Yamaha NMAX - nowość na rynku skuterów 125cc
Całkowicie nowy NMAX, inspirowany sportowymi skuterami Yamahy "z górnej półki", łączy w sobie wyrazistość stylistyki z wybitnymi osiągami, łatwością manewrowania i ograniczonym zapotrzebowaniem na paliwo. Pomimo klasyfikacji jako wyjątkowo łatwy w prowadzeniu pojazd dla osób posiadających małe lub żadne doświadczenie w jeździe, NMAX wnosi do segmentu miejskich skuterów nowe standardy osiągów i estetyki wyglądu, przy jednoczesnym zaoferowaniu niezwykłej w tej klasie funkcjonalności, komfortu i wygody użytkowania na co dzień.
Yamaha - wiodąca marka skuterów w Europie
Na niezwykle żywym i konkurencyjnym europejskim rynku Yamaha jest szeroko znana jako wiodąca marka miejskich skuterów o wysokiej jakości. Bogata oferta na 2015 rok obejmuje niezwykle inspirujące modele klasy Sport oraz Urban (miejskie), a także New Mobility i pojazdy o pojemności 50 cm3. W tak zróżnicowanej ofercie każdy mieszkaniec Europy znajdzie skuter dla siebie.
Yamaha w ostatnich latach umocniła swą reputację producenta doskonałych, sportowych i jednocześnie stylowych pojazdów miejskich, wprowadzając na rynek nowe modele serii MAX: TMAX oraz X-MAX, a także trójkołowy skuter Tricity. Dziś do oferty japońskiego producenta dołącza NMAX - środek transportu miejskiego dla osób rozpoczynających przygodę z jednośladami, napędzany silnikiem o pojemności 125 cm3, który można prowadzić na prawo jazdy kategorii B. NMAX oferuje charyzmatycznie sportowy styl jazdy, który łączy z żywiołową charakterystyką silnika, komfortem klasy Premium i wyjątkowo niskim apetytem na paliwo.
Kluczem do sukcesu Yamahy w sektorze miejskich skuterów jest bardzo szeroka oferta kompaktowych i do tego praktycznych pojazdów, których niezawodność eksploatacyjna i dostępność cenowa odpowiada zróżnicowanej grupie klientów.
Nowy NMAX - codzienna aktywność w pakiecie
Całkowicie nowy NMAX, inspirowany sportowymi skuterami Yamahy "z górnej półki", łączy w sobie wyrazistość stylistyki z wybitnymi osiągami, łatwością manewrowania i ograniczonym zapotrzebowaniem na paliwo. Pomimo klasyfikacji jako wyjątkowo łatwy w prowadzeniu pojazd dla osób posiadających małe lub żadne doświadczenie w jeździe, NMAX wnosi do segmentu miejskich skuterów nowe standardy osiągów i estetyki wyglądu, przy jednoczesnym zaoferowaniu niezwykłej w tej klasie funkcjonalności, komfortu i wygody użytkowania na co dzień.
NMAX adresowany jest do młodszej i na ogół aktywnej generacji osób dojeżdżających do szkoły lub pracy, którzy poszukują nowego rodzaju skutera klasy Premium po przystępnej cenie - a przy tym mogącego spodobać się ich zmysłom i sercu. Grupą docelową nowego NMAX-a jest więc nabywca segmentu Urban, a propozycją - połączenie ekskluzywnego designu nadwozia z funkcjonalnością na co dzień.
Wyposażony w aerodynamiczną owiewkę, charakterystyczne motywy boczne "Boomerang" znane z większych skuterów serii MAX oraz krótkie błotniki z przodu i z tyłu - sportowe nadwozie NMAX-a wnosi powiew świeżości do klasy skuterów o pojemności 125 cm3 w formie modnych i dogodnych rozwiązań z myślą o użytkownikach czujących się młodo.
Wyznaczając wysokie standardy estetyki, osiągów, funkcjonalności i wartości dla klienta - ten sportowy i jakże ceniony skuter oferuje młodszemu pokoleniu wyższy i ciekawszy poziom życia w mieście - bez kompromisów dla wyglądu, komfortu i radości z podróżowania szybciej niż stojące w korkach luksusowe samochody.
Chłodzony cieczą silnik 125 cm3 "Blue Core"
Chłodzony cieczą, czterosuwowy silnik o pojemności 125 cm3 zaprojektowany został zgodnie z koncepcją Yamahy zwaną "Blue Core" dotyczącą rozwoju jednostek napędowych o niewielkiej pojemności skokowej. Celem tej filozofii projektowej jest stworzenie nowej generacji kompaktowych silników, które zapewnią swoim właścicielom prawdziwą radość z jazdy połączoną z dobrymi osiągami przy zachowanej niskiej konsumpcji paliwa oraz poszanowaniu wymogów ekologii. Mając to na uwadze, konstruktorzy Yamahy skoncentrowali się na poprawie efektywności spalania i chłodzenia silnika, przy jednoczesnym ograniczeniu strat mocy poprzez zastosowanie najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych.
Lepsze przyspieszenia dzięki systemowi zmiennych faz rozrządu (VVA)
Chłodzony cieczą, czterosuwowy silnik SOHC o pojemności skokowej 125 cm3 to pierwsza jednostka napędzająca skuter Yamahy wyposażona w czterozaworową głowicę cylindrów z nowym systemem zmiennych faz rozrządu (VVA), zwiększającym osiągi i poprawiającym liniowość przyspieszenia.
Zastosowana zgodnie z koncepcją "Blue Core", innowacyjna technologia wyzwala efekt płynności przyspieszania i oddawania mocy, szczególnie w dolnym i średnim zakresie obrotowym silnika - przekształcając NMAX-a w ekscytujący, sportowy pojazd do jazdy w typowo miejskich warunkach "stop-and-go", ale także do omijania korków na ulicach metropolii.
System VVA korzysta z mechanizmu wariatora przełączającego między dwoma alternatywnymi krzywkami zaworu dolotowego - w zależności od prędkości obrotowej silnika. Powoduje to "wygładzenie" charakterystyki momentu napędowego i mocy w szerszym zakresie obrotowym oraz poprawę wydajności spalania, co skutkuje niższym zapotrzebowaniem na paliwo. Według WMTC (Światowego Cyklu Testowego Motocykli ONZ) zużycie paliwa wyniosło 2,18 l/100 km (45,7 km/l), co czyni NMAX-a wyjątkowo oszczędnym środkiem transportu zarówno w mieście, jak i poza nim.
Optymalizacja nastawów wtrysku paliwa
Nowy silnik SOHC wyposażony jest w układ wtryskowy kierujący mieszankę powietrzno-paliwową przez eliptyczny kanał dolotowy bezpośrednio do komory spalania, czego wynikiem jest wysoka efektywność spalania, łatwy rozruch silnika i wspomniany już niewielki apetyt na paliwo. Kompaktowy silnik SOHC ma pełnowymiarowy filtr powietrza oraz podwyższony profil krzywek wałka rozrządu - kolejne elementy wpływające na poprawę własności eksploatacyjnych i dynamicznych skutera.
Boczny radiator dla lepszego chłodzenia
Z myślą o skutecznym chłodzeniu konstruktorzy Yamahy umieścili radiator i wentylator z boku silnika, czego dodatkową zaletą jest zaoszczędzenie przestrzeni z przodu, którą wykorzystano na zwiększenie powierzchni podestu na nogi kierowcy.
Ograniczenie strat mocy, czyli także zużycia paliwa
Kierując się koncepcją "Blue Core", twórcy nowego silnika SOHC 125 cm3 zajęli się także problemem ograniczenia strat mocy już w jego fazie konstrukcyjno-rozwojowej. I tak offset cylindra pozwala zmniejszyć zużycie paliwa poprzez minimalizację oporów tarcia tłoka, które dodatkowo obniża także wewnętrzna powłoka cylindra DiASil, wpływając na wzrost wydajności mechanicznej silnika.
Do innych sposobów ograniczenia strat mocy należy wymiana dźwigienek zaworowych na rolkowe oraz "zwykłych" świateł na diody LED o mniejszym poborze prądu, co z kolei pozwala na zastosowanie lżejszego koła magnetycznego.
Nowe podwozie - stabilność, zwinność i komfort
Sportowe DNA dominuje nie tylko w wyglądzie NMAX-a, lecz także w konstrukcji nowej ramy, wykonanej z cienkościennych rur stalowych tworzących strukturę lekką, a przy tym wytrzymałą, o dobrym wyważeniu i sztywności.
Lekka rama rurowa zapewnia komfort jazdy oraz doskonałe wyczucie przyczepności przedniego koła. Wysoka sztywność skrętna daje poczucie stabilności na drodze, a wyważenie podwozia oznacza także, że kierowca może dokonywać szybkich zmian kierunku w gęstym ruchu miejskim, wykorzystując zwinność NMAX-a w najwyższym stopniu.
Wzorem naszych skuterów klasy wyższej, rama NMAX-a tworzy centralny "tunel" zawierający zbiornik paliwa, a dla zwiększenia komfortu i przyjemności z jazdy silnik skutera mocowany jest do ramy na gumowych poduszkach tłumiących niepożądane wibracje i drgania.
Hamulce tarczowe o średnicy 230 mm, ABS w standardzie
NMAX jest pierwszym skuterem w swej klasie posiadającym seryjny system ABS zapobiegający blokowaniu kół, co niewątpliwie zwiększa jego atrakcyjność, szczególnie dla początkujących kierowców. Układ ten uzupełnia pracę hamulców tarczowych o średnicy 230 mm z przodu i z tyłu, o znacznej skuteczności i progresji działania.
Wygodna pozycja jazdy
Pomimo kompaktowych wymiarów, konstrukcja NMAX-a zapewnia wysoki komfort jazdy zarówno wysokim, jak i niskim osobom. Obszerne nadwozie oferuje dosyć miejsca na wygodne wyciągnięcie nóg, a jego dogodny układ umożliwia przyjęcie przez użytkownika niemal każdej pozycji - od zrelaksowanej po sportową.
Na podwójnej, stopniowanej kanapie pasażer siedzi nieco wyżej niż kierowca, ciesząc się dostatkiem miejsca na nogi oraz lepszą widocznością do przodu. Komfortu jazdy dodaje mu - lub jej - poręczny uchwyt i płaskie panele boczne, które nie przeszkadzają w wygodnym ułożeniu nóg.
Dwa amortyzatory tylnego zawieszenia i 13-calowe koła
Z myślą o wysokim komforcie jazdy, obok sztywności ramy i poczucia stabilności skutera, NMAX wyposażony jest w podwójne amortyzatory o dwóch stopniach ugięcia, które zapewniają 90-milimetrowy skok zawieszenia.
Zastosowanie kół o średnicy 13 cali to kolejny element komfortu i stabilności podczas jazdy, nawet przy wyższych prędkościach. Koło przednie "obute" jest w oponę o rozmiarze 110/70-13 a tylne - 130/70-13, pod kątem sportowej dynamiki prowadzenia, lecz także zaakcentowania, mimo amatorskiego charakteru skutera - jego bogatej specyfikacji godnej klasy Premium.
Podkanapowy schowek na kask
Podkanapowy schowek NMAX-a pomieści jeden wymiarowy kask zintegrowany i kilka podręcznych drobiazgów, a mechanizm sprężynowy utrzymuje kanapę w położeniu otwartym.
Potrójne światła LED i pełna instrumentacja LCD
Oświetlenie główne wyposażone jest w diody LED, podkreślające nowoczesny i sportowy design NMAX-a. Światła mijania są podwójne, a po przełączeniu na drogowe włącza się centralny reflektor LED. Tylna lampa to także LED, a cały system nie tylko kreuje "Premium Look" NMAX-a, lecz także wpływa na ograniczenie zużycia paliwa za sprawą energooszczędnego magneta AC. Kompaktowy i wyraźnie czytelny zestaw wskaźników to pojedynczy panel w technice LCD z podświetleniem LED. Ulokowany tuż za minimalistyczną owiewką, akcentuje współczesny design Yamahy NMAX.
Najważniejsze cechy skutera NMAX:
- Skuter miejski dla osób bez doświadczenia, inspirowany sportowymi pojazdami Yamahy
- Nowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy silnik z wtryskiem paliwa zaprojektowany według koncepcji "Blue Core"
- Czterozaworowa głowica cylindra z systemem zmiennych faz rozrządu (VVA) zapewniająca wyższe osiągi i ograniczająca zużycia paliwa do 2,18 l/100 km (wg WMTC)
- Offset cylindra, powłoka wewnętrzna DiASil, odkuwany tłok i boczna lokalizacja radiatora chłodzenia silnika
- Nowej konstrukcji rama z cienkościennych rur stalowych, przeciw-wibracyjne poduszki mocowania silnika
- Znacznej średnicy 13-calowe koła z szerokimi oponami umożliwiające dynamiczne prowadzenie skutera
- Tylne zawieszenie z dwoma amortyzatorami
- Seryjny ABS i hamulce tarczowe o średnicy 230 mm na obu kołach
- Komfortowa i nieskrępowana pozycja jazdy
- Podkanapowy schowek mieszczący kask zintegrowany
- Oświetlenie w technice LED plus wyświetlacz LCD.
Kolory nadwozia:
- Power Red (RM7)
- Frozen Titanium (MYNM2)
- Milky White (WM6)
- Midnight Black (SMX)
Cena:
12 300,00 PLN
Komentarze 7
Pokaż wszystkie komentarzeJa również wybrałem NMaxa. Do miasta -rewelacja. Bardzo ładnie się zbiera. Niski środek ciężkości pozwala na szybkie i pewne manewry tym skuterem. Do tego twarde zawieszenie. Na dziurach trzeba ...
OdpowiedzJa również wybrałem NMaxa. Do miasta -rewelacja. Bardzo ładnie się zbiera. Niski środek ciężkości pozwala na szybkie i pewne manewry tym skuterem. Do tego twarde zawieszenie. Na dziurach trzeba ...
Odpowiedzcześć od początku września 2015 r jestem posiadaczem nowego n max 125. jestem niesamowicie zadowolony jazda tym skuterem to sama przyjemność jest bardzo zwrotny dobrze trzyma się drogi i jest ...
Odpowiedzcześć od początku września 2015 r jestem posiadaczem nowego n max 125. jestem niesamowicie zadowolony jazda tym skuterem to sama przyjemność jest bardzo zwrotny dobrze trzyma się drogi i jest ...
Odpowiedzwitam . jestem po jezdzie testowej ktora zrobila na mnie bardo pozytywne wrazenie. przeczytalem recenzje kolegi wyzej ktory nazekal na wibracje plastikow z przodu i tak mnie troche zniechecil do ...
OdpowiedzPLastiki z przodu reagują na prace silnika w pewnym zakresie obrotów sprwadziłem na kilku skuterach moze to kwestia dokręcenia a moze złego spasowania elementów.
OdpowiedzCzy ktos moze opisac swoje relacje z uzytkowania swojego nmaxa ?
OdpowiedzProszę bardzo :) Kupiłem go 31-08-2015. W okresie docierania 1/3 obrotów palił mi od 2,4 do 2,7 l/100km. Po dotarciu (czyli po przejechaniu 1600km jak zaleca książeczka:) spalanie wzrosło bo jeżdzę bardzo dynamicznie. Od stycznia 2015 do teraz a więc zimno wyswietlacz pokazuje 3,5 l/100km przy częstym odkręcaniu na full w korkach miejskich(Warszawa). Spodziewam się ze spadnie w ciepłym sezonie.Jestem bardzo zadowolony z zakupu jeśli zależy Ci na dynamice i poruszasz się w korkach to najlepszy wybor. Bardzo dobra trakcja , dobre hamulce i ABS działa jak należy. A teraz wady :) : Twarde zawieszenie w połaczeniu z 13 calowymi kołami czuć na tyłku jeśli droga ma ubytki. Podczas ruszania słyszę brzęczenie plastików spowodowane wibracjami silnika na niskich obrotach. Częśc efektu usunałem poprzez dokręcenie niektórych elementów. Brak włącznika świateł awaryjnych to nieporozumienie. Ubezpieczenie pakietowe w salonie czyli OC,NW i AC kosztowało mnie 677 zł. Start ze świateł z 15 konnym X-Maxem bez kompleksów bo nie zostałem w tyle :) Dobra wiadomość t otaka ze w Indonezji kraju gdzie jest produkwany pojawiły się już zestawy tuningowe cylindry 180 a nawet 200 cm3 i wydechy oraz tylne amortyzatory ze sprężynami mam tylko nadziej ęze trafią one takze do Europy. W razie pytań chętnie odpowiem. Pozdrawiam.
Odpowiedz