Wy¶cigowe Motocyklowe Mistrzostwa Polski ruszaj± w Mo¶cie
Dziś rusza kolejna odsłona Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski oraz Pucharu Polski. Tym razem na V i VI rundę WMMP najszybsi polscy zawodnicy udali się do czeskiego Mostu. To ciekawy, ale także wymagający obiekt, który przez cześć zawodników jest lubiany, a przez innych uważany za niekoniecznie najbezpieczniejszy.
Przed rundą zdecydowanym faworytem w klasie Superbike był Paweł Szkopek, ale jak wiemy zawodnik Yamahy będzie zmagał się w Czechach z kontuzją przywiezioną z Laguna Seca. W dużych Stockach nic nie powinno przeszkodzić Marcinowi Walkowiakowi w powiększeniu przewagi nad rywalami. W Supersportach zapowiada się natomiast ciekawe starcie miedzy Sebastianem Zielińskim, Piotrem Klocem i Przemkiem Krajewskim. W małych Stockach nie bardzo widzimy mocnego na Patryka Kosiniaka, szczególnie mając na uwadze dyspozycję Kosy w pucharze IDM R6 Cup.
Przypomnijmy, że wścigi w czeskim Moście rozpoczęły się tuż po II Wojnie Światowej, ale budowę stałego toru w tym mieście rozpoczęto dopiero w 1978 roku na terenach należących do kopalni Vrbensky. Czescy projektanci toru wizytowali tory Hockenheim i Nurburgringm a także konsultowali projekt z FIA i FIM. W rezultacie po czterech latach intensywnych prac na powierzchni 140 hektarów powstał nowoczesny tor, który po dziś dzień trzyma bardzo dobry standard jeśli chodzi o zaplecze techniczne oraz poziom bezpieczeństwa. W roku 1995 roku obiekt przeszedł gruntowną renowację, na końcu prostej startowej pojawiła się słynna szykana (wcześniej w jej miejscu był jeszcze słynniejszy bardzo szybki łuk w lewo). Rozbudowano też pułapki żwirowe do których trafiło ponad 20 tysięcy tor kruszywa.
W obecnej konfiguracji tor ma 4212 metrów długości i od 12 do 15 metrów szerokości. Pętla kryje 21 zakrętów, z czego 12 jest prawych, 9 jest lewych.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze