tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha 250 X-Max
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Yamaha 250 X-Max

Autor: Coobin 2008.06.24, 12:14 7 Drukuj

Wygląd

Skuterowi Yamaha X-Max można zarzucić wszystko, ale nie to, że jest brzydka. Jej sylwetka zwraca na siebie uwagę przede wszystkim przednią częścią ze skośnymi reflektorami oraz tylną, z pięknie wkomponowanymi tylnymi światłami. Urody także dodają opływowe uchwyty dla pasażera, bardzo funkcjonalne i wygodne.

NAS Analytics TAG

Ergonomia

X-Max to skuter, który ze względu na pojemność silnika należy przyporządkować do grupy maxi. Po takim skuterze oczekujemy komfortu jazdy oraz wygodnej pozycji za kierownicą. Tak jest właśnie w przypadku X-max'a. Miejsca na nogi jest dużo, mimo wysokiego wzrostu nie czułem się na nim skrępowany. Siodło jest bardzo wygodne, po przesiadce z 50-tki to prawie, jak fotel. Pasażer również nie ma powodów do narzekań - siedzi wygodnie, wyraźnie wyżej od kierowcy, a nogi trzyma na solidnych podnóżkach. Co prawda ze względu na szerokość kanapy , pozycja może wydawać się na dłuższa metę niewygodna, ale nie przeszkadza to w pokonywaniu znacznych odcinków. Nie sposób nie wspomnieć o ogromnym schowku, który rozpościera się na całej długości siodła. Można tam bez problemu zmieścić dwa kaski i zostanie jeszcze miejsce na ciuchy. Po prostu rewelacja.

Właściwości jezdne

X-Max'a napędza chłodzony cieczą czterosuwowy silnik o pojemności 250 cm3 i mocy 15,6 kW. Bardzo dobrze radzi on sobie z ważącym 165 kg skuterem. Przy ruszaniu ze świateł mocniejsze odkręcenie manetki może wpędzić w kompleksy nawet motocyklistów na dużo mocniejszych maszynach. Ten skuter po prostu odjeżdża zostawiając wszystko w tyle. Aż dziw, że to tylko 250-tka. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi około 11 sekund. Jest to wartość zupełnie wystarczająca. Prędkość maksymalna licznikowa to niespełna 150 km/h. Trochę brzmi to abstrakcyjnie, jak na skuter o pojemności 250 cm3, jednak trzeba uwzględnić błąd prędkościomierza. Mierzona GPS-em prędkość maksymalna wyniosła 134 km/h. Tu również trzeba przyznać, że taki wynik jest jak najbardziej godny podziwu. Tym bardziej cieszą nas bardzo dobre osiągi X-maxa, gdy zestawimy je ze zużyciem paliwa. W teście wyniosło ono 3,3 l na 100km i uznaję to za bardzo dobry wynik. Połowa dystansu pokonana była z pasażerem, zarówno w mieście, jak i na trasie. W tej sytuacji, przy baku mieszczącym 12,5 litra paliwa, X-Max może pochwalić się całkiem niezłym zasięgiem. Zatem kolejny duży plus dla naszej Yamahy.

Podwozie

Testowany skuter wyposażony jest 15 calowe koło z przodu oraz 14 calowe z tyłu. Są to koła większe, niż w przypadku Majesty 400. Efekt zastosowania kół o dużej średnicy zauważalny jest w prowadzeniu się skutera. X-maxem jeździ się prawie jak motocyklem. Precyzyjnie, stabilnie i bezpiecznie. On po prostu sam kładzie się w zakręty i daje się w nich znakomicie kontrolować. Czysta przyjemność. Zawieszenie jest sprężyste, ale według mnie wystarczająco komfortowe, czyli mamy tu doskonały kompromis.

Nasza opinia

Yamaha X-max w pełni zasługuje na to, by określać ją mianem maxi skutera. Uprawniają ją do tego następujące atrybuty: gabaryty pozwalające na wygodne podróżowanie, ponad przeciętna pojemność schowka oraz dobre osiągi. To, co świadczy o niezwykłej wartości tego skutera, to jego uniwersalność. Jest dobry do miasta, gdzie z łatwością przeciska się między samochodami, a z drugiej strony na tyle duży, że wygodnie można przemierzać nim setki kilometrów w trasie. Jego osiągi naprawdę pozytywnie zaskakują, a przy tym zużycie paliwa utrzymuje się na bardzo przyzwoitym poziomie. Jeśli ktoś szuka połączenia dobrych osiągów z komfortem jazdy przy zachowaniu niskiego spalania, powinien wybrać X-Max'a. Sprawdzi się znakomicie.

DANE TECHNICZNE:

Masa własna: 165kg
Silnik: 1 cylinder / 4 zawory
Typ silnika: Czterosuwowy, SOHC
Pojemność skokowa: 249,7cm3
Moc maksymalna: 15,6 kW przy 7500 obr./min.
Gaźnik: Elektroniczny wtrysk paliwa
Typ chłodzenia: Cieczą
Rozrusznik: Elektryczny
Pojemność zbiornika paliwa: 12,5 l
Prędkość maksymalna: 134 km/h (mierzona GPS-em)
Spalanie w teście: 3,3l/100km
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
x-max przodx-max tyl
NAS Analytics TAG
x-max przod2x-max schowek pelny
x-maxx-max schowek
x-max tyl2x-max manetka prawa
x-max emblemat2x-max emblemat
x-max chlodnicax-max kierunkowskaz
X-max przednie kolox-max otwarty schowek
x-max manetka kewaX-max prawy
x-max lewyx-max schowek pelny2
x-max schowek zamknietyx-max za sterami
x-max w ruchux-max w ruchu tyl
x-max za sterami2x-max zegary
x-max zegary2x-max wydech
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Czy zamienisz kiedyś motocykl na elektryczny?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę