Yamaha YFZ 450R 2009
YFZ 450 po sportowym upgradzie
Yamaha zainspirowana motocrossem quadów, a w szczególno¶ci przeróbkami, którym zostaj± poddane pojazdy, opracowa³a model dedykowany specjalnie tej dyscyplinie sportu. Za model bazowy pos³u¿y³ powszechnie znany i lubiany YFZ 450, a jego usportowiony klon w nazwie otrzyma³ dla rozró¿nienia dodatkowo literkê R. Co kryje za sob± owa spó³g³oska?
Udoskonalona YFZ-ta przede wszystkim ma lepszy silnik, który zasilany jest przez wtrysk paliwa marki Mikuni o ¶rednicy gardzieli 32 mm, wyposa¿ony we wtryskiwacz z dwunastoma otworami. Ca³o¶ci± steruje 32-bitowy komputer firmy Mitsubishi. Zmianie uleg³ tak¿e kszta³t komory spalania. Zaowocowa³o to nieco lepszym, ni¿ u pierwowzoru stopniem sprê¿ania, bez zmiany ¶rednicy t³oka oraz jego skoku. Ulepszono hamulce, zawieszenie oraz zmieniono wymiary czteroko³owca. 450R jest krótsza i ni¿sza od swojej poprzedniczki, ale za to szersza, przez co lepiej trzyma siê nawierzchni przy agresywnych zwrotach. Co do przyczepno¶ci, to in¿ynierowie z Yamahy pomy¶leli te¿ o oponach i obuli quada w ¶wie¿o zaprojektowane Dunlopy. Wygodniejsze siedzenie, szerokie podnó¿ki, czy regulowana kierownica to uk³on w kierunku poprawy komfortu jazdy, co w czasie wy¶cigów nie jest rzecz± bez znaczenia.
Motocrossowa wersja Yamahay YFZ 450 na salonowe pó³ki trafi byæ mo¿e jeszcze w tym roku, a bêdzie dostêpna w malowaniu niebiesko-bia³ym lub czerwono-bia³ym. Osoby, których wymagania w zupe³no¶ci spe³nia³a wersja bez literki „R" nie musz± siê martwiæ, gdy¿ i ona bêdzie nadal produkowana.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzemia³em okazje przetestowaæ t± yamahê i moim zdaniem patent z nierysuj±c± siê powie¿chni± jest bardzo dobry. Dla wy¿szych w standardzie mo¿e mieæ ona troche za nisko umiejscowion± kierownicê...W ...
Odpowiedz