Z Red Bulla i Formuły 1 do MotoGP. Dorna ma nowego dyrektora zarządzającego do spraw marketingu globalnego
W ostatnich latach Dorna mocno inwestuje w nowych pracowników. Firma ogłosiła nowego dyrektora zarządzającego do spraw marketingu globalnego i jest nim kobieta, która wcześniej pracowała na podobnych stanowiskach m.in. dla Samsunga oraz Red Bulla. Kim jest Kelly Brittain?
Jak podaje w swoim komunikacie prasowym Dorna, MotoGP ma na całym świecie ok. 0,5 mld fanów i idzie po więcej. W zwiększeniu popularności sportu ma pomóc Kelly Brittain, która została nowym dyrektorem zarządzającym ds. marketingu globalnego. Dotychczas pracowała jako dyrektor ds. komunikacji w Red Bull Racing & Red Bull Technology, gdzie spędziła prawie 4 lata.
W swoim bio w portalu Linkedin pisze, że zajmuje się m.in. pozyskiwaniem klientów w modelach subskrypcyjnych i specjalizuje się również w tworzeniu opowieści. To drugie jest istotne, ponieważ odkąd do MotoGP dołączył Dan Rossomondo z NBA, Dorna skupia się właśnie na story tellingu. Wzorem mają być najlepsze praktyki z Formuły 1, więc Kelly Brittain będzie odpowiednią osobą na odpowiednim stanowisku. Przed Red Bullem pracowała w DAZN i planowała kampanie dla Samsunga oraz sieci komórkowej 02.
- MotoGP to jedna z najbardziej prestiżowych marek sportowych i jestem podekscytowana, że będę mogła pracować z zespołem nad rozbudowaniem społeczności fanów. Wszystko zaczyna się od fanów i zrozumienia, dlaczego się angażują oraz co ten sport im daje. Naszym celem jest wzmocnienie tego na skalę globalną, żeby zapewnić marce wzrost, co obejmuje zwiększenie obecności MotoGP w różnych mediach, przestrzeniach kulturowych oraz demograficznych, do których ten sport jeszcze nie dotarł. Już teraz mamy doskonałe podstawy w kwestii zaangażowania fanów, bazy klientów, social mediów i solidnej współpracy z zespołami i promotorami. Naszą misją jest dalsza rozbudowa tego i pokonywanie barier w kwestii zaangażowania i rozwoju. Ekosystem wokół sportu bardzo się rozwinął, ma wiele punktów dostępu dla nowych i obecnych fanów. mowa o kontencie, rozpowszechnieniu social mediów, gadżetów i współpracy z markami. Praca nad zmaksymalizowaniem tego w MotoGP to ekscytująca perspektywa i jestem zaszczycona, że mogę dołączyć do tego wyjątkowego zespołu, żeby napędzać kolejny rozdział rozwoju i sukcesów - powiedziała Kelly Brittain w komunikacie prasowym.
- Z przyjemnością witamy Kelly w MotoGP. Marketing i promocja to nasz priorytet w budowaniu nowej ery sportu, gdzie nasi obecni i przyszli fani są w centrum wszystkiego, co robimy i wiemy, że stworzenie tej pozycji oraz zatrudnienie takiego talentu, jak Kelly będzie cennym nabytkiem - dodał Carmelo Ezpeleta, prezes Dorny.
W komunikacie prasowym podano, że Kelly Brittain rozpocznie pracę od sezonu 2025 i czeka ją przeprowadzka do słonecznego Madrytu. Jej bezpośrednim przełożonym ma być wspomniany wcześniej Dan Rossomondo.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze