tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha XVS 1300A Midnight Star na dniach otwartych
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Yamaha XVS 1300A Midnight Star na dniach otwartych

Autor: Owczar 2007.04.19, 11:38 Drukuj

Kluczyk ginie w stacyjce, nadgarstek krêci nim w prawo, zapinam ostatnie rzepy...

W weekend, 31 marca / 1 kwietnia, Yamaha postanowi³a przewietrzyæ swoj± stajniê przy ul. Po³czyñskiej wystawiaj±c na wiosenne s³oñce stadko osiod³anych rumaków. A by³o w czym wybieraæ, bo sportowe i drogowe, te co skacz± i skrêcaj±... oraz te, co ponoæ skrêcaæ nie chc±.
Dni otwarte, a wiêc lataæ ka¿dy mo¿e - wystarczy przyjechaæ, oddaæ swoje tajne dane i podpisaæ rujnuj±ce (w razie czego) papierki... Ale obok pan dobrodziej, z motywuj±cym pêkiem kluczyków w d³oni, u¶miechaj±c siê rozdaje marzenia, wiêc nikt nie my¶li o „w razie czego". Ole!

Na miejsce, niestety, dotarli¶my tu¿ przed zamkniêciem i ksiêga go¶ci by³a ju¿ zamkniêta. Chwila negocjacji i rzutem na ta¶mê wskoczy³em na 283 kilogramy ¿ywego metalu, sk³adaj±ce siê na maszynê o powa¿nie brzmi±cej nazwie: XVS 1300A Midnight Star. Bardzo siê krzywi³em na sam± my¶l o jej dotkniêciu, tym bardziej, ¿e liczy³em na przeja¿d¿kê nowym FZ6 i FZ1. Ale kto pó¼no przychodzi... ten nie narzeka.

Kluczyk ginie w stacyjce, nadgarstek krêci nim w prawo, zapinam ostatnie rzepy... Do dzie³a - mówiê pod nosem i przez chwilê szukam podnó¿ków, których nie znajdujê - w zamian odkrywam ¶mieszne klapki daleko z przodu. Ale ubaw - mówiê do siebie z u¶miechem i zaczynam sprawdzaæ, jak wiele wspólnego z motocyklem ma dosiadany przeze mnie dziwol±g - obrotomierza brak, oprzyrz±dowanie skromne, acz funkcjonalne, a wszystkie potrzebne wy³±czniki s± na swoim miejscu... Pstryk i dwucylindrowa V-ka budzi siê leniwym chrapniêciem. Silnik pracuje do¶æ przyjemnie, dostojnie reaguje na ruchy manetki, a osobliwa d¼wignia zmiany biegów wywo³uje zdziwienie i kolejny u¶miech; mo¿na ni± manipulowaæ zarówno przodem, jak i ty³em stopy - pe³na egzotyka!

Do³±czam do czekaj±cego ju¿ peletonu i ruszamy na Poznañ, by po paru kilometrach zjechaæ na boczne drogi. W czasie pó³godzinnej wycieczki próbujê przyzwyczaiæ siê do obs³ugi V-ki, która ma siê nijak do rzêdowej czwórki. Przede wszystkim „bierze" z do³u i naprawdê nie trzeba mocno krêciæ. Poza tym silnik pracuje ³agodniej i - co zrozumia³e - ma wiêksz± bezw³adno¶æ, dziêki czemu przegazówki i zmiana biegów mog± tu byæ bardziej zrelaksowane. Ale silnik sprawia wra¿enie ospa³ego tylko na pozór, bo maszyna przyspiesza bardzo przyjemnie. Hamowanie silnikiem mo¿na uznaæ za podstawowy spowalniacz (w koñcu to V-ka!), mimo, ¿e samym hamulcom równie¿ niczego nie brakuje. Motocykl prowadzi siê stabilnie i ³atwo, zawieszenie zdaje siê po³ykaæ miejskie nierówno¶ci, a jazda w zakrêtach sprawia mi³± niespodziankê, choæ egzaminacyjnej ósemki na placu XVS-em raczej nie wykrêcimy.

Po powrocie do stajni stwierdzi³em, ¿e nawet nie by³o tak ¼le, a wrêcz przeciwnie - by³o to bardzo interesuj±ce do¶wiadczenie jazdy daj±cej inny rodzaj przyjemno¶ci. Rozumiem wiêc, ¿e komu¶ mo¿e siê to podobaæ.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê