wystartuje tylko w pierwszej rundzie MMP.
Kolejny czołowy zawodnik, Marcin Kałdowski weźmie udział w 6 z ośmiu rund Mistrzostw Europy klasy Supersport. W Polsce wierny tej klasie od roku 2001, co prawda nigdy nie udało mu się zdobyć upragnionego tytułu, lecz zawsze twardo ściga się w czołówce jako faworyt. Wyścigową Yamahe R6 przygotuje jego zespół, Castrol Yamaha Polska. Marcin nie zrezygnował tym samym wcale ze startów krajowych i ma w planach start we wszystkich rundach MMP klasy Supersport. Niestety z wyścigów w tym sezonie wycofali się pozostali dwaj bracia Andrzeja Pawelca, Tomek i Paweł. Jak przyznali, fundusze, które mieliby wykorzystać na swoje zmagania, chcą przeznaczyć na zagraniczne starty brata. Tomek nie będzie mógł bronić tym samym tytułu Mistrza Polski Supersport, dodając do tego nieobecność w całym cyklu Pawła Szkopka oraz jego brata Marka, Kałdowski jest niemalże pewnym faworytem do zdobycia upragnionego tytułu Mistrza Polski.
Mistrz Superbike’ów, Teodor Myszkowski najprawdopodobniej bronić będzie tytułu tą samą Yamahą R1 budowaną przez zespół Castrol Yamaha Polska. Jego głownym rywalem będzie z pewnością Adam Badziak na nowym, doskonale spisującym się modelu Suzuki GSX-R 1000 i jak zapowiedział, ma zamiar zbudować piekielnie szybki motocykl do zwyciężania. Do Superbike’ów przenosi się także reprezentant Kawasaki Polska w 2004 roku, Sławek Grausam, dalej na ZX10-R, lecz jeszcze nie do końca wiadomo czy nadal pod opieką tej marki.
W Superstockach najprawdopodobniej pozostanie reprezentant Motopol Hondy, Ireneusz Sikora. Słabo, jak na swoje możliwości spisujący się w sezonie 2004, Piotr Dobrowolski (Castrol Yamaha) także zasili swoja obecnością klasę Superstock, gdzie znajdzie się także Bartłomiej Wiczyński na Suzuki. O ewentualnych zmianach klas przez zawodników i wszelkich nowościach dotyczących MMP, będziemy was informować na łamach tego działu.
Zdjęcia: www.debosz.com
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze