Yamaha YFM 350R
Sportowy wygląd, solidna konstrukcja podwozia oraz mocny silnik czynią z Yamahy YFM350 pojazd, który poradzi sobie w każdym terenie
Jej pełen charakteru, chłodzony powietrzem silnik o pojemności 348cm3 jest wystarczająco mocny, by bezproblemowo przemieszczać quada nawet po najtrudniejszym szlaku. Duże przy tym znaczenie ma zwieszenie. Z tyłu wyposażone w centralny amortyzator, natomiast z przodu w dwustopniowe sprężyny. Konstrukcję zawieszenia wieńczą aluminiowe koła. Całość zapewnia znakomite właściwości jezdne. Jeśli dodać do tego małą masę pojazdu oraz relatywnie dużą wygodę prowadzenia, to YFM 350R staje się optymalną maszyną dla ludzi szukających sportowych wrażeń z jazdy.
Co nowego?
Co tak naprawdę wyróżnia YFM350? Przede wszystkim silnik. Mocny i elastyczny w szerokim zakresie obrotów, jak już pisaliśmy, o pojemności 348 cm3. Chłodzony powietrzem, z pojedynczym wałkiem rozrządu w głowicy, wyposażony jest w gaźnik BRS Mikuni o średnicy gardzieli 36 mm. Ten układ zasilania oferuje świetną reakcję silnika na dodanie gazu w całym zakresie obrotów. Prosta konstrukcja jednostki napędowej sprawia, iż jest ona łatwa w obsłudze oraz niezawodna. W standardowym wyposażeniu znajdziemy elektryczny rozrusznik. Skrzynia biegów posiada 6 przełożeń do przodu oraz jeden bieg wsteczny, bardzo pomocny w trudnych sytuacjach i ciasnych zakamarkach.
Cyfrowy moduł zapłonowy zapewnia bezobsługową pracę silnika. Wysoko umieszczony chwyt powietrza gwarantuje silnikowi stały dostęp czystego powietrza w ciężkich warunkach, np. w gęstym zapyleniu, błocie, czy głębokiej kałuży.
Pod spódnicą
Yamaha YFM 350R posiada bardzo sztywną oraz lekką ramę. Takie połączenie ma niebagatelne znaczenie dla prowadzenia trzystapiędziesiątki. Reaguje ona na najmniejszy ruch kierownicy, prowadzi się bardzo wyczuwalnie oraz precyzyjnie. Nisko umieszczone siedzisko zwiększa wygodę prowadzenia oraz zapewnia optymalną swobodę ruchów kierowcy. Niezależne przednie zawieszenie w systemie 2 wahaczy ma regulowane wstępne napięcie sprężyn ze skokiem równym 200 mm.
Aluminiowe koła redukują masę nieresorowaną, zapewniając lepsze prowadzenie oraz zachowanie w zakrętach. Jeśli chodzi o hamulce, mamy do dyspozycji wentylowane tarcze z przodu i z tyłu. Są wystarczająco skuteczne nawet, gdy są zupełnie zamoczone i zabłocone. W poruszaniu się po ciężkim terenie pomagają specjalnie zaprojektowane niskoprofilowe opony. Charakteryzują się niesamowitą trakcją w zróżnicowanym terenie.
Podnóżki mają aż 45 mm szerokości i są zapożyczone z większego modelu YFZ 450. Do dyspozycji mamy również hamulec ręczny. Jest łatwy w użyciu i może być uruchomiony jedną ręką. Tylne zawieszenie jest lekkie i sztywne. Współpracuje z amortyzatorem o regulacji ustawienia i skoku 210 mm. Rezultatem jest wzorowe zachowanie pojazdu podczas agresywnej sportowej jazdy.
Kompozytowe osłony pod podwoziem stanowią skuteczną ochronę dla kluczowych elementów pojazdu, a przednia osłona, która również wykonana jest z materiału kompozytowego, ma tą przewagę nad podobną wykonaną z metalu, iż nie powygina się ani nie skoroduje. Dodatkowo YFM 350 R wyposażony jest w reflektor halogenowy w przedniej lampie prosto z modelu YFZ450, a tylna lampa wyposażona jest w światło hamowania.
Lekka konstrukcja YFM350R gwarantuje przy tej mocy silnika nieprzeciętną frajdę z prowadzenia tego pojazdu. Na pewno długie godziny spędzone na 350R nie będą zbyt męczące, gdyż siedzisko zapożyczone zostało z większych modeli Raptora. Oferuje ono większy komfort oraz swobodę ruchów, tak potrzebną w sportowej jeździe. Paliwa na szaleństwa w plenerze starczy na długo. Użytkownicy na pewno docenią duży 9 litrowy zbiornik podczas dłuższych wycieczek.
Dla miłośników tuningu producent przewidział dosyć długą listę akcesoriów. Wybrać możemy m. in. osłonę na zębatkę napędową, chromowaną nakładę prądnicy czy tłumik zwiększający moment obrotowy silnika oraz jego moc o 2 KM. Dostępny jest również zestaw tuningujący gaźnik oraz specjalny filtr powietrza.
Cena tegorocznego modelu oferowanego w Polsce wynosi 25 900zł.
Silnik | |
Typ silnika: | 1 cyl. 4-suw |
Pojemność skokowa: | 348 cm3 |
Średnica x Skok tłoka: | 83 x 64,5 mm |
Stopień sprężania: | 9,2 : 1 |
Smarowanie: | mokra miska olejowa |
Gaźnik: | Mikuni BSR 36 |
Starter: | Elektroniczny CDI |
Starter: | elektryczny |
Pojemność zbiornika paliwa: | 9 litrów |
Przeniesienie napędu: | łańcuch |
Skrzynia biegów: | 6-biegowa + wsteczny |
Podwozie | |
Długość: | 1780 mm |
Szerokość: | 1095 mm |
Wysokość: | 1080 mm |
Wysokość siedzenia: | 820 mm |
Rozstaw osi: | 1210 mm |
Masa pojazdu w stanie suchym: | 170 kg |
Hamulce przód: | Hydrauliczny, podwójne tarcze |
Hamulce tył: | hydrauliczne, tarczowe |
Opony przód: | AT 21 x 7-10 |
Opony tył: | AT 20 x 10-9 |
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze