tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha Majesty 400
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Yamaha Majesty 400

Autor: Coobin 2008.09.23, 10:14 4 Drukuj

Yamaha modelem Majesty 400 celuje w klientelę poszukującą modelu wygodnego, szybkiego i oszczędnego. Takiego, który zapewni dobrą ochronę przed złymi warunkami atmosferycznymi i sprawdzi się jako sprawny środek lokomocji w zatłoczonym mieście z opcją wyjazdu poza jego granice.

Wygląd

NAS Analytics TAG

Przez Majesty przemawia elegancja. Widać to w każdym elemencie tego skutera. Począwszy od przedniego zespolonego reflektora o kocim spojrzeniu, poprzez dobrze wyprofilowaną i kolorystycznie dobraną kanapę, a skończywszy na tylnej solidnej części skutera. Równie elegancko prezentuje się deska rozdzielcza, z pełnym zestawem wskaźników, obrotomierzem oraz wskaźnikiem temperatury zewnętrznej. Do wybory mamy trzy kolory: diamentowo-czarny ( w tym wariancie kanapa występuję w jasnym kolorze), czarny oraz srebrny.

Ergonomia

Od Majesty należy oczekiwać komfortu oraz przestrzeni. Nie zawiedziemy się. To są właśnie jej mocne strony. Bardzo wygodna kanapa z możliwością regulacji pozwala na takie dobranie ustawienia, że zarówno mali, jak i wielcy wzrostem znajdą odpowiednią dla siebie pozycję za sterami. Kanapa jest tak wyprofilowana, że kierowca siedzi niżej od pasażera i dzięki temu może opierać się o siedzisko pasażera. Uczucie jakby siedziało się w wygodnym fotelu. Pasażer z kolei instaluje się wyżej od kierowcy, a jego nogi spoczywają na podestach. Do dyspozycji pasażera są również solidne uchwyty po bokach skutera. Bardzo dobrym pomysłem jest zainstalowanie oparcia na tylnym siedzisku. Wpływa to bardzo pozytywnie na poczucie bezpieczeństwa oraz komfortu pasażera.

Co do możliwości bagażowych Majesty, sprawa wygląda bardzo dobrze. Spokojnie można zmieścić wewnątrz bagażnika dwa kaski i jeszcze da się co nie co upchnąć. Jakby tego było mało, w przednim panelu w pobliżu stacyjki mamy do dyspozycji dwa schowki. Jeden całkiem spory, drugi na drobiazgi.

Właściwości jezdne

Majesty 400 porusza się dostojnie i komfortowo. W końcu nie od parady nadano temu skuterowi nazwę Majesty. Tym skuterem się nie jedzie, a płynie. Nierówności nawierzchni są tłumione bardzo skutecznie i naprawdę nawet nasze polskie dziurawe drogi nie wydają się straszne. Oprócz komfortowego resorowania, zwraca uwagę cicha praca silnika o pojemności 395 cm3 i mocy 34KM. Dynamika jest zadowalająca, chociaż nie powala na kolana. Jednak ważniejszy jest sposób oddawania mocy przez jednostkę napędową. Wygląda to następująco: manetka do oporu, lekki pomruk silnika, wskazówka obrotomierza wychyla się do 5 tys. obrotów. Skuter mknie coraz szybciej, a wszystko odbywa się jakbyśmy tylko lekko przyspieszali. Tymczasem rzut oka na prędkościomierz uświadamia, że jedziemy już grubo ponad ograniczenie prędkości. Po prostu ta maszyna nie daje po sobie poznać, że właśnie robi sprint do setki. Ona przyspiesza jak luksusowa limuzyna: szybko, żwawo, ale dostojnie, bez zbędnych fajerwerków.

Gdy manetkę przytrzymamy odpowiednio długo skuter rozpędzi się aż do licznikowych 170km/h. Bez problemu można trzymać w trasie prędkość 130-140km/h. Tym bardziej, że sprzyja temu dobra ochrona przed wiatrem. Dopełnieniem dobrego obrazu Majesty 400 jest niskie spalanie paliwa w okolicach 3,8 litra na setkę. Co prawda nie męczyłem zbytnio maszyny i utrzymywałem ją w rozsądnych prędkościach, nie więcej niż 120km/h, to jednak cały czas z pasażerem. Jeśli dodamy do tego, że zbiornik paliwa mieści aż 14 litrów, będzie to dodatkowym potwierdzeniem, że Majesty nadaje się nie tylko do miasta, ale także na długie turystyczne wypady.

Podwozie

Testowany skuter wyposażony jest 14 calowe koło z przodu oraz 13 calowe z tyłu. Mimo, iż koła nie są większe, niż X-Maxie z silnikiem 250cm3, to na komfort toczenia nie ma co narzekać. Wszystkie dziury oraz nierówności nawierzchni są niwelowane przez miękko zestrojone zawieszenie. Jednak zawieszenie o tak dobranej charakterystyce może nas zaskoczyć niemiłym bujaniem skutera podczas szybko pokonywanych zakrętów. W zatrzymaniu tego salonowego skutera pomogą nam bardzo skuteczne hamulce. Z przodu dwie tarcze o średnicy 267 mm, z tylu zaś pojedyncza o tej samej wielkości. Na życzenie za dodatkową opłatą możemy zamówić system ABS, który na pewno zwiększy bezpieczeństwo podczas hamowania na śliskiej nawierzchni.

Nasza opinia

Yamaha Majesty to pełnowartościowy maxi skuter. Można na nim polegać zarówno w mieście, jak i w trasie. W wielkomiejskiej dżungli da o sobie znać dobra manewrowość, łatwość przeciskania się między samochodami oraz komfort resorowania tak potrzebny na polskich dziurawych drogach. Podczas dłuższych wypraw docenimy bardzo dobre osiągi, ochronę przed warunkami atmosferycznymi oraz duży zbiornik paliwa, który w połączeniu z niskim zużyciem paliwa czyni z Majesty długodystansowca. Reasumując Yamaha Majesty to bardzo udany skuter, który nie musi się obawiać konkurencji ze strony tak utytułowanego przeciwnika jak Suzuki Burgman 400.

DANE TECHNICZNE:

Masa własna: 203 kg
Silnik: 1 cylinder / 4 zawory
Typ silnika: Czterosuwowy, DOHC
Pojemność skokowa: 395 cm3

Moc maksymalna:

25 kW przy 7000obr./min.
Gaźnik: Elektroniczny wtrysk paliwa
Typ chłodzenia: Cieczą
Rozrusznik: Elektryczny
Pojemność zbiornika paliwa: 14 l
Prędkość maksymalna: 170 km/h (licznikowa)
Spalanie w teście: 3,75l/100km
majesty manetka lewa majesty manetka prawa
majesty tarcza majesty wydech
majesty emblemat majesty schowek podreczny
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
majesty 400
majesty przod 2
majesty prawy
majesty przod
majesty stery
majesty tyl
majesty siedzisko otwarte
majesty tyl prawy
majesty oparcie
majesty siedzisko
majesty stacyjka
majesty tyle kolo
majesty reg siedziska
majesty schowek 3
majesty schowek 2
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê