tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Wywiad z Valentino Rossim
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Wywiad z Valentino Rossim

Autor: Micha³ „Mick” Fia³kowski 2008.01.27, 16:22 Drukuj

Tuż przed przylotem do Malezji, Valentino Rossi oraz cała ekipa Fiat Yamaha spotkali się z dziennikarzami z całego świata podczas specjalnej prezentacji w Turynie. Oto co do powiedzenia w jej trakcie miał włoski „Doktor":

Valentino, po pierwsze, jak czujesz się po listopadowej kontuzji ręki z Walencji?
Moja ręka jest teraz w o wiele lepszym stanie już jakiś czas temu. Po ostatniej rundzie postanowiłem zrezygnować z listopadowych testów w Malezji i skupić się na rehabilitacji, ale pod koniec miesiąca byłem już w stanie wsiąść na motocykl w Jerez. Nadal nie czułem się idealnie, a ręka mnie bolała, szczególnie ostatniego dnia, dlatego postanowiłem zakończyć jazdy wcześniej. W okresie świątecznym zostałem poddany rehabilitacji, dlatego testy powinienem rozpocząć już w pełni sił.

NAS Analytics TAG

Czy po tak trudnym sezonie jak ten ostatni, byłem zimą w stanie zrelaksować się i naładować baterię przed kolejną potyczką?
Tak. Było dla mnie bardzo ważne aby poświęcić trochę czasu na wymazanie z pamięci moim wyników z sezonu 2007. Przez całą zimę relaksowałem się i ładowałem baterię, dlatego teraz nie wracam już do tego co działo się rok temu. To już przeszłość, a ja koncentruję się na nadchodzącym sezonie.

Postanowiłeś podjąć odważną decyzję i rozpocząć współpracę z producentem ogumienia Bridgestone. Co możesz powiedzieć po swoim pierwszym teście? Jesteś zadowolony ze swojego wyboru?
Możliwość przetestowania nowych opon po raz pierwszy była bardzo ekscytująca. Nie mogłem doczekać się aż sprawdzę, jak zachowują się na torze oraz poznania nowych ludzi, z którymi będę współpracował w tym sezonie. Pierwszy test poświęciliśmy na bliższe zapoznanie się z ogumieniem i próbę zrozumienia jak ustawiać motocykl, aby odpowiednio z nim współgrał. Mimo wszystko od samego początku jestem bardzo zadowolony z tej decyzji i nie mogę doczekać się kolejnych testów. Przed sezonem chciałbym poznać je jak najlepiej. To dla mnie wielka zmiana, ale jestem zadowolony z mojej decyzji.

W Jerez mogłeś też po raz pierwszy przejechać się nową wersją Yamahy YZR-M1. Co możesz na jej temat powiedzieć?
Na ostatni test w zeszłym roku udostępniono mi kilka podzespołów nowego motocykla. Można powiedzieć, że w Jerez jeździłem najnowszą wersją maszyny, która korzystała także z nowych map zapłonu i elektroniki, a moje wrażenia były całkiem pozytywne, choć czeka nas jeszcze długa droga. Przekazałem swoje uwagi inżynierom Yamahy, a oni przez zimę wykorzystywali moje dane oraz informacje od innych zawodników, aby poprawić pakiet. Już od pierwszego testu będziemy pracować z najnowszą, ostateczną wersją M1 i jestem bardzo ciekawy jak będzie się ona sprawować.

Jakie aspekty wymagają największej poprawy przed pierwszym wyścigiem w Katarze?
Potrzebujemy bardzo dużo czasu aby dowiedzieć się jak najwięcej o zachowaniu ogumienia Bridgestone i sprawić, aby nasz motocykl wykorzystywał pełnie potencjału opon. Musimy też bardzo ostro pracować nad nowym silnikiem, ponieważ brakuje nam prędkości maksymalnej w porównaniu do rywali. Na szczęście przed nami jeszcze cztery testy i jestem przekonany, że zanim ustawię się na starcie wyścigu w Katarze, wszystko będzie odpowiednio przetestowane i przygotowane. Nasza motywacja jest w tej chwili bardzo wysoka i wszyscy w zespole pracują pełną parą.

Co sądzisz o nocnym wyścigu w Katarze i czy jako członek „Komisji Bezpieczeństwa" jesteś zadowolony z przygotowania toru?
Szczerze mówiąc jestem bardzo podekscytowany. Myślę, że to bardzo ciekawy sposób na rozpoczęcie sezonu: kibice powinni się bardzo dobrze bawić, a my zawodnicy, będziemy mieli okazję przeżyć coś zupełnie innego. W zeszłym roku my, Komisja Bezpieczeństwa, odbyliśmy test na małym fragmencie toru na którym zamontowano odpowiednie oświetlenie i przekazaliśmy organizatorom uwagi na temat poprawek, które musiały być dokonane przez wyścigiem. Naszym największym zmartwieniem były cienie. Światła muszą być bardzo ostre, aby światło praktycznie je wyeliminowało. Niestety nie mogłem wziąć udziału w drugim teście, który odbył się w listopadzie już po sezonie, z uwagi na moją kontuzję, ale z tego co widziałem wynika, że władze toru świetnie się spisały i zastosowały do naszych wskazówek. Z pewnością jazda w nocy będzie dziwnym uczuciem, ale jestem przekonany, że będziemy się świetnie bawić.

Jakie są Twoje cele na ten sezon?
Moim celem jest wygrana, tak jak każdego roku. Przez dwa ostatnie lata nie udało mi się tego dokonać. To najdłuższy okres w mojej karierze bez mistrzowskiego tytułu, dlatego w tym roku liczy się dla mnie tylko zwycięstwo.

Czy Casey Stoner znów będzie Twoim głównym rywalem? Może do walki włączy się ktoś inny?
Nie wątpienia Stoner będzie tak samo silny, jeśli nie silniejszy, jak w zeszłym roku. Zdaję sobie sprawę, że czeka mnie bardzo ciężka walka jeśli chcę go pokonać. W tym roku będę korzystał z takich samych opon jak on i dlatego liczę na wiele pasjonujących pojedynków. Pedrosa z pewnością znów również będzie na czele stawki, podobnie jak kilku innych zawodników. Wielu rywali zmieniło w tym roku motocykle, dlatego jestem ciekaw jak poradzą sobie na nowych maszynach. Myślę jednak, że będą bardzo szybcy już od pierwszego wyścigu - Melandri, Hopkins, Capirossi, Vermeulen itd. Myślę, że będzie to bardzo ekscytujący sezon.

Co sądzisz o swoim nowym team-partnerze, Jorge Lorenzo?
To wspaniały zawodnik, któremu świetnie szło w klasie 250ccm, dlatego z pewnością równie dobrze poradzi sobie w MotoGP. Już zaledwie po kilku testach pokazał, że bardzo szybko się uczy i ma spory potencjał. Jestem pewien, że w przyszłości będzie świetnym zawodnikiem.

Przepisy dotyczące ogumienia zostały w tym sezonie lekko zmodyfikowane. Myślisz, że wystarczająco czy wolałbyś aby opon w ogóle nie limitowały żadne regulacje?
Szczerze mówiąc nie przejmuje się zbytnio przepisami dotyczącymi ogumienia. Rok temu przyzwyczailiśmy się do nowych regulacji i choć zostały niedawno minimalnie zmienione, nie sprawią z pewnością zbytniej różnicy. Jeśli chodzi o opony to w tym roku zaczynam od czystej kartki i nie martwię się ograniczeniami. Dla mnie najważniejszy jest rozwój naszej współpracy z firmą Bridgestone.

Czy w trakcie zimy brałeś udział w jakiś imprezach związanych ze sportem motorowym?
Planowałem wystartować w rajdzie Wielkiej Brytanii WRC, ale ostatecznie mogłem w Jerez przetestować nowe ogumienie Bridgestone, a to było dla mnie oczywiście o wiele ważniejsze. Tradycyjnie już wystartowałem za to w Rajdzie Monza, który wygrałem po raz drugi z rzędu. Udział w tej imprezie to dla mnie zawsze wielka frajda, a drugie zwycięstwo uczyniło mój start jeszcze przyjemniejszym.

Na sam koniec powiedz czy fakt, iż już drugi raz nie udało Ci się wywalczyć mistrzowskiego tytułu, wpłynął jakoś na motywację Twoją i całego zespołu?
Przed nami bardzo trudne wyzwanie - sięgnąć po mistrzowski tytuł po dwóch bardzo ciężkich sezonach. Do tego będę korzystał z nowego ogumienia. Nie będzie łatwo, ale cały zespół jest bardzo podekscytowany, a motywacja, zarówno moja jak i mechaników, jest większa niż kiedykolwiek. Wiem, że mój zespół jest tak samo głodny sukcesu jak ja.


NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê