Yamaha MT-09 - trzycylindrowy miejski wojownik
Yamaha niedawno zapowiedziała, że wkrótce zaprezentuje nowy motocykl, o którym wiadomo było jedynie tyle, że będzie doskonale czuł się w mieście. Teraz możemy już być pewni. Oto MT-09. Wystarczy jedno spojrzenie, aby stwierdzić jednoznacznie, że to rasowy streetfighter. Agresywna, wręcz odważna stylistyka natychmiast przywołuje na myśl hardkorowe tuningowe potwory. Ale nie wygląd jest tutaj najważniejszy. Yamaha MT-09 dostała całkowicie nowy silnik. To zupełnie nowatorska konstrukcja trzycylindrowa, która ma pojemność 847 cm3, przy czym osiąga moc 115 KM i 87,5 Nm. Do tego Ride-By-Wire i zmienne mapy silnika.
Nie trudno domyślić się, że domeną MT-09 będzie miasto. Wystarczy zerknąć nie tylko na sam motocykl, ale na pozycję za jego sterami, kierownicę, stylistykę. W pełni zatankowany motocykl waży 188 kg, co w połączeniu z potencjalnie rozrywkowym silnikiem trzycylindrowym zapewni tony frajdy. Planowany debiut w salonach ma odbyć się we wrześniu, gdzie trzeba będzie zostawić 34900 zł za model z ABS i 32900 za model bez ABS. Robi się też ciekawie z konkurencją. Mamy przecież nadal FZ8, mamy Kawasaki Z800 i mamy przecież angielskich łobuzów: Streeta i Speeda. Co z tego wyniknie? Póki co, nie wiadomo. Wiadomo natomiast, że w najbliższym czasie na Ścigacz.pl przeczytacie obszerną prezentację nowej Yamahy MT09.
Dane techniczne
Typ silnika | Chłodzony cieczą, 4-suwowy, DOHC, 4-zaworowy |
Pojemność | 847 cm³ |
Średnica x skok tłoka | 78,0 mm x 59,1 mm |
Stopień sprężania | 11,5 : 1 |
Moc maksymalna | 84,6 kW (115KM) @ 10 000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 87,5 Nm (8,9 kg-m) @ 8 500 obr./min |
Układ smarowania | Mokra miska olejowa |
Zasilanie | Wtrysk paliwa |
Typ sprzęgła | Mokre, Wielotarczowy |
Układ zapłonu | TCI |
Układ rozrusznika | Elektryczny |
Skrzynia biegów | Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa |
Napęd końcowy | Łańcuch |
Podwozie | |
Układ przedniego zawieszenia | Widelec teleskopowy |
Skok przedniego zawieszenia | 137 mm |
Kąt wyprzedzania sworznia zwrotnicy | 25º |
Tor | 103 mm |
Układ tylnego zawieszenia | Wahacz |
Skok tylnego zawieszenia | 130 mm |
Hamulec przedni | Podwójny, hydrauliczny tarczowy, Ø 298 mm |
Hamulec tylny | Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 245 mm |
Opona przednia | 120/70ZR17M/C (58W) (Tubeless) |
Opona tylna | 180/55ZR17M/C (73W) (Tubeless) |
Wymiary | |
Długość całkowita | 2 075 mm |
Szerokość całkowita | 815 mm |
Wysokość całkowita | 1 135 mm |
Wysokość siodełka | 815 mm |
Rozstaw kół | 1 440 mm |
Minimalny prześwit | 135 mm |
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) | 188 kg / ABS 191 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 14 l |
Pojemność zbiornika oleju | 3,4 l |
Rabaty na nowe motocykle przed sezonem. To ostatni moment! Zobacz modele i ceny
Nawet 10 000 rabatu na nowy motocykl. Musisz się tylko pospieszyć i kupić go, zanim rozpocznie się sezon. Wiosna już za 30 dni, więc zobacz teraz, jakie motocykle i skutery są jeszcze dostępne w niższych cenach i dlaczego warto pospieszyć się z decyzją o zakupie.
Zobacz co możesz kupić taniej i ceny »
|
Komentarze 15
Poka¿ wszystkie komentarzeScigacz o tym nie wspominal ale silnik mt-09 ma miec tez wykorbienia co 90º jak w R1 od 2009r
OdpowiedzO krynico wiedzy matematycznej. Trzycylindrowy silnik z wykorbieniami co 90%? Chyba nie uwa¿a³e¶ w podstawówce na matmie. Zostawiam ci temat do przemy¶leñ na matematykê w gimnazjum.
Odpowiedzi krol street triple pokonany. cena i masa ta sama, ale yam wiekszy moment z dolu i kontrola trakcji. ze licznik lipnie wyglada? z nowych nie okraglych lamp trumpeta tez kazdy na poczatku sie ...
Odpowiedznie jezdziles a juz wiesz - street ma genialny zawias i hamulce, zwlaszcza w wersji r - perfekcyjna maszyna; trzeba bedzie pojezdzic na yamaszce chociaz pare godzin i wtedy mozna bedzie powiedziec
OdpowiedzTriumphy nie chc± odpalaæ. A jak ju¿ odpal± to wybuchaj±. A jak odpali i nie wybuchnie, to przynajmniej sie zatrze. O korozji nie wspomnê.
OdpowiedzA ty Triumpha to kiedy¶ widzia³e¶ z daleka , jak przeje¿d¿a³ przez wioskê?
Odpowiedzten element nad lamp± przedni± to jaka¶ pora¿ka golas to golas silnik na wierzchu ale czemu zaraz kable od licznika i ¶rubki? zajdzie to muszkami i innym syfem kto to domyje...te zakamarki ,chyba ...
OdpowiedzW mie¶cie nie ma much;))) A¿ siê prosi jaka¶ nak³adka, ale nie szybka, ale odwrotny kokpit. Mo¿e byæ ze znaczkiem jak w rolls-royce, albo tiger.
Odpowiedzno zgodzê siê z Tob±, jest to totalna kiszka. chyba ¿e yamaha ma ju¿ w ofercie szybkê, któr± mo¿esz dokupiæ za jedyne... :D
OdpowiedzWyglada jak chinczyk...
OdpowiedzZastanawia mnie fakt, ¿e ze strony Yamahy znikn±³ ju¿ MT-03, który chyba raczej nie stanowi³by konkurencji dla tego modelu, którego by³by mniejszym, tañszym bratem, zosta³ natomiast s³abszy, ...
OdpowiedzW³a¶nie nie by³aby. MT-03 w cenniku (niemieckim) jest _dro¿sza_ od MT-09 bez ABSu. Kto chce dzisiaj singla kupi Duke'a 690.
Odpowiedznie zawsze :)
OdpowiedzDziwny motocykl. Dlaczego nazwali go MT? przecie¿ z t± seria ma niewiele wspólnego. Ty³ wygl±da bardzo zgrabnie ale przód wydaje siê nie do koñca dopracowany, ta ob³a rama w kolorze srebrnym nie ...
Odpowiedzu nas MT-09, w stanach FZ-09 - wiec kto to wie :)
Odpowiedz