Chyba mo¿na mówiæ o lekkim rozczarowaniu je¶li chodzi o najnowsz± endurow± propozycjê Yamahy. Od dawna wyczekiwany nastêpca popularnej 450-tki zapowiadany by³ przez Japoñczyków od d³u¿szego czasu i mi³o¶nicy offroadu liczyli na to, ¿e Yamaha wykorzysta do budowy nowej endurówki ¶wietnie spisuj±cy siê crossowy model YZ450F. Lekko¶æ i rewolucyjny silnik z przesuniêtym cylindrem z pewno¶ci± by³yby powa¿nymi atutami z bardzo siln± konkurencj±, jaka wyros³a w ostatnich latach w klasie E2.
Zamiast oczekiwanej rewolucji, mamy ewolucjê. Co prawda w nowej maszynie pojawia siê wiele istotnych zmian, takich jak wtrysk paliwa, nowy widelec z serii YZ-F, przeprojektowana rama, wiêkszy zbiornik paliwa i kilka detali, ale uk³ad, koncepcja, a nawet aparycja motocykla pozostaj± takie same, jak w przypadku poprzednika. Tym co ucieszy wielu je¼d¼ców, jest mo¿liwo¶æ ³atwego strojenia maszyny pod konkretne warunki terenowe i preferencje. Poszczególne programy pracy silnika u³atwiæ maj± poruszanie siê w trzech zasadniczych typach terenu – na piasku, w b³ocie oraz na twardym, skalistym terenie. W materia³ach opublikowanych przez Yamahê nie ma ani s³owa o masie motocykla, co praktyce oznaczaæ mo¿e, ¿e wielkiego postêpu na tak istotnym dla off-roadowców polu nie poczyniono. Pozostaje nam liczyæ na to, ¿e pomimo braku gruntownej modernizacji, in¿ynierom Yamahy uda³o siê zestroiæ nowy sprzêt tak doskonale, ¿e bêdzie on w stanie stawiæ czo³o potê¿nej konkurencji.
Model WR450F to szalenie wa¿na pozycja w katalogu nie tylko dla Yamahy, ale tak¿e dla ca³ego segmentu enduro. W Europie oraz w Stanach Zjednoczonych 450-tka Yamahy stanowi 30% wszystkich sprzedawanych maszyn w klasie E1. Równie chêtnie siêgaj± po ni± profesjonalni zawodnicy oczekuj±cy najwy¿szych osi±gów, jak te¿ amatorzy zorientowani na ³atwo¶æ jazdy i niezawodno¶æ. Jak przyjmie siê nowa Yamaha na rynku, w tym tak¿e na polskim rynku? Dowiemy siê tego ju¿ nied³ugo.
|
|
Komentarze 4
Poka¿ wszystkie komentarzeMoim zdaniem jest to rewolucja . W koñcu nowa rama , plastiki, wtrysk paliwa i mnóstwo nowych rzeczy, wiec nie widze dlaczego rozczarowanie.Dlaczego yamaha nie wygrywa w enduro , dlatego ¿e nie ma ...
Odpowiedzcalkiem nie dawno nabylem uzywanom yz450f na wtrysku posiadam starszom yz450f ruznica jazdy jest nie samowita! hyba zainwestuje w ta co mam zaloze swiatla suspension rekluse clutch wiekszy bag i oslony! cos takiego jak uzywa Mark Whibley w GNCC> WRki sa bardzo popularne w Austaralii tam tez mozna przeczytac ciekawe wypowiedzi chocby Adam Riemann. jak dla mnie to hyba nie ma nic lepszego od przerobionej 450 do nowego 2013 ktm 300 albo 350/500 xcw! i husaberg/ gasgas! Yamaha jeszcze bedzie tak jak kiedys! chialem bym widziec yz250 enduro werjse w przyszlosci i oczywiscie wrke we wersji yzf
OdpowiedzCo¶ mi sie widzi, ze WR450 nie jezdzi w E1, tylko w E2 (w Polsce E2-E3). E1 to æwiartki 4T i sety 2T.
OdpowiedzKonkurencja jest bardzo silna, KTM, Husaberg, Husqvarna. Nie spodziewam sie zeby WR'ka zagrozila europejskim enduro.
OdpowiedzCo gorsza dla japoñców konkurencyjne marki ktore wyminile¶ maj± silny offroadowy wizerunek, a w przypadku np. Yamahy mozna odniesc wrazenie ze zawijaja sie z enduro... To nie zacheca do zakupu WRki.
OdpowiedzNie wiem jacy fani off-roadu liczyli, ¿e cylinder bêdzie przesuniêty tak samo , jak w YZ4500F, ale na pewno nie ci, którzy je¿d¿± w enduro. Jest wrêcz odwrotnie, martwili siê, ¿e Yamaha tak zrobi, ...
OdpowiedzCo¶ wymy¶lasz i chyba YZ nie widzia³e¶ z bliska. Jaki wylot kolektora w kierunku baku? To nie ma byæ sprzêt do turystycznych poje¿d¿awek, tylko wyczynowe enduro, a tam liczy siê wysoka moc, sprawny zawias i niska masa. Widaæ ¿e Yamaha nie ma kasy na powa¿ne od¶wie¿enie swojej oferty.
Odpowiedz