Nasz werdykt W każdym z naszych testów staramy się nie tyle wytykać konstruktorom wszelkie niedoskonałości i wady motocykli. Przede wszystkim staramy się odkrywać ich zalety, a następnie określać dla jakiej grupy kierowców dany motocykl będzie najodpowiedniejszy. W tym konkretnym wypadku nie mamy tego komfortu, gdyż te dwie maszyny to zaciekli rynkowi wrogowie walczący o serca tych samych klientów. Oba motocykle kosztują tyle samo - 29 900 zł. Suzuki w niczym nie ustępuje produktowi Yamahy, natomiast w kilku dziedzinach GSR jest wyraźnie lepszy od konkurenta. Naszym zwycięzcą jest zatem Suzuki GSR 600.
Fani Yamahy nie powinni jednak popadać w rozpacz. Suzuki wygrywa potyczkę, ale wojna trwa dalej. Sezon 2007 przyniesie nam nowego FZ 6 i wtedy walka wręcz rozgorzeje na nowo. Z przyjemnością przygotujemy dla was kolejny test, w którym porównamy dzisiejszego zwycięzcę i nową Yamahę. Nie ulega jednak wątpliwości, że FZ wymaga modernizacji i to dosyć poważnej, aby dotrzymać kroku nie tylko świetnemu GSRowi, ale też nowemu Hornetowi, którego wprowadzenie na rynek niedawno zapowiedziała Honda. Dane techniczne Napęd | Suzuki GSR 600 | Yamaha FZ6 | Typ: | czterosuwowy, chłodzony cieczą | zterosuwowy, chłodzony cieczą | Układ: | czterocylindrowy, rzędowy | czterocylindrowy, rzędowy | Rozrząd: | DOHC, cztery zawory na cylinder | DOHC, cztery zawory na cylinder | Pojemność skokowa: | 599 ccm | 599 ccm | Średnica x skok tłoka: | 67 x 42,5 mm | 65.5 x 44.5mm | Stopień sprężania: | 12,5:1 | 12,2:1 | Moc maksymalna: | 98 KM (72 kW) przy 12 000 obr/min | 98 KM (72 kW) przy 12000 obr/min | Moment obrotowy: | 65 Nm przy 9600 obr/min | 63,1 Nm przy 10000 obr/min | Zasilanie: | wtrysk paliwa SDTV 38 mm | wtrysk paliwa TCI 36 mm | Smarowanie: | z mokrą miską olejową | z mokrą miską olejową | Rozruch: | elektryczny | elektryczny | Akumulator: | 12V 8Ah | 12V 8Ah | Zapłon: | z mikroprocesorem | z mikroprocesorem | Przeniesienie napędu | | | Silnik-sprzęgło: | koła zębate, 1,93 | koła zębate | Sprzęgło: | wielotarczowe, mokre | wielotarczowe, mokre | Skrzynia biegów: | sześciostopniowa | sześciostopniowa | Przełożenia: | 1:2,79; 2:2,00; 3:1,600; 4:1,36; 5:1,21; 6:1,09 | 1: 2,846, 2: 1,947; 3:1,556; 4:1,333; 5:1,190; 6:1,083 | Napęd tylnego koła: | łańcuch, 3,00 | łańcuch | Podwozie | | | Rama: | otwarta, boczna, aluminiowa | otwarta, boczna, aluminiowa | Kąt pochylenia główki ramy: | 25* | 25* | Zawieszenie przednie: | teleskopowe 43 mm, skok 130 mm | teleskopowe, 43 mm skok 130 mm | Zawieszenie tylne: | wahacz aluminiowy, skok 134 mm | wahacz aluminiowy, skok 130 mm regulacja napięcia wstępnego sprężyny | Hamulec przedni: | podwójny tarczowy 310 mm, zaciski czterotłoczkowe | podwójny tarczowy, 298 mm, dwa zaciski dwutłoczkowe | Hamulec tylny: | tarcza 240 mm, zacisk jednotłoczkowy pływający | pojedynczy tarczowy, 245 mm | Opony przód/ tył: | 120/70 ZR17/ 180/55ZR17 | 120/70 ZR17/ 180/55ZR17 | Wymiary i masy | | | Długość: | 2090 mm | 2096 mm | Szerokość: | 795 mm | 749 mm | Wysokość: | 1075 mm | 1214 mm | Wysokość siedzenia: | 785 mm | 795 mm | Rozstaw osi: | 1440 mm | 1440 mm | Minimalny prześwit: | 130 mm | 125 mm | Masa pojazdu gotowego do jazdy: | 183 kg | 187 kg | Dopuszczalna masa całkowita: | 420 kg | 425 kg | Zbiornik paliwa: | 16,5 l w tym 3,5 l rezerwy | 19 l w tym 3,5 l rezerwy | Pojemność miski olejowej: | 3,9 l | 3,4 l | CENA w zł | 29 900 | 29 900 | | | | Importer: | Importer: Suzuki Motor Poland, ul. Jagiellońska 74, 03-001 Warszawa, tel. 0-801 88 01 38, www.suzuki.pl | Mitsui Motor Polska sp. z o. o., 01-304 Warszawa, ul. Połczyńska 120c, tel.: (0-22) 664 42 98, www.yamaha-motor.pl, yamaha@mmp-yamaha.com.pl | Dziękujemy firmie POLand POSITION - autoryzowanemu dealerowi Suzuki - za dostarczenie ubrań z firmowej kolekcji Suomy. Wszystkie ubrania, noszone przez modelki na zdjęciach, są do nabycia w: POLand POSITION ul. Puławska 34, 05-500 Piaseczno telefon: (22) 716 66 66 fax: (22) 716 68 68 www.polandposition.pl | | |
Komentarze 21
Poka¿ wszystkie komentarzeMia³em okazjê polataæ GSRem 600 od pierwszego do trzeciego biegu w³±cznie przy ostrym przyspieszaniu shimmy!!! masakra! czy to normalne??
Odpowiedzobejrzyj dokladnie rame
OdpowiedzNie kolego.. To na pewno nie jest normalne! Na GSR-zz zrobilem juz blisko 20.000 km (trzeci sezon) wyciagaj±c z niego co tylko fabryka da³a. Nawet wstêpu do "Shimmy" nigdy nie poczu³em - a wiem czym to pachnie, bo wczesniej uje¿d¿alem R6
OdpowiedzTen kto pisa³ ten artyku³ bez obrazy, ale jest skoñczonym idiot±. Nie pisze tego ze wzglêdu na to ¿e mam FZ6 ( bo nie mam, a chcia³bym mieæ ). Widaæ ¿e gostek( tak go nazwê, nie zas³uguje na Pan ) ...
OdpowiedzBardziej widaæ, ¿e to Ty jeste¶ fanboyem Yamahy ni¿ on zakochany w Suzuki. Go¶æ napisa³ prawdê, jak si±dziesz na obie maszyny i je porównasz to wtedy bêdziesz móg³ siê odzywaæ. GSR lepiej idzie od do³u i zbiera siê do pracy, do tego mo¿e wydech nie jest rewelacyjny, ale o niebo lepszy ni¿ w FZ6. Co do wygl±du sprawa gustu. Tak¿e za nim kogo¶ obrazisz pomy¶l dwa razy.
OdpowiedzMoim zdaniem Yamaha jest lepszym motocyklem od suzuki. Po pierwsze jej urody nie da siê niczym zaprzeczyæ, jest poprostu ¶liczna. A co do wyniku testu zgadzam siê z przedmówc±, ze chyba pomyloño ...
Odpowiedzwidac ze artyku³ pisany przez fana suzuki. ma³o obiektywnych informacji. to zadne porownanie, tylko sponsorowany artykó³, sorka, czytaæ sie nie da.
OdpowiedzPosiadam Suzuki GSR z 2008 i powiem tak ¿e nie mog³o byæ bardziej trafnego wyboru...konkurencje naked 600 poprostu wysiada,jeszcze nie tak dawno siedzia³em na nim w salonie i sie przymierza³em a ...
OdpowiedzCzy kto¶ siê orientuje czy na GSRrze da siê zamontowaæ stelarz na kufry? Szukam moto którym móg³bym trochê swiat pozwiedzaæ a GSR to moje marzenie generalnie...
OdpowiedzDa sie, ja mam stelarz Givi i kufer Kappa. Kufer gorny nie wiem jak jest z bocznymi. Nie wiem czy to moto idealne do turystyki bo troche na nim wieje:) Jak myslisz o dluzszych wyprawach to moze cos bardziej zabudowanego byloby lepsze... Pozdro
Odpowiedz