Yamaha opracowuje 496-konny silnik dla elektrycznych hipersamochodów. Pod maskê trafi± dwa dzia³a
Poza motocyklami Yamaha posiada ofertę w segmencie łodzi, skuterów wodnych i śnieżnych, silników zaburtowych, motopomp a nawet pontonów, ale japońska marka zajmuje się również budową układów dla Yamaha ogłosiła właśnie silnik elektryczny zaprojektowany specjalnie do zastosowań w elektrycznych supersamochodach. Kompaktowa jednostka o napięciu 800 V jest w stanie wygenerować 496 KM mocy. innych producentów, w tym branży elektrycznych supersamochodów.
Silnik został opracowany z myślą o użyciu więcej niż jednej jednostki w pojeździe, więc samochód wykorzystujący dwa takie silniki może być niezwykle potężny. Yamaha podkreśla również kompaktowe rozmiary jednostki, co wynika z faktu, że przekładnia i przetwornica zostały zintegrowane w jednym module.
Nie jest to jedyny silnik elektryczny opracowany przez Yamahę. Począwszy od zeszłego roku, marka spod znaku trzech kamertonów poszerza swoją działalność o rozwój silników o mocy od 47 do 268 koni mechanicznych. Mniejsze jednostki zostały stworzone z myślą o niewielkich pojazdach mobilnych i motocyklach, natomiast mocniejsze przeznaczone są do samochodów osobowych.
Budowanie prototypowych układów napędowych dla innych firm jest naturalnym rozszerzeniem działalności Yamahy. Japońska marka od dawna buduje silniki benzynowe dla innych producentów samochodów, poczynając od 1967 roku i dwusprzęgłowej rzędowej szóstki dla Toyoty 2000GT.
Na przestrzeni lat Yamaha opracowała również wysokoobrotowe silniki z podwójnym układem rozrządu dla samochodów takich jak Toyota AE86 i MR2, 3,0-litrowy DOHC V6 dla uwielbianego sportowego sedana Ford Taurus SHO oraz 4,4-litrowy V8 dla Volvo, który znalazł zastosowanie w modelach S80 i XC90. Dzięki powiązaniom z Toyotą, silniki Yamahy znalazły się również w samochodach sportowych, takich jak Lotus Elise. Ostatnio marka z siedzibą w Hamamatsu, pomogła w rozwoju Lexusa LFA i wolnossącego V10.
Jeśli chodzi o dzisiejszego bohatera, silnik elektryczny zostały opracowany z myślą o łatwej instalacji, ale moc i metody chłodzenia mogą być dostosowane do konkretnych zastosowań, wymagań klienta. Silnik do hipersamochodów EV zadebiutuje na wystawie 2021 Automotive Engineering Exposition w Jokohamie w Japonii w dniach 26-28 maja.
Komentarze 0
Poka¿ wszystkie komentarze