Yamaha Grizzly 550 - dzisiejsza premiera kolejnego członka rodziny Grizzly
Czym nas zaskoczy mniejszy brat słynnego Grizzly 700? W rozmowie z Jackiem Bujańskim dowiadujemy się kilku szczegółów z prezentacji najnowszego modelu ATV spod szyldu Yamahy.
W miejscowości Porto w Portugalii odbyła się premiera najnowszego pojazdu ATV Yamahy. Można wręcz powiedzieć, że nareszcie Grizzly 700 doczekał się młodszego, nie mniej funkcjonalnego i wyposażonego brata. Nowa 550-tka Yamahy zaopatrzona została bowiem w komputerowo sterowane wspomaganie EPS (electric power steering), które było prawdziwą rewolucją w systemie kierowania quadów. W nowym pojeździe Yamahy wprowadzono również kilka usprawnień technicznych, które poprawią niedociągnięcia doskwierające do tej pory niektórym użytkownikom. W 550-tce udoskonalono między innymi konstrukcję tylnych zacisków hamulcowych oraz wzmocniono elementy w przeniesieniu napędu w sprzęgle i przekładni pasowej systemu ultramatic. Jak powiedział nam w rozmowie Jacek Bujański:
„Nowy ATV Yamahy o pojemności 550 to idealne uzupełnienie rodziny Grizzly. Jego konstrukcja jest naprawdę dobrze przemyślana i dopracowana. Jestem bardzo zadowolony z prezentacji, w której miałem okazję uczestniczyć. Oprócz zapoznania się z wizualizacją tego pojazdu spędziliśmy cały dzień na testowaniu tego quada w naprawdę ciężkich warunkach, co w znacznym stopniu ułatwiło nam ocenę techniczną pojazdu. Wizualnie, nowy model ATV Yamahy, jest identyczny jak jego starszy brat o pojemności 700 ccm bowiem gabaryty obydwóch pojazdów są takie same. W skrócie można powiedzieć, że Yamaha Grizzly 550 w porównaniu do nieco starszego brata, czyli 700-tki, ma po prostu mniejsze serce."
Błoto, kamienie i szybkie przejazdy, czy 550-tka poradzi sobie z takim wyzwaniem?
„Niektóre odcinki trasy były ogromnym wyzwaniem przede wszystkim dla uczestników prezentacji. Prowadziły po bardzo kamienistych trasach, na których rozgrywały się Mistrzostwa Świata Enduro. Na wyznaczonym szlaku można było natknąć się na kamienie od wielkości piłeczki golfowej aż do tych, o wielkości autobusu. Nie zabrakło także szybkich odcinków, na których rozgrywane są z kolei rajdy WRC. Dla porównania firma Yamaha udostępniła nam także pełną gamę pozostałych członków ATV z tej samej rodziny, co niewątpliwie ułatwiło odnotowanie różnic pomiędzy poszczególnymi modelami z tej serii. Muszę powiedzieć, że przyrównując pracę 550-tki do 700-tki przy wolnych obrotach nie odczuwa się żadnej różnicy. Nowy model Grizzly ma bardzo dynamiczny silnik. Jeżeli zaś chodzi o prędkość to tak naprawdę pełna moc quada przeprawowego rzadko kiedy jest wykorzystywana przez użytkowników w trakcie jazdy. Zagłębiając się w kwestie techniczne należy odnotować zmiany w samej konstrukcji. W tylnych zaciskach quadów zmienione są tłoczki, zmieniono także osłony przegubów półosi, a także charakterystykę pracy przekładni pasowej. Podsumowując cieszy mnie fakt, że uwagi dotyczące konstrukcji pojazdów z serii Grizzly, które odnotowywałem będąc nie tylko użytkownikiem ale także sprzedawcą i autoryzowanym serwisem Yamahy zostały uwzględnione przez konstruktorów Yamahy. Krótko mówiąc klasa 550 to brakujące ogniwo w rodzinie pojazdów Grizzly, która radzi sobie w terenie nie gorzej niż jej starszy brat."
Z informacji, które udało się nam uzyskać dzisiaj wieczorem pierwsze modele Yamahy Grizzly 550 powinny pojawić się w sprzedaży już w lipcu. Już wkrótce opiszemy także nieco więcej wrażeń z jazdy, tymczasem zapraszamy do zapoznania się ze zdjęciami oraz filmem prezentującym nowy model Yamahy Grizzly 550.
Specyfikacja techniczna:
Model: | Yamaha Grizzly 550 |
Silnik | |
Typ silnika: | Pojedynczy cylinder, chłodzony cieczą 4-suw, EFI |
Pojemność skokowa: | 558 cc |
Smarowanie: | Mokra miska olejowa |
Starter: | DC-CDI |
Starter: | Elektryczny |
Napęd 4x4 | 2WD/4WD, blokada dyferencjału |
Pojemność zbiornika paliwa: | 20 litrów |
Pojemność zbiornika oleju: | 2.4 litrów |
Skrzynia biegów: | Automatyczna, pasek klinowy, podwójny zakres, bieg wsteczny |
Podwozie | |
Długość: | 2065 mm |
Szerokość: | 1180 mm |
Wysokość: | 1240 mm |
Wysokość siedzenia: | 905 mm |
Rozstaw osi: | 1250 mm |
Zawieszenie przód: | Zawieszenie wielowahaczowe |
Zawieszenie tył: | Niezależne tylne zawieszenie wielowahaczowe |
Hamulce przód: | Hydrauliczne, podwójne dyski |
Hamulce tył: | Hydrauliczne, podwójne dyski |
Opony przód: | AT25 - 8x12 |
Opony tył: | AT25 - 10x12 |
Max dopuszczalne obciążenie | |
Obciążenie bagażnika przód: | 45 kg |
Obciążenie bagażnika tył: | 85 kg |
Zobacz testy nowej Yamahy 550 w Portugalii:
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzeNa 100% trzeba bedzie sie liczyc z cena co najmniej 20k... ;< Za dobre trzeba placic...
OdpowiedzCiekawe jaka bedzie cena, ktoś może wie?
Odpowiedz