Zapisy na 1/4 mili - jak wystartować?
Wyścigi równoległe na dystansie 1/4 mili (402 metry), popularnie zwane ćwiartką to tak naprawdę zawody dla każdego, kto kocha adrenalinę i dreszczyk emocji. Startujący zawodnik ma możliwość sprawdzenia pełnych możliwości swojego motocykla, poznania swoich umiejętności, doszkolenia się oraz konkurowania z innymi. W warunkach ulicznych jest to niemożliwe, gdyż każdego obowiązuje kodeks ruchu drogowego. Mitem jest, że aby wystartować trzeba mieć mocno przerobiony motocykl. Można pojechać na seryjnym sprzęcie. Oczywiście, jak ktoś myśli o wygrywaniu, musi przygotować się na długa drogę w wyścigu zbrojeń, ale od czegoś trzeba zacząć.
Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego od 2003 roku organizuje tego typu zawody. Aby wystartować należy założyć konto uczestnika, podając podstawowe dane osobowe oraz wysłać formularz zgłoszeniowy. W przeciągu 24 godzin otrzymamy na skrzynkę mailową link aktywujący konto, po którego kliknięciu dostajemy login oraz hasło do strony zawodnika. Teraz droga jest już szybka.
Na głównej stronie SSS znalazła się zakładka „panel uczestnika”. Po wpisaniu loginu oraz hasła dostaniemy możliwość dodania motocykla. W formularzu trzeba podać model, markę, pojemność, zaznaczyć czy motocykl jest doładowany oraz uzupełnić podstawowe dane identyfikacyjne, takie jak numer rejestracyjny, numer i data ważności polisy OC oraz datę ważności przeglądu technicznego. Po potwierdzeniu danych, pojazd zostanie zarejestrowany w bazie. Nie jest to jednoznaczne ze zgłoszeniem się do zawodów. Aby potwierdzić chęć startu w danej rundzie, należy w panelu uczestnika wejść w zakładkę „lista pojazdów” i tam odpowiednim przyciskiem zgłosić motocykl na rundę. Wszystkie te czynności zajmują mniej niż 15 minut.
Później dostajemy informację jaką kwotę oraz gdzie i jak należy ją uiścić, aby można było wystartować. Na kilka dni przed zawodami zawodnicy otrzymują krótkie instrukcje, aby ułatwić odnalezienie się na evencie.
Motocykle podzielone są na 6 klas, głównie ze względu na pojemność.
- l Moto – pojemność silnika do 750 ccm, N/A (naturally aspirated – bez doładowania)
- l Moto Plus – pojemność silnika do 1100 ccm, N/A
- l Moto Maxi – pojemność silnika powyżej 1100 ccm, N/A
- l Moto Extreme – z doładowaniem, pojemność dowolna
- l Moto Chopper V2 – cruiser i chopper (z wyglądu), pojemność dowolna, układ cylindrów V2 lub boxer, z doładowaniem lub N/A
- l King of Moto - niespełniające wymagań technicznych w innych klasach motocyklowych.
Prawo do startu ma również ośmiu najszybszych kierowców z eliminacji z wszystkich klas motocyklowych. Klasa może być rozgrywana pucharowo, startuje 8 najlepszych kierowców z wszystkich klas z eliminacji z uwzględnieniem 9.6.3, organizator ma prawo zwiększenia tej liczby do 16
Zawody SSS posiadają swój odrębny regulamin. Każdy zawodnik musi się z nim zapoznać i zaakceptować jego warunki. Z niego dowiemy się m.in. o dopuszczalnych modyfikacjach motocykla, obowiązkowym wyposażeniu, warunkach bezpieczeństwa oraz zachowania na imprezie masowej. Regulamin można znaleźć w jednej z zakładek na oficjalnej stronie stowarzyszenia.
W każdym sezonie, SSS organizuje kilka imprez, które odbywają się cyklicznie od kwietnia do września mniej więcej co miesiąc. Na koniec sezonu, po finałowej rundzie wyłania się zwycięzca całego sezonu danej klasy, ustalany poprzez sumę punktów uzyskanych za poszczególne miejsce w klasyfikacji generalnej.
Ten mini poradnik powinien ułatwić postawienie tego pierwszego kroku do emocji i dobrej zabawy związanej ze startami w wyścigach motocyklowych. Każdy, kto ma motocykl i czuje niedosyt z jazdy po mieście, powinien spróbować zdrowej rywalizacji w niesamowitej atmosferze. Najbliższa, druga runda wyścigów na 1/4 mili SSS odbędzie się 15. maja w Lublinie.
To jak? Startujemy!
|
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzezawody pod tytulem "kto ma wiecej pieniedzy na przerobki" Totalny bezsens, buraki sie lansuja a gawiedz cieszy ze spalonej gumy, wspaniale...
OdpowiedzNie wiesz o czym mówisz ... bardziej liczy się zawodnik niż posiadany sprzęt. Udało mi się wygrać cały sezon 2010 motocyklem z seryjnym silnikiem..... a pojawiają się czasem zawodnicy z super hiper podkręconymi silnikami, którzy nie zrobili w życiu dobrego czasu przejazdu.
OdpowiedzDla ciebie gratulacje z powodu twoich osiagnięć, ale z przykrościa musze stwierdzić że w mojej klasyfikacji Ania i Karolina( Zawodniczki pod twoimi zdjeciami) biją wszystkie wyniki na łeb...> Pozdrawiam :)
OdpowiedzKtóra część need for speeda? A ja kiedyś wygrałem cały sezon w moto gp... ... później pad mi się zepsuł.
Odpowiedzno comments , nie ten poziom....
Odpowiedzpo prostu skonczyli ci sie argumenty i nie wiesz co powiedziec. Niestety tak sie konczy posiadanie malej wiedzy i bycie 13latkiem...
Odpowiedzhttp://www.speedbike.pl/1952.html
Odpowiedzhahahahaha :D Piękna riposta Czex, brawo :) pozdrawiam!
OdpowiedzGratulacje tytułu, ale nie wciskaj ludziom kitu, że to był seryjny Gixxer z seryjnym silnikiem.
OdpowiedzW zeszłym roku silnik to była totalna seria, żadna część nie była wymieniona na tuningową. Miałem tylko 152KM na kole. Tu masz filmik w którym pokazałem wszytkie modyfikacje tego motocykla : http://speedbike.pl/1994.html
Odpowiedz152KM na kole to na pewno nie seryjny wynik, jak tyle silnik z K3 ma na wale. Zresztą na dobrej hamowni silnik seryjny z K9 wykazuje 142KM na kole. Nie będę się sprzeczał już z Tobą, ale dalej nie wierzę w tą seryjność motoru.
OdpowiedzOk, a z tej strony Sobiesław Zasada...
OdpowiedzBardzo przydatny artykuł, ostatnio zastanawiałem się nad startem. Przydała by się jeszcze informacja ile mnie więcej wynosi wpisowe. Pozdrawiam!
OdpowiedzZ tego co mi wiadomo wpisowe wynosi 60 zł. Odwiedź stronę www.sss.org.pl Pozdarwiam
Odpowiedz