Yamaha XVS 650 inna ni¿ wszystkie
Chyba każdy zna historię z gatunku "gówniarz kupił szlifierkę i się poskładał", no nie? Ta historia dzięki Bogu jest nieco inna. To miłość, która zaczęła się od pierwszego wejrzenia - mała Azjatka z charakterem, zero błyskotek po prostu inna, niż wszystkie!
Mowa oczywiście o całkiem udanym projekcie Yamahy z 2007 - XVS 650. Wiem, wiem kupa chromu... a jedna nie! Rok szukałem po portalach aukcyjnych i innych ogłoszeniach dziwnej treści jednego konkretnego modelu - VStar Midnight - mała czarna, na której widok każdy się pytał "Panie, co to za Harlej?". Oczywiście jak to w życiu bywa i pierwsza miłość przemija, toteż zacząłem przymierzać się do sprzedania, a tu nagle bęc! Jedna ruda franca "nie zauważyła" mnie wyjeżdżając z podporządkowanej (tak, ciężko jest zauważyć głośny motor jadący 50 km/h w biały dzień). Pół roku rekonwalescencji, strach przed wejściem do garażu itd... ale żeby nie zasmucać opowiem wam co było dalej.
Wracając z pracy zahaczyłem o garaż, odkryłem zgliszcza, otworzyłem bezalkoholowe i zacząłem ją rozkręcać. Po powrocie do domu rodzinka uświadomiła mi że było to w walentynki - możne to jednak miłość? Łatwo nie było, bo nasz krajowy rynek części customowych leży i kwiczy, przez co musiałem wiele rzeczy zrobić sobie sam, albo zaadaptować od Harleya (tu pomocny okazał sie sklepik Big Twin Harley Shop - mega ukłony dla właściciela). Trochę czasu zajęło znalezienie specjalistów od CNC, galwanizacji, spawania, no i koniec końców trzeba było się nauczyć samemu robić wiele rzeczy, ale dzięki temu mam teraz całkiem niezłą sieć kontaktów na kolejne projekty. Kolegom z Forum Motocyklistów i Dragstar serdecznie dziękuję za słowa otuchy i najczęściej padającą odpowiedz "nie da się". Mniejsza z tym, roboty ruszyły pełną parą, a każde "to jest głupie", "bez sensu", "po co ci to" i moje ulubione "dobrze że nie wpadł ci w ręce łańcuch i zębatki" mobilizowało mnie do działania jeszcze bardziej. I tak uwikłałem się w roczną pracę przy której upłynęły rzeki piwa, wody utlenionej i kilometry plastrów. Było jednak warto bo mimo paru niedopracowanych rzeczy i kolosalnej konkurencji moje maleństwo zdobyło III miejsce na targach w Poznaniu w kategoria Chopper / Cruiser.
Zmian w motocyklu jest wiele. Te najbardziej rzucające się w oczy, to:
- przeniesienie zapłonu odcięcia i stacyjki z kierownicy na lewą stronę pod siedzenie
- przewody przeciągnięte w kierownicy
- przewody hamulcowe w stalowym oplocie
- tarcza hamulcowa i osłona wału kardana, podstawa filtra powietrza wycinana według projektu własnego za pomocą CNC
- podnóżki - kastety wykonane za pomocą wycinarki CNC pospawane i oddane do mosiądzowania galwanicznego (podobnie jak sprężyny siedzenia i stopka boczna)
- kierunkowskazy przednie zaadaptowane od Harleya (ze światłem pozycyjnym)
- tylne światło zintegrowane z kierunkowskazami na wzór HD Nightster (wykonanie własne)
- malowanie głównie przy pomocy zaprzyjaźnionej lakierni proszkowej i dużej ilości sprayu MOTIP :D
Myślicie, że to koniec? Nie, to uzależnia! Obecnie na warsztacie mam motocykl ze stajni Cagiva - Raptor 1000 i coś mi się zdaje, że wkrótce będzie on budził strach na ulicach. W głowie mam jeszcze setki pomysłów na rożnego typu motocykle i coraz poważniej zastanawiam się nad otwarciem małego garażu serwis-tuning-customizing, ale o tym kiedy indziej.
|
Komentarze 19
Poka¿ wszystkie komentarzeSpecjalistów od CNC jest rzeczywi¶cie ma³o, ale lepiej mniej ni¿ wiêcej, boz a du¿o, to niezdrowo. Ta yamaha ma powera- widaæ po budowie ;) Za to mnie nadal podoba siê mt-01 ;) I TERAZ CHCÊ U¯YWANY...
OdpowiedzFajny sprzêcik wygl±da rasowo.OCC USA to siê chowa
OdpowiedzDok³adnie. W koñcu co za graniczne, to Polakom siê podoba, ale mnie staæ tylko na u¿ywany by³o 5 lat temu. Dobrze, ¿e czasy siê zmieni³y i teraz mogê w yamaha wymieniæ mój u¿ywany motor na nowy.
Odpowiedzczy ten kole¶ nie je¼dzi³ z ma³ym psem na czerwono czarnym motocyklu?
Odpowiedzco¶ mi sie zdaje ze on nie ma czarno czerwonego moto :D
OdpowiedzIdea³. Serio, o takim czym¶ marze i chce powoli przej¶æ do realizacji. Ca³y czarny, tylko kiere bym da³ szerok± i ni¿sz±. Pytanie: czy s± tylne kierunki? Bo nie widzê.
OdpowiedzFaktycznie, nie zauwa¿y³em, napisa³e¶ to w artykule. Ale nie doczyta³em. A masz jakie¶ zdjêcie jak moto wygl±da³o zanim siê zabra³e¶ za przeróbkê?
Odpowiedzpodaj mail poka¿e Ci fotki przed i w trakcie przerobek
Odpowiedzhehe kierunki sa w lampach... albo raczej lampy s± w kierunkach http://www.youtube.com/watch?v=ozHwLEKpR-g jak co zapraszam na warsztat chêtnie pomogê.
OdpowiedzNie wiem sk±d bior± siê ci wszyscy malkontenci (pewnie wo¿±cymi brzuchy nudnymi, seryjnymi maszynami) ale stary- szczere gratulacje. Te¿ przerabia³em, chocia¿ w inn± stronê, wiem czym to pachnie i ...
OdpowiedzDrag star jakby ¿ywcem wyci±gniêty z komiksu ;), kawa³ dobrej roboty. Oby wiêcej takich artyku³ów na ¶cigaczu, bo takim leniwcom jak ja nie chce siê przekopywaæ forów w poszukiwaniu relacji z ...
OdpowiedzCo¶ w tym jest na pewno. Teraz ju¿ tylko yamaha siê wybija na rynku. Jak elektroniczny skuterek BMW wypu¶ci³o, to po 40 km koñczy siê pr±d, a ³aduje siê 8h! Masakra..wolê u¿ywany na nowy w yamaha wymieniæ. Co benzyna, to benzyna.
Odpowiedz