Yatri Motorcycles og³asza premierê Project Zero. To pierwszy elektryczny motocykl z Nepalu
O szerokich planach nepalskiej firmy Yatri usłyszeliśmy po raz pierwszy pod koniec 2019 roku. Zaskoczenie było niemałe, bo ze względu na usytuowanie geograficzne "dachu świata", górski kraj kojarzymy co najwyżej w wyprawami na najwyższe szczyty i licznymi, buddyjskimi stupami. Niesłusznie.
Motocykl od Yatri ma podobno wynieść segment średniej wielkości elektrycznych jednośladów na nowy poziom. Nepalski producent w końcu ujawnił gotowy do produkcji Project Zero, czyli P0. Elegancka, stylizowana na cafe racera maszyna ma szłuną moc i wykorzystuje niezłą technologię.
Ale na pierwszy rzut oka Yatri P0 wykazuje zadziwiające podobieństwo do Husqvarny Vitpilen. Ma podobnie zaprojektowaną ramę i niemal identyczny zbiornik paliwa i siedzisko. Uwagę zwraca też znajomy, okrągły reflektor LED. Przypadek?
Zawieszenie to zestaw bazujący na upside-down z przodu i pojedynczym amortyzatorze z tyłu. Team Yatri zastosował prostą ale skuteczną filozofię projektowania, którą zawiera się w haśle "Elegance in Motion". Bez wątpienia stylistyka motocykla jest futurystyczna, z nutą retro, zresztą podobnie jak Husky Vitpilen. To na plus.
P0 ma też świetne osiągi, przynajmniej jeśli przyjmiemy zapewnienia Yatri za dobrą monetę. Elektrycznego P0 wyposażono w zaawansowany technologicznie akumulator litowo-niklowo-manganowy, który mieści 8 kWh energii. Yatri twierdzi ponadto, że zestaw akumulatorów może osiągnąć pełne naładowanie za pomocą standardowego gniazdka ściennego w ciągu zaledwie dwóch godzin. Nepalska firma gwarantuje przy tym słuszny zasięg 230 kilometrów.
Silnik elektryczny o mocy 48 kW (64 KM) oferuje kosmiczne 650 Nm natychmiastowego momentu obrotowego. Oznacza to, że Yatri P0 może rozpędzić się od 0 do 100 km/h w mniej niż pięć sekund. Niestety prędkość maksymalna P0 została ograniczona przez Yatri do 140 km/h.
Pakiet funkcji dodatkowych obejmuje siedmiocalowy, kolorowy ekran TFT, łączność 4G i wbudowaną nawigację. Inne opcje to bezkulczykowy start, a także aktualizacje On-The-Air dla zaawansowanego oprogramowania i systemów elektronicznych motocykla.
Publiczny debiut P0 ma odbyć się podczas imprezy demonstracyjnej Yatri zaplanowanej na 23 kwietnia. Zapewne poznamy wówczas cenę Project Zero, a być może ogłoszone zostaną również plany Yatri dotyczące budowy i otwarcia fabryki umożliwiającej produkcje P0 i przyszłych modeli w Nepalu.
Komentarze 0
Poka¿ wszystkie komentarze