tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 XI runda WorldSBK i WorldSS - występ panów B
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

XI runda WorldSBK i WorldSS - występ panów B

Autor: Thrillco 2006.10.12, 12:23 2 Drukuj

Kolejna runda wyścigowych motocyklowych mistrzostw świata Superbike i Supersport odbyła się na koronnym dla marki Ducati obiekcie - Imola Circuit. Czy tor o dosyć ponurej historii wyścigowej (m.in. tu zginął Ayrton Senna 1.05.1995 r.) stanie się areną sezonowych rozstrzygnięć?

Superbike

Wyścig I

Nic nie zapowiadało wcześniej, że startujący dopiero z ósmej pozycji Alex Barros odniesie na Imola taki sukces. Były zawodnik MotoGP kilkakrotnie pokazywał w tym sezonie, że chce i będzie walczył o jak najlepszą pozycję, kilkakrotnie meldował się nawet na podium, choć rok ten jest jego debiutem w klasie Superbike.

Po starcie Brazylijczyk jechał w środku stawki, ale skutecznie piął się w górę. Choć po nieudanym starcie spadł aż na 11tą pozycję, to w ciągu 21 okrążeń zdołał wyjść na prowadzenie, by ostatecznie wygrać swój pierwszy wyścig w tej kategorii. Zwycięstwo to było wynikiem niepodważalnym, gdyż drugi na mecie J.Toseland tracił do Barrosa ponad 4 sekundy.

Nie poszło za dobrze Troyowi Baylissowi, który podczas tej rundy miał szansę na zapewnienie sobie tytułu mistrza świata. Australijczyk kończąc na 4-tej pozycji wiedział, że jeszcze nic straconego. Trzeba tylko wygrać drugi bieg. Kolejny nieudany wyścig zaliczył Troy Corser. Po całkiem dobrych kwalifikacjach w wyścigu obrońca tytułu miał sporo problemów, aż wreszcie po siedmiu okrążeniach zakończył rywalizację. Jeszcze gorzej poszło jego zespołowemu koledze, Yukio Kagayama nie ukończył nawet pierwszego okrążenia.

1 Barros A. Honda CBR 1000RR 39'00.096
2 Toseland J. Honda CBR 1000RR 39'04.447
3 Pitt A. Yamaha YZF R1 39'06.905
4 Haga N. Yamaha YZF R1 39'11.275
5 Bayliss T. Ducati 999 F06 39'11.633
6 Lanzi L. Ducati 999 F06 39'21.070
7 Nieto F. Kawasaki ZX10R 39'23.151
8 Muggeridge K. Honda CBR 1000RR 39'23.843
9 Abe N. Yamaha YZF R1 39'27.385
10 Laconi R. Kawasaki ZX10R 39'29.256
11 Nakatomi S. Yamaha YZF R1 39'30.888
12 Walker C. Kawasaki ZX10R 39'32.200
13 Clementi I. Ducati 999 RS 39'38.633
14 Rolfo R. Ducati 999 F05 39'45.506
15 Brookes J. Kawasaki ZX10R 39'48.590
16 Chili P. Honda CBR 1000RR 39'48.752
17 Jones C. Petronas FP1 40'01.046
18 Bartolini W. Ducati 999 RS 40'19.803

Wyścig II

W wyścigu drugim widać było, że każdy z zawodników na czele ma zamiar zrealizować plan 100%. Dlatego też Bayliss od startu pojechał ostro i prowadził wyścig, broniąc się przed Alexem Barrosem, który jechał tuż za nim. Yukio Kagayama po całkowicie nieudanym starcie w biegu pierwszym, teraz szalał po torze utrzymując bezpiecznie trzecią pozycję.

Nadal nie szło Corserowi, który ostatecznie kończy jako 9-ty, tym samym spadając w tabeli na 6-te miejsce. To oznacza koniec jakiejkolwiek walki o główne laury. Nie dziwi to jednak, gdy weźmie się pod uwagę, że Max Biaggi nie jest osobą, którą Corser mile powita w zespole. Mistrz z 1996 i 2005 roku nie szczędził słów krytyki pod adresem byłego kierowcy klasy MotoGP i czterokrotnego mistrza klasy 250cm. A więc atmosfera w zespole Suzuki musi być bardzo nerwowa.

Tymczasem Troy Bazyliss, wygrywając wyścig, zapewnia sobie drugi tytuł mistrzowski w klasie Superbike. Alex Barros przyjeżdża jako drugi stając się tym samym najlepiej punktującym zawodnikiem w tej rundzie. Yukio Kagayama obronił honor Suzuki i zajął najniższy stopień podium.

Mimo zapowiedzi nie udało się na torze Imola pokazać naszemu Pawłowi Szkopkowi. Miał on startować na motocyklu Ducati 999RS w zespole Pedercini. Zamiast niego maszyny dosiadł Kurtis Roberts, syn Kenny „King" Robertsa. Niestety najmłodszy z Robertsów nie ukończył obu wyścigów.

Włoska runda na torze Imola była też pożegnaniem z wyścigami Pierfrancesco Chili. Legenda tej serii, ulubieniec fanów i najbardziej doświadczony w stawce Frankie postanowił odwiesić swój wyścigowy kask na kołek. W tym sezonie Frankie Chili jeździł w zespole D.F.X.Treme na motocyklu Honda CBR1000RR.

 

1 Bayliss T. Ducati 999 F06 38'57.069
2 Barros A. Honda CBR 1000RR 38'58.482
3 Kagayama Y. Suzuki GSXR1000 K6 39'01.424
4 Pitt A. Yamaha YZF R1 39'02.456
5 Toseland J. Honda CBR 1000RR 39'03.487
6 Haga N. Yamaha YZF R1 39'06.684
7 Lanzi L. Ducati 999 F06 39'09.498
8 Muggeridge K. Honda CBR 1000RR 39'11.964
9 Corser T. Suzuki GSXR1000 K6 39'16.777
10 Laconi R. Kawasaki ZX10R 39'17.646
11 Abe N. Yamaha YZF R1 39'20.542
12 Nakatomi S. Yamaha YZF R1 39'22.437
13 Nieto F. Kawasaki ZX10R 39'28.409
14 Walker C. Kawasaki ZX10R 39'30.062
15 Rolfo R. Ducati 999 F05 39'31.665
16 Martin S. Petronas FP1 39'38.899
17 Brookes J. Kawasaki ZX10R 39'42.651
18 Chili P. Honda CBR 1000RR 40'04.155
19 Goi I. Honda CBR 1000RR 40'08.053

Supersport

Zespół Winston Ten Kate Honda, czyli Sebastian Charpentier i Kenan Sofuoglu zdominowali wyścig klasy Supersport na torze Imola. Lider tabeli Kevin Curtain ukończył wyścig na najniższym stopniu podium. W wyścigu Australijczyk nie miał najmniejszych szans na walkę z duetem Charpentier-Sofuoglu, którzy dojechali na metę z prawie 10-cio sekundową przewagą. Tym samym włoska runda nie przyniosła rozwiązania w materii tytułu mistrzowskiego. Ostateczna walka odbędzie się na ostatniej rundzie w Magny-Course.

1 Charpentier S. Honda CBR 600RR 40'07.972
2 Sofuoglu K. Honda CBR 600RR 40'08.378
3 Curtain K. Yamaha YZF R6 40'17.599
4 Vizziello G. Yamaha YZF R6 40'21.955
5 De Angelis W. Honda CBR 600RR 40'22.362
6 Parkes B. Yamaha YZF R6 40'24.842
7 Nannelli G. Ducati 749 R 40'26.143
8 Fujiwara K. Honda CBR 600RR 40'26.506
9 Tiberio Y. Honda CBR 600RR 40'39.494
10 Roccoli M. Yamaha YZF R6 40'39.533
11 Stigefelt J. Honda CBR 600RR 40'40.019
12 Checa D. Yamaha YZF R6 40'44.392
13 Veneman B. Suzuki GSX 600R 40'51.077
14 Easton S. Ducati 749 R 40'51.646
15 Peris C. Yamaha YZF R6 40'55.706
16 Chambon S. Kawasaki ZX6RR 41'00.260
17 Zaiser C. Ducati 749 R 41'04.646
18 Lauslehto T. Honda CBR 600RR 41'13.787
19 Corradi A. Yamaha YZF R6 41'14.424
20 Corradi A. Yamaha YZF R6 41'14.424
21 Lascorz J. Honda CBR 600RR 41'14.749
22 Tunstall T. Honda CBR 600RR 41'16.088
23 Kallio V. Yamaha YZF R6 41'22.679
24 Cruciani S. Honda CBR 600RR 41'25.695
25 Torres J. Yamaha YZF R6 41'25.924
26 Ivanov V. Yamaha YZF R6 41'33.301
27 Duterne S. Yamaha YZF R6 42'04.699

Klasyfikacja generalna WSBK

1 T. Bayliss 393
2 J. Toseland 295
3 N. Haga 293
4 A. Pitt 239
5 A. Barros 231
6 T. Corser 218
7 Y. Kagayama 193
8 L. Lanzi 152
9 C. Walker 140
10 F. Nieto 139
11 M. Fabrizio 117
12 K. Muggeridge 113
13 N. Abe 105
14 R. Xaus 103
15 R. Laconi 96
16 R. Rolfo 67
17 S. Nakatomi 42
18 M. Neukirchner 22
19 F. Foret 19
20 S. Martin 19
21 S. Gimbert 18
22 P. Chili 16
23 T. Hill 13
24 I. Clementi 10
25 M. Borciani 9
26 V. Iannuzzo 6
27 C. Jones 3
28 H. Van Beek 2
29 L. Alfonsi 2
30 J. De Gea 2
31 J. Brookes 2
32 G. Nannelli 1

Klasyfikacja generalna WSS

1 K. Curtain 187
2 S. Charpentier 169
3 K. Sofuoglu 137
4 B. Parkes 129
5 R. Harms 107
6 M. Roccoli 96
7 Y. Tiberio 74
8 G. Vizziello 69
9 J. Stigefelt 62
10 J. Fores 49
11 D. Checa 33
12 K. Fujiwara 30
13 G. Nannelli 30
14 C. Zaiser 30
15 K. Andersen 29
16 S. Sanna 27
17 S. Easton 24
18 S. Chambon 24
19 W. De Angelis 22
20 J. Brookes 21
21 B. Veneman 20
22 M. Sanchini 19
23 M. Lagrive 18
24 M. Berger 17
25 F. Foret 16
26 S. Le Grelle 16
27 P. Riba 13
28 A. Vos 13
29 C. Crutchlow 11
30 T. Lauslehto 11
31 D. Thomas 8
32 L. Camier 6
33 S. Cruciani 4
34 A. Gobert 4
35 V. Kallio 4
36 A. Velini 3
37 C. Peris 3
38 T. Tunstall 3
39 D. Van Keymeulen 2
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Autor:Krzysztof 01/04/2007 14:24

Senna zginal w 1994 r.

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę