World Superbkie w Assen - nareszcie Polacy!
Zgodnie przewidywaniami warunki w Assen były nieprzewidywalne i pogoda stała się jednym z aktywnych uczestników wyścigowego weekendu w Holandii. W tych zmiennych okolicznościach przyrody nie wszyscy faworyci poradzili sobie tak, jak można by tego po nich oczekiwać. Dla nas jednak najważniejszą informacją jest to, że po raz pierwszy na Mistrzostwach Świata Superbike usłyszeliśmy Mazurek Dąbrowskiego.
Zacznijmy jednak od początku. Pierwszy wyścig Superbików został przerwany czerwoną flagą. Sykes który zdobył Pole Position wycofał się z powodu usterki, tym czasem pod jego nieobecność wygrał niespodziewanie Sylvain Guintoli z zespołu Team Effenbert - Liberty Ducati. Jeśli holenderski ma faworyzować czterocylindrowce, to domniemania te okazały się nieprawdziwe w pierwszym wyścigu, gdzie podium uzupełnili Davide Giugliano (Althea Racing Ducati) i jego kolega z zespołu, jednocześnie broniący tytułu Mistrza Świata - Carlos Checa. Wszyscy trzej rzecz jasna na Ducati.
Superbike Wyścig 1
1. Sylvain Guintoli (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 18′38.395
2. Davide Giugliano (Althea Racing) Ducati 1098R 18′41.028
3. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 18′41.426
4. Max Biaggi (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 18′42.322
5. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 18′42.769
6. Michel Fabrizio (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 18′49.754
7. Jakub Smrz (Liberty Racing Team Effenbert) Ducati 1098R 19′04.807
8. Niccolò Canepa (Red Devils Roma) Ducati 1098R 19′15.957
9. Marco Melandri (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 19′28.291
10. Leandro Mercado (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 19′47.242
11. Maxime Berger (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 19′50.155
12. Hiroshi Aoyama (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 19′52.383
13. David Salom (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 20′05.414
14. Lorenzo Zanetti (PATA Racing Team) Ducati 1098R 19′33.081
15. Mark Aitchison (Grillini Progea Superbike Team) BMW S1000 RR 19′45.779
RT. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 12′40.295
RT. Chaz Davies (ParkinGO MTC Racing) Aprilia RSV4 Factory 6′43.300
RT. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 4′16.738
RT. John Hopkins (Crescent Fixi Suzuki) Suzuki GSX-R1000 2′26.685
RT. Leon Camier (Crescent Fixi Suzuki) Suzuki GSX-R1000
RT. Jonathan Rea (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR
Drugi wyścig na przesychającym torze okazał się loterią z doborem opon. Tym razem świetną jazdą popisał się Jonathan Rea (Honda World Superbike Team), który po praz pierwszy wygrał dla Hondy w tym sezonie. Sylvain Guintoli (Team Effenbert Liberty Racing Ducati), który wygrał pierwszy wyścig finiszował na drugiej pozycji, a trzeci na mecie zameldował się Eugene Laverty (Aprilia Racing), dla którego było to pierwsze podium w sezonie 2012.
Superbike Wyścig 2
1. Jonathan Rea (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 36'45.936
2. Sylvain Guintoli (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 36'48.755
3. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 36'58.574
4. Marco Melandri (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 36'58.698
5. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 36'58.700
6. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 37'06.329
7. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 37'22.253
8. Max Biaggi (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 37'23.683
9. Davide Giugliano (Althea Racing) Ducati 1098R 37'27.286
10. Michel Fabrizio (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 37'29.866
11. John Hopkins (Crescent Fixi Suzuki) Suzuki GSX-R1000 37'43.451
12. David Salom (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 38'18.529
13. Hiroshi Aoyama (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 38'19.512
14. Leon Camier (Crescent Fixi Suzuki) Suzuki GSX-R1000 36'50.679
15. Leandro Mercado (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 36'51.166
16. Mark Aitchison (Grillini Progea Superbike Team) BMW S1000 RR 37'03.892
17. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 37'08.183
RT. Lorenzo Zanetti (PATA Racing Team) Ducati 1098R 34'19.554
RT. Jakub Smrz (Liberty Racing Team Effenbert) Ducati 1098R 30'10.158
RT. Chaz Davies (ParkinGO MTC Racing) Aprilia RSV4 Factory 18'38.070
RT. Maxime Berger (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 18'42.162
RT. Brett McCormick (Liberty Racing Team Effenbert) Ducati 1098R 15'33.182
RT. Niccolò Canepa (Red Devils Roma) Ducati 1098R 12'21.167
W mokrym wyścigu Supersportów niestety zaroiło się od upadków. Wyścigu nie ukończyło aż 14 zawodników, w tym startujący z pole position reprezentant Bogdanki Sam Lowes. W tych arcytrudnych warunkach najlepiej poradził sobie Lorenzo Lanzi (PRORACE Honda), dla którego był to pierwszy wyścig za sterami Hondy CBR600RR Supersport. Drugi na mecie zameldował się Kenan Sofuoglu (Kawasaki DeltaFin Lorenzini), a pierwsze podium dla Rosji wywalczył Vladimir Leonov (Yakhnich Racing Yamaha).
PJ Jacobsen: „To był udany wyścig. Dobrze wystartowałem i na pierwszym okrążeniu awansowałem z 24 na 12 pozycję. Tor był jednak bardzo śliski, a każde otwarcie gazu oznaczało uślizg tylnej opony. Z tego powodu starałem się po prostu jechać spokojnie, aby dojechać do mety i zdobyć punkty w moim pierwszym wyścigu w MŚ World Supersport. Pogoda była przez cały weekend wyjątkowo zmienna. Brakowało nam czasu, zarówno na mokrym, jak i na suchym torze, ale zespół spisał się świetnie, co pozwoliło na wywalczenie najlepszego wyniku, po jaki mogliśmy sięgnąć w tak trudnych warunkach.”
Sam Lowes: „To był trudny wyścig. Po starcie zaczęło mocno padać, dlatego jechałem spokojnym tempem, ale potem warunki nieco się poprawiły i przyspieszyłem. W pewnym momencie w niektórych sektorach toru zaczęło padać i pojawiły kałuże. Wszedłem w zakręt wolniej niż okrążenie wcześniej, bez gazu ani hamulca, ale wjechałem w kałuże i zaliczyłem uślizg. Próbowałem kontynuować jazdę, ale motocykl był mocno uszkodzony, prze co chwilę później zaliczyłem najwolniejszą wywrotkę w moim życiu. Przepraszam zespół i sponsorów. Jestem przekonany, że wynagrodzę dzisiejszego pecha podczas kolejnej rundy we Włoszech.”
Mathew Scholtz: „Na pierwszym okrążeniu straciłem sporo pozycji, ale szybko odrabiałem straty. Wtedy, w ósmym zakręcie siódmego okrążenia, zaliczyłem wywrotkę. Gdy tylko puściłem hamulec, tylna opona straciła przyczepność i upadłem. Nic mi się nie stało, ale jestem rozczarowany i wściekły, ponieważ miałem szansę na cenne punkty. Teraz czekam już na Monzę i chcę pokazać tam, na co mnie stać.”
Wyniki Supersport
1. Lorenzo Lanzi (PRORACE) Honda CBR600RR 42'56.376
2. Kenan Sofuoglu (Kawasaki DeltaFin Lorenzini) Kawasaki ZX-6R 43'08.430
3. Vladimir Leonov (Yakhnich Motorsport) Yamaha YZF R6 43'10.836
4. Broc Parkes (Ten Kate Racing Products) Honda CBR600RR 43'20.260
5. Alex Baldolini (Power Team by Suriano) Triumph Daytona 675 43'43.439
6. Jules Cluzel (PTR Honda) Honda CBR600RR 43'46.131
7. Andrea Antonelli (Team Lorini) Honda CBR600RR 43'50.226
8. Twan Van Poppel (TRG Motorsport) Yamaha YZF R6 44'38.881
9. Roberto Tamburini (Team Lorini) Honda CBR600RR 44'49.429
10. Stuart Voskamp (Konvi Racing Team) Suzuki GSX-R600 44'53.818
11. Romain Lanusse (Kawasaki Intermoto Step) Kawasaki ZX-6R 44'54.066
12. Thomas Caiani (KUJA Racing) Honda CBR600RR 44'59.931
13. Patrick Jacobsen (Bogdanka Honda PTR) Honda CBR600RR 43'04.739
14. Luca Marconi (VFT Racing) Yamaha YZF R6 43'10.371
15. Sheridan Morais (Kawasaki DeltaFin Lorenzini) Kawasaki ZX-6R 43'15.438
16. Imre Toth (Racing Team Toth) Honda CBR600RR 43'21.107
RT. Vittorio Iannuzzo (Power Team by Suriano) Triumph Daytona 675 39'47.834
RT. Dino Lombardi (Team PATA by Martini) Yamaha YZF R6 40'57.762
RT. Valentine Debise (SMS Racing) Honda CBR600RR 29'01.269
RT. Fabio Menghi (VFT Racing) Yamaha YZF R6 27'57.548
RT. Martin Jessopp (Riders PTR Honda) Honda CBR600RR 20'29.971
RT. Massimo Roccoli (Bike Service - WTR TEN 10) Yamaha YZF R6 25'45.813
RT. Sam Lowes (Bogdanka PTR Honda) Honda CBR600RR 17'20.253
RT. Ronan Quarmby (PTR Honda) Honda CBR600RR 18'40.625
RT. Balazs Nemeth (Racing Team Toth) Honda CBR600RR 14'46.283
RT. Mathew Scholtz (Bogdanka PTR Honda) Honda CBR600RR 13'09.290
RT. Fabien Foret (Kawasaki Intermoto Step) Kawasaki ZX-6R 11'27.020
RT. Yves Polzer (Team MRC Austria) Yamaha YZF R6 12'25.153
RT. Joshua Day (Team GOELEVEN) Kawasaki ZX-6R 2'19.110
RT. Jed Metcher (Rivamoto Junior Team) Yamaha YZF R6
Niedzielny wyścig odbył się na suchym, lecz mało przyczepnym po porannych opadach torze. Po dramatycznej walce, drugi wyścig z rzędu wygrał Francuz Sylvain Barrier na BMW, powiększając jednocześnie swoje prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Podium uzupełnili Lorenzo oraz Eddi La Marra, obaj dosiadający Ducati Panigale w zepole Barni Racing Team Italia. Dla nas najciekawszy był jednak występ jedynego Polaka w dużych Stockach. Trudne warunki doprowadziły do wielu wypadków, jednak Chmielewski nie popełnił żadnego błędu, awansując po starcie o dwa oczka i ostatecznie finiszując na dwunastej pozycji. Polak liczył na walkę o wyższą lokatę, jednak jako jedyny z czołówki skorzystał z opon typu intermedium, na których utrzymanie tempa zawodników korzystających z tzw. „slicków” nie było możliwe. Rywalizację przerwano na 9 z 13 okrążeń z powodu oleju rozlanego na torze po awarii jednego z motocykli.
Andrzej Chmielewski: „Wywalczyłem kolejne punkty w pucharze świata, ale nie jestem co końca zadowolony z dzisiejszego wyścigu. Liczyłem na lepszy wynik. Przez cały weekend pogoda była bardzo zmienna. Po porannych opadach deszczu tor był niemal całkowicie suchy, ale wyścig ogłoszono jako mokry, co oznaczało, że w przypadku opadów deszczu, nie zostałby przerwany. Chciałem użyć opon przeznaczonych do jazdy po suchym torze, ale skorzystałem z rady mechaników, aby wystartować na oponach przejściowych. Co prawda gdyby faktycznie spadł deszcz, mógłbym awansować, ponieważ wszyscy zawodnicy przede mną jechali na oponach typu slick, ale tak się nie stało. Ostatecznie nie była to więc dobra decyzja i nie mogłem pojechać tak szybko, jakbym chciał. W naszym zasięgu był dużo lepszy wynik, ale znów udało mi się wywalczyć punkty i awansować w tabeli. Teraz czekam już na kolejną rundę.”
Wyniki Superstock 1000:
1. Sylvain Barrier (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 13'34.645
2. Lorenzo Savadori (Barni Racing Team Italia) Ducati 1199 Panigale 13'35.377
3. Eddi La Marra (Barni Racing Team Italia) Ducati 1199 Panigale 13'35.468
4. Markus Reiterberger (Team Alpha Racing) BMW S1000 RR 13'38.607
5. Lorenzo Baroni (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 13'38.909
6. Loris Baz (MRS) Kawasaki ZX-10R 13'43.170
7. Jeremy Guarnoni (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 13'45.479
8. Christoffer Bergman (BWG Racing Kawasaki) Kawasaki ZX-10R 13'46.047
9. Marco Bussolotti (SK Energy Racing Team) Ducati 1098R 13'46.265
10. Matthieu Lussiana (Team ASPI) Kawasaki ZX-10R 13'54.996
11. Kev Coghlan (DMC Racing) Ducati 1199 Panigale 13'55.125
12. Randy Pagaud (Team OGP) Kawasaki ZX-10R 14'27.365
13. Andrzej Chmielewski (Red Devils Roma) Ducati 1098R 14'36.217
14. Philippe Thiriet (Team Brazil by ASPI) Kawasaki ZX-10R 15'04.420
15. Danilo Lewis Da Silva (Team Brazil by ASPI) Kawasaki ZX-10R 15'04.628
NC. Bogdan Vrajitoru (CSM Bucharest) Kawasaki ZX-10R 14'27.307
RT. Federico Sandi (Althea Racing) Ducati 1199 Panigale 12'25.858
RT. Alen Gyorfi (MetalCom-Adrenalin H-Moto) Honda CBR1000RR 7'01.930
RT. Massimo Parziani (M.V. Racing Team) Aprilia RSV4 APRC 3'42.316
RT. Bryan Staring (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 1'47.097
RT. Tiago Dias (Team Dias) Kawasaki ZX-10R 1'55.796
RT. Fabio Massei (EAB Ten Kate Junior Team) Honda CBR1000RR
NS. Tomas Svitok (SK Energy Racing Team) Ducati 1098R
Superstocki 600 pojechały we wręcz szklarniowych warunkach. Tor był suchy, warunki do rywalizacji dobre. Wygrał miejscowy Michael van der Mark (EAB Ten Kate Junior Team) przed Nacho Calero Perez (Team Trasimeno Yamaha) oraz Gauthier Duwelz (Yamaha MTM Racing)
Wyniki Superstock 600:
1. Michael Van der Mark (EAB Ten Kate Junior Team) Honda CBR600RR 20'36.504
2. Nacho Calero Perez (Team Trasimeno) Yamaha YZF R6 20'41.290
3. Gauthier Duwelz (Team MTM Racing) Yamaha YZF R6 20'41.431
4. Stèphane Egea (Team Falcone Competition) Yamaha YZF R6 20'44.013
5. Riccardo Russo (Team Italia FMI) Yamaha YZF R6 20'44.620
6. Alex Schacht (Schacht Racing SBK ONE) Honda CBR600RR 20'45.043
7. Luca Vitali (Team Italia FMI) Yamaha YZF R6 20'45.198
8. Wayne Tessels (SWRT powered by Hoegee Suzuki) Suzuki GSX-R600 20'51.773
9. Adrian Nestorovic (Team MTM Racing) Yamaha YZF R6 20'53.940
10. Tony Cove%F1a (Team GO ELEVEN) Kawasaki ZX-6R 20'55.165
11. Sebastien Suchet (Team B.S.R.) Honda CBR600RR 21'05.324
12. Koen Zeelen (Benjan Racing) Honda CBR600RR 21'05.737
13. Marvin Fritz (Racedays) Kawasaki ZX-6R 21'05.766
14. Christophe Ponsson (MRS) Kawasaki ZX-6R 21'06.283
15. Robin Mulhauser (Rivamoto Junior Team) Yamaha YZF R6 21'06.566
16. Davy Thoonen (SWPN Off. Partn.of Racen Tegen) Yamaha YZF R6 21'08.633
17. Tomas Krajci (TK Racing Slovakia) Yamaha YZF R6 21'11.802
18. Riccardo Cecchini (FRT) Triumph Daytona 675 21'20.492
19. John Simpson (Trickbits FBM Performance) Triumph Daytona 675 21'23.109
20. Matt Davies (Team GOELEVEN) Kawasaki ZX-6R 21'25.529
21. Mathieu Marchal (Garnier-Racing Team) Yamaha YZF R6 21'30.085
22. Richard De Tournay (FP Racing) Kawasaki ZX-6R 21'33.591
23. Ruben Nogueira (Central Churrasco Mavisport) Yamaha YZF R6 22'13.883
24. Francesco Cocco (Team PATA by Martini) Yamaha YZF R6 22'01.498
25. Bastien Chesaux (EAB Ten Kate Junior Team) Honda CBR600RR 22'07.815
RT. Jonathan Willcox (Team Trasimeno) Yamaha YZF R6 17'50.694
RT. Mircea Vrajitoru (CSM Bucharest) Yamaha YZF R6 14'12.687
RT. Christian Gamarino (Team GO ELEVEN) Kawasaki ZX-6R 1'53.008
RT. Corey Snowsill (MTM Racing Team) Yamaha YZF R6
Teraz najprzyjemniejsza część relacji. Motocykliści Bogdanka Junior Team Poland w dominującym stylu rozpoczęli sezon międzynarodowej rywalizacji w European Junior Cup, serii towarzyszącej MŚ World Superbike. Adrian Pasek wygrał wyścig w holenderskim Assen i stanął na podium razem z trzecim na mecie Arturem Wielebskim.
Pierwszy z ośmiu tegorocznych wyścigów, podczas których wszyscy zawodnicy korzystają z identycznych motocykli KTM Duke 690, miał wyjątkowo dramatyczny przebieg. Trzeci w kwalifikacjach, Adrian Pasek od samego początku walczył o zwycięstwo ze startującym z dziką kartą Robem Hartogiem, jednak na piątym z siedmiu okrążeń wysunął się na prowadzenie i rozpoczął ucieczkę, ostatecznie wpadając na linię mety z przewagą blisko dwóch sekund nad Holendrem.
Artur Wielebski, który po upadku w mokrych kwalifikacjach ruszał do wyścigu z jedenastej pozycji, natychmiast przebił się na czoło drugiej grupy i do ostatnich metrów toczył dramatyczny pojedynek o najniższy stopień podium z Jean Francois Demoulinem, na mecie wyprzedzając Francuza zaledwie o osiem dziesiątych sekundy. Dzięki zwycięstwu Paska, zawodnicy Bogdanki na podium oraz kibice mogli po raz pierwszy usłyszeć Hymn Polski podczas weekendu World Superbike.
Solidny debiut w European Junior Cup zaliczył także Szymon Kaczmarek, który po starcie z piętnastej pozycji, zakończył wyścig na dziewiątym miejscu, na czele walczącej przez cały dystans, czteroosobowej grupy. Druga z ośmiu rund EJC odbędzie się za dwa tygodnie na włoskim torze Monza. Podobnie jak w przypadku Assen, także te zmagania polscy kibice będą mogli oglądać na antenie Sportklubu.
Adrian Pasek: „Dobrze wystartowałem i awansowałem na drugie miejsce, ale później straciłem kilka pozycji. Pod koniec pierwszego okrążenia wziąłem się jednak w garść i na drugim kółku wróciłem na drugą lokatę. Walka o zwycięstwo była zacięta i intensywna. Cały czas zmienialiśmy się na prowadzeniu, ale na trzy kółka przed metą odskoczyłem na blisko trzy sekundy i mogłem spokojnie dowieźć do mety zwycięstwo. Mam nadzieję, że podczas kolejnych wyścigów także będziemy razem z zespołem walczyć o pierwsze miejsca i ostatecznie triumf w klasyfikacji generalnej sezonu.”
Artur Wielebski: „To był weekend pełen wrażeń. Po upadku w sobotnich kwalifikacjach startowałem z dalekiej pozycji, ale dzisiaj wszystko poszło już zgodnie z planem. Po starcie straciłem kilka miejsc, co mocno utrudniło mi zadanie, ale szybko odrabiałem straty, wyprzedzając po kilku zawodników na okrążeniu, co nie było łatwe. Wreszcie dojechałem do trzeciego miejsca i mocno walczyłem z Francuzem. Jechałem za nim, odkrywając jego słabe punkty i dokładnie zaplanowałem atak na ostatnim kółku, sięgając po podium. Przed kolejną rundą czeka mnie matura, ale nie mogę już doczekać się weekendu we Włoszech.”
Szymon Kaczmarek: „To był zwariowany weekend, ponieważ po treningach i kwalifikacjach na mokrym torze, dzisiaj było już sucho. Wciąż zbieram doświadczenie i choć może mój start nie był idealny, utrzymywałem równe tempo i dojechałem do mety na dziewiątym miejscu, co bardzo mnie cieszy. Podczas kolejnych wyścigów także liczę na walkę w pierwszej dziesiątce i mam nadzieję, że we Włoszech pogoda będzie nieco bardziej sprzyjająca.”
Komentarze 8
Pokaż wszystkie komentarzeraczej NARESZCIE ŚMIECIOWA KLASA GODNA POLAKÓW...:(
Odpowiedzhttp://www.crash.net/world+superbikes/news/178890/1/brett_mccormick_seriously_hurt_in_assen_accident.html http://www.youtube.com/watch?v=f2H_P1TF-jk
OdpowiedzSzkoda to Bretta McCormicka chłopak ma połamany kręgosłup i zmasakrowaną twarz!
OdpowiedzSzkoda mi Toma Sykesa :( Ta awaria pozbawiła go zwycięstwa... Ale checa jak i biaggi też sie specjalnie nie zaprezentowali tak wiec podium w generalce bez zmian.
Odpowiedzdlaczego Sykes z dużej a Checa i Biaggi z małej?
OdpowiedzBo GHOUST lata GPZ PIŃĆSET i liczył ze kawa cos pokaze!
OdpowiedzKawa już pokazała kolego wróciła do czołówki !!!
OdpowiedzTaa w kwalifikacjach.....
OdpowiedzCoś w tym jest. Po latach "tułaczki" wrócili do formy z lat 90-tych. Suzuki niestety słabo oj słabo. BMW? Może fajne i dobre ale w WSBK kupa kasy, kierowca z MotoGP(swoją drogą zaje..sty) i ciśnienie nie zawsze od razu przynoszą efekt. Zobaczymy co będzie dalej. Bo co do Sykesa, jak widać w superpole jest bezkonkurencyjny ale w wyścigu chłop wymięka.
Odpowiedzmina "managera" na zdjęciu bezcenna :) to pewnie wściekłość,że Lowes walnął glebe,i menago nie może prężyć się z sukcesu teamu.A wystarczyło wziąść Daniela Bukowskiego do teamu i daję głowę,że on ...
OdpowiedzNa tym samym zdjęciu widać puste ścianki. Czyżby zapomniano o sponsorach, czy też powoli się już zwijają ?
Odpowiedzdodam,że chodzi właśnie o wyścig w deszczu,poprostu ukończyłby go.
OdpowiedzPatrick Jacobsen - no i co? miał być kozak a przyjechał pod koniec stawki. NIE LEPIEJ BYŁO DAĆ JAKIEMUŚ POLAKOWI SZANSE?
Odpowiedz