Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 7
Pokaż wszystkie komentarzeZależy też jaki to będzie rodzaj doładowania, bo niby został przedstawiony koncept z kompresorem, ale nic nie zostało na dobrą sprawę potwierdzone. Jeżeli będzie to kompresor, to tak owe montuje się w zasadzie głównie dla poprawienia momentu obrotowego i mocy w dolnym zakresie, bo przy wysokich obrotach kompresory już nie wyrabiają, jeżeli będzie to turbina, to skupią się bardziej na mocy jednostki, turbo potrzebuje odpowiednio dużo spalin, żeby pompować jak należy, ma też moment bezwładności, więc i reakcja na gaz była by ciut opóźniona, tym bardziej, że nikt nie zainstaluje turbiny ze zmienną geometrią, bo jest zbyt skomplikowana i w benzynowych jednostkach nie do końca się spisuje ze względu na temperaturę spalin. Zakładam, że koncept pozostanie i pójdą w kompresor, co za tym idzie nieziemską poprawę elastyczności jednostki, bo kompresor, jak piszesz, będzie pompował max od momentu puszczenia sprzęgła, przy odpowiednim zestrojeniu rozrządu będzie to potwór urywający ręce w nadgarstkach od startu do odcięcia :).
OdpowiedzBrak odpowiedzi do tego komentarza