Zakup nowego motocykla to najlepszy wybór. Dlaczego ta inwestycja się opłaca?
Obecnie na rynku mamy wiele form finansowania, więc coraz więcej osób może sobie pozwolić na zakup nowego motocykla, co znajduje swoje odzwierciedlenie w statystykach rejestracji. Dlaczego takie wyjście to najlepszy pomysł? Jak można na tym zyskać przy dalszej odsprzedaży maszyny? Jakie dodatkowe usługi warto wykupić?
W 2023 roku sprzedaż nowych motocykli w Polsce bije kolejne rekordy. Coraz więcej osób może sobie pozwolić na zakup pachnącego nowością wymarzonego jednośladu. Plusów takiego rozwiązania jest bardzo wiele i nie chodzi tu tylko o fakt, że będzie się pierwszym, który wygniótł kanapę, a także pierwszym i jedynym właścicielem w dokumentach pojazdu.
Zapach nowości
Pierwsza i oczywista kwestia to po prostu świadomość stanu sprzętu. Choć brzmi to jak banał, to jednak fakt, że zna się całą historię motocykla, bo jest się jego właścicielem od nowości, daje duże poczucie komfortu psychicznego. Dzięki temu można spać spokojnie, wiedząc, jak motocykl jest użytkowany, jak był docierany, jak oraz gdzie jest serwisowany, czy na jakim jeździ paliwie od momentu wyjazdu z salonu. Od samego początku ma się też pod kontrolą stan wizualny maszyny, a więc utrzymanie jej w czystości, żeby jak najdłużej pozostawała dumą pierwszego właściciela.
Spokój ducha
Największym plusem wynikającym z zakupu nowego motocykla jest jednak gwarancja. Zazwyczaj motocykle mają dwuletnią gwarancję i różni się ona warunkami w zależności od producenta. Standardem jest, że podczas okresu ochrony należy wykonywać przeglądy opisane w instrukcji motocykla. Na przykład w skuterach Vespa GTS 125 pierwszy raz należy się pojawić przy przebiegu 1,5 tys. km na tzw. kontroli dotarcia, później przy przebiegu 5 tys. km i tak dalej. Jeżeli w ciągu 12 miesięcy od poprzedniego przeglądu nie przejedziecie wymaganej liczby kilometrów, to i tak musicie pojawić się w serwisie, ponieważ liczy się nie tylko kilometraż, ale również czas.
Zobacz jak działa dodatkowa gwarancja X-CARE+ dla marek Piaggio, Vespa, Moto Guzzi i Aprilia >>
Producenci biorą pod uwagę fakt, że choć wiele osób może pozwolić sobie na skorzystanie z kredytu lub leasingu, to niewielu właścicieli zaciąga zobowiązania na okres 12 czy 24 miesięcy, zresztą w przypadku leasingu jest to niemożliwe. Dlatego wyciągają pomocną dłoń i oferują rozszerzenie gwarancji. Na przykład kupując skutery Vespa lub Piaggio z silnikiem o pojemności powyżej 51 cm3 albo motocykle Moto Guzzi i Aprilia, możecie przedłużyć gwarancję o 12 lub 24 miesiące w ramach programu X-CARE+. W pierwszym przypadku limit kilometrów wynosi 50 tys. km, a w drugim - 60 tys. km. Gwarancja obejmuje naprawy z użyciem oryginalnych części, a także pomoc drogową.
Żeby skorzystać z gwarancji, warto mieć wszystkie dokumenty dotyczące przeprowadzanych usług serwisowych i napraw, dotyczy to w szczególności dokonywania przeglądów w nieautoryzowanych serwisach. Oczywiście takie informacje widnieją też w globalnym systemie, z którego korzystają autoryzowane serwisy Grupy Piaggio, dlatego warto odwiedzać lokalny salon.
Przezorny dwa razy zyskuje
W życiu każdego motocyklisty przychodzi czas na zmiany, dlatego jeśli wiesz, że za 2 lub 3 lata będziesz zmieniać motocykl, to takie usługi jak X-CARE+ dla marek Piaggio, Vespa, Moto Guzzi i Aprilia okażą się pomocne również przy sprzedaży motocykla. Dzięki dodatkowemu pakietowi gwarancji będziesz mógł łatwiej sprzedać motocykl po cenie z górnego pułapu dla danego modelu. Fakt obowiązywania rozszerzonej gwarancji może też przyspieszyć znalezienie nowego właściciela i spełnienie twoich marzeń o kolejnej maszynie. Z takim zabezpieczeniem z pewnością zostaniecie dobrymi przyjaciółmi, nawet jeśli wydarzy się coś nieoczekiwanego i konieczne będzie skorzystanie z naprawy gwarancyjnej.
Komentarze 0
Pokaż wszystkie komentarze