Yamaha YZ450F 2010 - rewolucyjne zmiany
Yamaha ujawniła szczegóły dotyczące zmian w modelu YZ450F na rok 2010
Na prezentację nowego modelu Yamaha YZ 450F ze zniecierpliwieniem wyczekiwał cały offroadowy świat. Zmiany, których dokonano były do końca owiane głęboką tajemnicą. Jednak było pewne, że flagowa crossówka ze stajni Yamahy musi mieć wtrysk paliwa. Tak też się stało.
Gaźnik Keihin zastąpiono „szprycą" YFI (Yamaha Fuel Injection ) o średnicy 44 mm, dostarczonej przez tę samą markę. Jego charakter pracy można łatwo zmienić nabywając GYTR Power Tuner, którym szybko i bez potrzeby użycia laptopa dostosujemy motocykl pod ulubiony styl jazdy. Serce maszyny także poddano operacji. Zwiększono średnicę tłoka, zmniejszając przy tym jego skok. Stopień sprężania zwiększył się z 12,3:1 do 12,5:1. Z głowicy cylindra pozbyto się jednego z zaworów, a cały cylinder wychylono w kierunku tylnej osi, czego głównym celem jest centralizacja masy motocykla. Z tego samego powodu przesunięto do tyłu także zbiornik paliwa, a miejsce przed nim zagospodarowano na air box. Nie sposób nie zauważyć zakrzywionego niczym świński ogon układu wydechowego, który z cylindrem nie łączy się z przodu, lecz z tyłu. Uzyskano to w wyniku zamiany położenia kolektorów dolotowych z wylotowymi.
Podwozie także doczekało się sporych zmian. Kołyskowa rama, w celu zapewnienia odpowiedniej sztywności i wagi, została starannie połączona z 16 elementów kutych i wytłaczanych ze stopu aluminium. Przeprojektowano także wahacz, a za stabilność jazdy na motocyklu odpowiadać będzie nowe zawieszenie o większym skoku, które dostarczyła firma KYB. Poniżej prezentujemy filmy przedstawiające dokładne zmiany w nowym YZ 450F.
|
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeZapowiada siê grubo. Ciekawe, czy wymiecie konkurencje
Odpowiedz