Za miastem Gdy już udało mi się wyrwać z miejskiego zgiełku wszystko stało się jasne. Daję na autostradzie ostro w palnik i czekam co się będzie działo. FZ6 dynamicznie dokręca się do 150 km/h, potem trochę mniej dynamicznie do 180, by przy 200 powiedzieć zdyszanym głosem „Więcej nie mogę!". Bardzo przyjemna charakterystyka silnika na niskich i średnich obrotach uzyskana została kosztem utraty „pary" przy wyższych obrotach. O ile w miejskim zgiełku nie jest to aż tak widoczne, to przy wyższych prędkościach od razu widać gdzie podziało się te 20 KM. Po raz kolejny okazuje się, że z fizyką nie da się chodzić na kompromisy. Za miastem niższe osiągi wyczuwalne są szczególnie przy jeździe z pasażerem. Yamaha traci wtedy wyraźnie na dynamice wymuszając bardziej asekuracyjną jazdę. Przy większym obciążeniu mocniej daje o sobie znać spory luz w układzie przeniesienia napędu objawiający się denerwującym szarpaniem. Niezależnie od tego zachowanie motocykla przy szybszej jeździe w czasie dłuższych wycieczek ocenić należy jednoznacznie pozytywnie. Stabilne zawieszenie oraz pewne hamulce dają zawsze poczucie bezpieczeństwa i panowania nad sytuacją. Skoro jesteśmy już przy stabilności, dla mnie osobiście nieporozumieniem jest montowanie do FZ6 kartoflanych Bridgestonów BT020 średnio pasujących do tej lekkiej i zwinnej maszyny. Bardziej przyczepne gumy nowszej generacji z pewnością przyczyniłyby się do większej frajdy z jazdy tym sprzętem.
Dla kogo? No właśnie. Pytanie bardzo istotne, ponieważ ten motocykl z pewnością skrojony jest pod konkretnego klienta. Śmiem twierdzić, że raczej nie pod polskiego klienta. Zupełnie przypadkiem kilka dni poprzedzających test tego motocykla miałem okazję spędzić w Skandynawii podróżując po tamtejszych drogach. W ten oto niezamierzony sposób uzyskałem odpowiedź na pytanie, kto z tego motocykla będzie najbardziej zadowolony. W krajach, gdzie spacyfikowani przez fotoradary motocykliści jeżdżą zgodnie z przepisami ruchu drogowego człowiek poszukujący praktycznego i przyjaznego w eksploatacji jednośladu znajdzie w FZ6 prawdziwego przyjaciela na dobre i na złe. Golas Yamahy to maszyna przeznaczona głównie do jazdy po mieście z opcją dalszych wycieczek. Dla większości londyńczyków, paryżan czy rzymian walczących codziennie z korkami podstawowym kryterium oceny tego pojazdu będzie relacja ceny do walorów użytkowych, która w przypadku Yamahy wygląda wyjątkowo korzystnie. U nas „brak" 20 KM, zapewne sprawi, że wielu klientów wolało będzie dopłacić i dostać 98-konny model. Skoro jesteśmy przy cenie warto wspomnieć, że prezentowany pojazd kosztuje w polskich salonach 26 900 zł. Biorąc pod uwagę wszystkie zalety tego motocykla jest to bez wątpienia bardzo dobra oferta. Osobiście jednak większy sukces wróżę temu bardzo fajnemu motocyklowi za naszymi zachodnimi granicami. Dane techniczne Yamaha FZ6 2007 | | Silnik | | Typ silnika: | 4-suw, rzędowy czterocylindrowy, DOHC | Chłodzenie silnika: | Chłodzony cieczą | Pojemność skokowa: | 600 cc | Średnica x Skok tłoka: | 65.5 x 44.5 mm | Stopień sprężania: | 12.2:1 | Moc maksymalna: | 57.0 kW (78 KM) @ 11,500 rpm | Max moment obrotowy: | 51.6 Nm (5.27 kg-m) @ 10,000 rpm | Smarowanie: | Mokra miska olejowa | Gaźnik: | Wtrysk paliwa | Sprzęgło: | Mokre, Wielotarczowe | Układ zapłonów: | TCI | Starter: | Elektryczny | Układ przeniesienia napędu: | 6-biegowa | Przeniesienie napędu: | Łańcuch | Przełożenie pierwotne: | 86/44 1.955 | Przełożenie wtórne: | 46/16 2.875 | Pojemność zbiornika paliwa: | 19.4 litra | Pojemność zbiornika oleju: | 3.4 litra | Podwozie | | Podwozie: | Aluminiowa odlewana ciśnieniowo, | Zawieszenie przód: | Widelec teleskopowy | Skok zawieszenia przód: | 130 mm | Zawieszenie tył: | Wahacz (monocross) | Skok zawieszenia tył: | 130 mm | Hamulec przód: | Podwójne tarcze, 298 mm | Hamulec tył: | Pojednyńcza tarcza, 245 mm | Opona przód: | 120/70 ZR17M/C (58W) | Opona tył: | 180/55 ZR17M/C (73W) | Wymiary | | Długość (mm): | 2,095 mm | Szerokość (mm): | 755 mm | Wysokość (mm): | 1,085 mm | Wysokość siedzenia (mm): | 795 mm | Rozstaw osi (mm): | 1,440 mm | Min prześwit (mm): | 145 mm | Masa pojazdu w stanie suchym (kg): | 180 kg / ABS: 185 kg | Cena zł | 26900 | Importer | MITSUI MOTOR POLSKA Sp. z o.o. Oficjalne Przedstawicielstwo Yamaha ul. Połczyńska 120c 01-304 Warszawa | | |
Komentarze 23
Poka¿ wszystkie komentarzePrawdziwa pojemno¶æ baku to 16 litrów! Przekona³em siê o tym niedawno kiedy motocykl zacz±³ kaszleæ 200 m przed stacj± benzynow±. Zatankowa³em 15,8 litra.
Odpowiedzponad 19 litrów. kilka razy tankowa³em ponad 18 litrów. PS. podaj stacje gdzie tankujesz ;-)
OdpowiedzWitam, chcialbym zapytac czy ktos orjetuje sie z jakiego motoru pochodzi tylni blotnik? Link do zdjecia: http://data0.eklablog.com/moto-rs/mod_html29178_3.jpg?3408 Dzieki! Smile
OdpowiedzWitam, sta³em siê posiadaczem FZ6 N ;-)))
OdpowiedzFZ6 Fazer 78, kocham ta maszynke, jako ¶wiezo upieczony motocyklista ciesze sie z posiadania Kocham wygl±d
Odpowiedztak to normalne .
Odpowiedzwitam posiadam fz6 od 4 dni i mam pytanie zmieniajac biegi wystepuje taki dziwny odg³os stukniecia czy to normalne rocznik 2006 10000 tysi przebieg
OdpowiedzTo normalne przy nie do koñca prawid³owej zmianie biegów. ;) szczególnie przy wrzucaniu 2. biegu. Ksi±¿kowo powinno wygl±daæ to tak, ¿e najpierw dajesz lekki nacisk na d¼wignie nog± i dopiero pó¼niej wciskasz sprzêg³o - bieg wskakuje sam i bez "stukniêcia". chyba, ze zmieniasz biegi w górê pod czerwonym polem - wtedy te¿ nacisk, ale ju¿ bez sprzêg³a tylko lekkie odpuszczenie gazu. pozdro i atomowych startów ;)
Odpowiedz