Yamaha Tenere 700 - test [FILM]
Yamaha Tenere 700 kazała na siebie długo czekać. Niektórzy byli wręcz zmęczeni czekaniem. Na szczęście Tenere 700 wreszcie się pojawiła i ugasiła naszą tęsknotę za stosunkowo niedrogim, prostym, przygodowym motocyklem wagi średniej.
Jakim motocyklem jest nowa Yamaha Tenere 700? Uniwersalnym, niezbyt skomplikowanym, nieprzekombinowanym i bardzo przyjaznym. Jest również motocyklem dobrze przemyślanym. Tenere 700, zamiast elektroniką, jest naszpikowana pomysłowymi, prostymi rozwiązaniami.
Jak Tenere 700 jeździ w terenie i w trasie? Czy poradzi sobie nie tylko na szutrach, ale też w piachu oraz błocie? A co z prędkościami autostradowymi? Czy nie brakuje jej mocy? I wreszcie - czy Tenere 700 nie będzie dla ciebie za wysoka? Sprawdziliśmy to wszystko i wiele więcej. Wszystkiego dowiecie się z poniższego filmu:
Silnik Tenere 700 to znana i sprawdzona jednostka napędowa, którą wcześniej wykorzystano kolejno w modelach MT-07 oraz Tracer 700.
Dwa cylindry w rzędzie generują maksymalnie 73 KM mocy przy 9000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 68 Nm. Napęd jest przenoszony przez sześciobiegową skrzynię.
Całkowicie nowe w Tenere 700 jest zawieszenie oraz stalowa, rurowa rama. Od nowa zaprojektowano też poszczególne elementy nadwozia. Całość kształtem wyraźnie nawiązuje do motocykli rajdowych.
Z przodu mamy koło 21-calowe, z tyłu 18-calowe. Tenere 700 wyjeżdża z salonu na dualowych oponach Pirelli Scorpion Rally.
Pojemność zbiornika paliwa wynosi 16 l. To niewiele, ale tutaj warto przypomnieć, że dwucylindrowa siedemsetka Yamahy słynie z oszczędności. Przy stosunkowo łagodnej jeździe wciąż mamy więc ponad 300 km zasięgu.
Tenere 700 w stanie gotowym do jazdy waży dokładnie 204 kg. Standardowa wysokość kanapy (bez obciążenia) wynosi 875 mm.
Warto dodać, że Yamaha przygotowała do tego modelu wyjątkowo szeroką ofertę dodatkowych akcesoriów. Począwszy od bocznych, aluminiowych kufrów, przez podgrzewane manetki i dodatkowe osłony silnika, kończąc na obniżanej kanapie. Zabrakło jedynie akcesoryjnej szyby.
Cena Yamahy Tenere 700 wynosi 42 999 zł. Więcej informacji technicznych, szczegółowy cennik akcesoriów oraz listę dilerów znajdziecie na oficjalnej stronie Yamahy. https://www.yamaha-motor.eu/pl/pl/products/motorcycles/adventure/tenere-700/
Dane techniczne
Silnik i przeniesienie napędu | |
Pojemność skokowa
|
689 cm3
|
Typ silnika
|
4-zaworowy;DOHC;2- cylindrowy
|
Ilość suwów
|
4
|
Moc maksymalna
|
54 kW przy 9000 obr./min
|
Maksymalny moment obrotowy
|
68 Nm przy 6500 obr./min
|
Średnica cylindra x skok tłoka
|
80 mm × 68,6 mm
|
Zasilanie
|
Wtrysk paliwa
|
Rozruch
|
Elektryczny
|
System chłodzenia
|
chłodzony cieczą
|
Skrzynia biegów
|
Z kołami w stałym zazębieniu;6-biegowa
|
Wtórne przeniesienie napędu
|
Łańcuch
|
Stopień sprężania
|
11.5:1
|
Zapłon
|
TCI
|
Sprzęgło
|
Mokre;wielotarczowe
|
System smarowania
|
Mokra miska olejowa
|
Wymiary i wagi | |
Wysokość całkowita
|
1455 mm
|
Długość całkowita
|
2370 mm
|
Szerokość całkowita
|
910 mm
|
Rozstaw osi
|
1595 mm
|
Wysokość siodła
|
875 mm
|
Waga motocykla gotowego do jazdy
|
204 kg
|
Prześwit
|
240 mm
|
Podwozie | |
Typ ramy
|
Rama z rur stalowych;podwójna kołyska
|
Opona przednia
|
90/90 R21 M/C 54V M+S
|
Opona tylna
|
150/70 R18 M/C 70V M+S
|
Hamulec przedni
|
Hydrauliczny, dwutarczowy Ø 282 mm
|
Hamulec tylni
|
Hydrauliczny, z pojedynczą tarczą Ø 245 mm
|
Zawieszenie przód
|
Odwrócony widelec teleskopowy
|
Zawieszenie tył
|
Wahacz;[XLinktypesuspensionX]
|
Skok zawieszenia przedniego
|
210 mm
|
Skok zawieszenia tylnego
|
200 mm
|
Inne dane | |
Pojemność zbiornika paliwa
|
16 l
|
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze