Yamaha HV-X - hybrydowy skuter przyszłości
Yamaha, podczas targów w Tokio, zaprezentowała eksperymentalny projekt skutera hybrydowego. Yamaha HV-X (Hybrid Vehicle eXperimental) został zbudowany na podwoziu modelu skutera T-Max 500. Jednostkę napędową stanowią dwa silniki - spalinowy, czetrosuwowy, o pojemności 250 cm3 i mocy 15 KM oraz elektryczny, zasilany baterią litowo-jonową, generujący moc rzędu 20 KM.
Skuter Yamaha HV-X został skonstruowany tak, aby jego kierowca mógł wybrać rodzaj napędu pomiędzy elektryczno-spalinowym, a pełnym elektrycznym. Przeniesienie napędu odbywa się za pomocą automatycznej skrzyni biegów. Na niżej załączonym filmiku można zobaczyć, jak futurystyczny pojazd Yamahy spisuje się w praktyce.
Cztery lata temu, podczas targów Tokyo Motor Show, Japończycy przedstawili koncepcyjny motocykl z napędem hybrydowym, w którym wykorzystano 130-konny silnik z Yamahy R6 oraz silnik elektryczny o mocy 50 KM. Yamaha Gen Ryu jednak pozostała tylko koncepcją i nigdy nie trafiła do produkcji seryjnej. Miejmy nadzieję, że nowy skuter HV-X, w dobie rozwoju działań na rzecz ochrony środowiska, nie podzieli losu swojego prekursora i już niebawem trafi do salonów.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze