World Superbike w Brnie - wyniki
Wyścigi w Brnie to dla nas najbliższa geograficznie możliwość zasmakowania na żywo emocji związanych z wyścigami World Superbike, szczególnie gdy teraz, gdy w większości klas startują polscy zawodnicy. Zakończona w ten weekend runda dostarczyła wielu emocji i z pewnością nie rozczarowała ani tych zgromadzonych na torze w Brnie, jak również tych, którzy zasiedli przed telewizorami. Oto nasza krótka relacja oraz wyniki.
Wyścig Superbike 1
Na przesychającym torze z pierwszego pola ruszył tradycyjnie już Tom Sykes. Mimo, że tor w wielu miejscach ciągle jeszcze był wilgotny, wszyscy zdecydowali się na start na slickach. W pierwszy zakręt w nieco niecodzienny sposób wchodzi jako pierwszy Tom Sykes. Z uwagi na sporą ilość wilgotnego miejsca tempo jest bardzo spokojne. Bardzo sprytnie jedzie od początku Tom Sykes, który korzysta z każdej suchej płaszczyzny, także po zewnętrznych częściach toru, byle szybko. Wszyscy zresztą jadą niesamowitymi liniami i początkowe okrążenia wyglądają absolutnie inaczej (trochę jak okrążanie zapoznawcze) od tego do czego przyzwyczaiły nas wyścigi SBK. Tor z każdą chwilą robi się coraz bardziej suchy i szybko zaczynają zmiany w czołówce. Na pierwszą pozycję wychodzi Maxime Berger, na drugie miejsce przebija się Davide Giugliano, niestety wkrótce potem Włoch upada. Na prowadzenie wychodzi ponownie Sykes i zaczyna odjeżdżać reszcie stawki. Świetnie jedzie Loris Baz, dopiero na pięć okrążeń przed metą Francuz traci trzecią pozycję na rzecz Carlosa Checa. Znakomity wyścig notuje także Melandri, który skutecznie przepycha się do czołówki i na cztery okrążenia do mety spycha z miejsca na podium Checę. Po chwili z drugą pozycję na rzecz Melandriego traci Rea. Na dwa okrążania przed metą na prowadzenie wychodzi Melandri. Chwilę później dochodzi do zderzenia Rea z Sykesem w wyniku którego Rea zalicza potężną glebę. Sykes utrzymuje się na kołach, ale Melandri wykorzystał całe to zamieszanie, aby zwiększyć swoją przewagę nad rywalami. Sykes dojeżdża drugi, trzeci jest Loris Baz, który świetnie poradził sobie z Checą na ostatnich okrążeniach.
Wyniki Superbike Brno wyścig 1:
1. Marco Melandri (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 41′59.808
2. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 42′01.168
3. Loris Baz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 42′01.756
4. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 42′02.302
5. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 42′03.640
6. Max Biaggi (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 42′06.947
7. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 42′11.101
8. Michel Fabrizio (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 42′11.753
9. Maxime Berger (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 42′18.796
10. Jakub Smrz (Liberty Racing Team Effenbert) Ducati 1098R 42′18.925
11. Chaz Davies (ParkinGO MTC Racing) Aprilia RSV4 Factory 42′22.746
12. Alessandro Polita (Red Devils Roma) Ducati 1098R 43′05.454
13. Norino Brignola (Grillini Progea Superbike Team) BMW S1000 RR 43′05.541
14. Leon Camier (FIXI Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 43′08.056
15. John Hopkins (FIXI Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 43′11.928
16. Lorenzo Zanetti (PATA Racing Team) Ducati 1098R 43′12.865
17. Viktor Kispataki (Prop-tech ltd) Honda CBR1000RR 42′58.319
18. David Salom (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 43′25.422
RT. Jonathan Rea (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 37′58.877
RT. Leandro Mercado (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 22′40.739
RT. Hiroshi Aoyama (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 22′40.853
RT. Davide Giugliano (Althea Racing) Ducati 1098R 10′28.947
RT. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR
Wyścig Superbike 2
W drugim wyścigu ponownie atomowym startem popisuje się Sykes. Brytyjczyk na pierwszych okrążeniach prowadzi przed Lavertym, Haslamem i Melandrim. Ten ostatni chcąc powtórzyć wynik z pierwszego wyścigu nie przebiera w środkach i zaczyna przepychać się do przodu, omal nie wywożąc z toru swojego kolegi z zespołu. Szybko Włoch przedziera się na drugą pozycję i zaczyna gonić Toma Sykesa. Sytuacja lekko stabilizuje się – na czele formuje się trójka Sykes, Melandri, Checa i odjeżdża ona od reszty stawki. Na ostatnich okrążeniach Melandri zaczyna mocno naciskach Sykesa, chwilami wychodząc na prowadzenie, co błyskawicznie kontruje Brytyjczyk. Obaj walczą ze sobą do ostatniego okrążenia, gdzie ostatecznie Melandri wychodzi na prowadzenie i dowozi tą pozycję do mety. Drugi jest Sykes, trzeci ostatecznie finiszuje Checa.
Wyniki Superbike Brno 2:
1. Marco Melandri (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 40'12.837
2. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 40'12.977
3. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 40'19.638
4. Max Biaggi (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 40'22.677
5. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 40'24.612
6. Chaz Davies (ParkinGO MTC Racing) Aprilia RSV4 Factory 40'24.787
7. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 40'25.384
8. Loris Baz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 40'25.925
9. Leon Camier (FIXI Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 40'30.978
10. Michel Fabrizio (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 40'38.169
11. Davide Giugliano (Althea Racing) Ducati 1098R 40'41.295
12. Jonathan Rea (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 40'42.091
13. Jakub Smrz (Liberty Racing Team Effenbert) Ducati 1098R 40'42.350
14. John Hopkins (FIXI Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 40'47.712
15. Maxime Berger (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 40'54.698
16. Lorenzo Zanetti (PATA Racing Team) Ducati 1098R 40'54.976
17. Norino Brignola (Grillini Progea Superbike Team) BMW S1000 RR 41'28.580
18. Viktor Kispataki (Prop-tech ltd) Honda CBR1000RR 41'54.162
RT. Alessandro Polita (Red Devils Roma) Ducati 1098R 20'44.657
RT. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 18'36.585
RT. David Salom (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 20'44.359
RT. Hiroshi Aoyama (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 8'14.204
Dwa zwycięstwa mocno zbliżyły Melandriego do pozycji lidera. Ciągle co prawda zajmuje ją Biaggi, ale kierowcę BMW dzieli od swojego rodaka na Aprilii już tylko 21 punktów i temat mistrzostwa pozostaje otwarty, zwłaszcza, że ekipa BMW radzi sobie coraz lepiej. Trzecie miejsce zajmuje w chwili obecnej Tom Sykes.
Wyścig Supersport
Z pole position rusza Sofuoglu, ale w pierwszym zakręcie wyprzedza go Cluzel. Szybko jednak wyścig zostaje przerwany, bo już na polu startowym dochodzi do wypadku.
Po wznowieniu świetnie jedzie Fabien Foret, a za jego plecami toczy się zacięta walka pomiędzy Kenanem Sofuoglu i Brockem Parkesem. Ta trójka dosyć mocno odskakuje reszcie stawki. Na sześć kółek przed metą Turek wychodzi na prowadzenie, ale cały czas atakowany jest przez Foret i Parkesa. Chwilę później na Omedze potężnego high-sida zalicza . Wyścig zostaje przerwany, ale jako że kierowcy przejechali wymaganą ilośc okrążeń, wyniki z poprzedniego okrążenia zostają uznane za wyniki końcowe. Tym samym zwycięzcą zostaje Fabien Foret, drugi sklasyfikowany zostaje Kenan Sofuoglu, a trzeci Brok Parkes.
To nie jest najlepszy wynik dla Sama Lowesa. Brytyjczyk mierzący w tytuł Mistrza Świata dojeżdża do mety na czwartej pozycji. Bogdanka Racing, jedyny polski zespół w MŚ nie może zaliczyć rundy w Brnie do najbardziej udanych. Po wznowieniu szybko upada Szkopek, Scholtz zjeżdża pod koniec wyścigu do boksu z powodu problemów technicznych.
W generalce na czele pozostaje Sofuoglu z 137 punktami dorobku. Na drugim miejscu pozostaje Sam Lowes ze 114 punktami, trzeci dzięki dzisiejszemu zwycięstwu jest Fabien Foret, który zgromadził 108 punktów.
Sam Lowes: „To był dziwny wyścig. Nie wystartowałem najlepiej i musiałem ostro walczyć z Julesem Cluzelem. Kiedy go wyprzedziłem, ruszyłem w pogoń za liderami, ale ich przewaga była zbyt duża, więc postanowiłem dowieźć do mety czwarte miejsce. Jestem rozczarowany, ale najważniejsze, że nadal jestem drugi w klasyfikacji generalnej. Brno nie było moim ulubionym torem, więc teraz czekam już na Silverstone i walkę oraz finiszowanie przed Kenanem do końca roku.”
Mathew Scholtz: „Jestem bardzo rozczarowany faktem, że musiałem wycofać się z wyścigu jadąc na punktowanej pozycji. Dobrze wystartowałem i systematycznie awansowałem na wyższe pozycje, ale jechałem rozsądnie, ponieważ nie chciałem zaliczyć wywrotki. Wtedy pojawił się problem ze sprzęgłem i musiałem zjechać z toru. Najważniejsze, że pokazaliśmy, że możemy walczyć o punkty, więc teraz czekam już na Silverstone.”
Paweł Szkopek: „Jestem bardzo zły z powodu wypadku, ponieważ dzisiaj mogłem przejechać dobry wyścig i wywalczyć cenne punkty. W trakcie weekendu pokazaliśmy jednak dobry potencjał i podczas kolejnej rundy znów dam z siebie wszystko. Chciałbym bardzo podziękować za doping licznie przybyłym, polskim kibicom. Wiem, że liczyliście na dobry wynik i obiecuję, że nie przestanę o niego walczyć. Jestem dość mocno poobijany i po powrocie do kraju muszę poddać się dokładnym badaniom, ale mam nadzieję, że nie odniosłem poważniejszej kontuzji i będę mógł wystartować na Silverstone.”
Wyniki Supersport Brno:
1. Fabien Foret (Kawasaki Intermoto Step) Kawasaki ZX-6R 27'02.236
2. Kenan Sofuoglu (Kawasaki Lorenzini) Kawasaki ZX-6R 27'02.364
3. Broc Parkes (Ten Kate Racing Products) Honda CBR600RR 27'02.670
4. Sam Lowes (Bogdanka PTR Honda) Honda CBR600RR 27'06.886
5. Jules Cluzel (PTR Honda) Honda CBR600RR 27'09.961
6. Ronan Quarmby (PTR Honda) Honda CBR600RR 27'13.620
7. Sheridan Morais (Kawasaki Lorenzini) Kawasaki ZX-6R 27'14.170
8. Stefano Cruciani (Puccetti Racing Kawasaki Itali) Kawasaki ZX-6R 27'14.489
9. Vittorio Iannuzzo (Power Team by Suriano) Triumph Daytona 675 27'17.347
10. Vladimir Leonov (Yakhnich Motorsport) Yamaha YZF R6 27'20.785
11. Romain Lanusse (Kawasaki Intermoto Step) Kawasaki ZX-6R 27'21.076
12. Gabor Talmacsi (PRORACE) Honda CBR600RR 27'21.273
13. Florian Marino (MSD R-N Racing Team India) Kawasaki ZX-6R 27'27.116
14. Valentin Debise (SMS Racing) Honda CBR600RR 27'27.141
15. Luca Marconi (VFT Racing) Yamaha YZF R6 27'34.370
16. Raffaele De Rosa (Team Lorini) Honda CBR600RR 27'34.637
17. Balazs Nemeth (Racing Team Toth) Honda CBR600RR 27'34.932
18. Dino Lombardi (Team PATA by Martini) Yamaha YZF R6 27'35.472
19. Imre Toth (Racing Team Toth) Honda CBR600RR 27'39.008
20. Stefan Kerschbaumer (Kerschbaumer Team) Yamaha YZF R6 27'43.833
21. Fabio Menghi (VFT Racing) Yamaha YZF R6 27'44.122
22. Andrea Agnelli (Puccetti Racing Kawasaki Itali) Kawasaki ZX-6R 27'52.639
23. Martin Jessopp (Riders PTR Honda) Honda CBR600RR 28'15.752
24. Eduard Blokhin (Rivamoto) Yamaha YZF R6 28'30.284
25. Oleg Pozdneev (Rivamoto) Yamaha YZF R6 29'08.729
RT. Mathew Scholtz (Bogdanka PTR Honda) Honda CBR600RR 25'23.558
RT. Joshua Day (Team GOELEVEN) Kawasaki ZX-6R 23'55.444
RT. Jed Metcher (Rivamoto Junior Team) Yamaha YZF R6 21'14.592
RT. Roberto Tamburini (Team Lorini) Honda CBR600RR 19'04.752
RT. Yves Polzer (Team MRC Austria) Yamaha YZF R6 17'51.879
RT. Massimo Roccoli (KUJA Racing) Honda CBR600RR 8'38.925
RT. Pawel Szkopek (Bogdanka Honda PTR) Honda CBR600RR 4'21.725
RT. Alex Baldolini (Power Team by Suriano) Triumph Daytona 675 2'11.504
NS. Andrea Antonelli (Bike Service R.T.) Yamaha YZF R6
Superstock 1000
Z wyścigiem dużych stoków wiązaliśmy duże nadzieje bo na polu startowym stanęła jedna z nadziei naszych wyścigów w osobie Andrzeja Chmielewskiego. Początek mokrego wyścigu jest dla Polaka znakomity. Andrzej przebija się na siódmą pozycję i przez pierwsze okrążenia jest w stanie się na niej utrzymać odpierając ataki rywali. Na czele znakomicie daje sobie radę Bryan Staring który szybko obejmuje prowadzenie i nie oddaje go już do mety. Za jego plecami zacięty pojedynek o drugie miejsce toczą Eddi La Marra i Jeremy Guarnoni. Ostatecznie to ten pierwszy wychodzi z tego pojedynku zwycięsko i dojeżdża do mety jako drugi. Guarnoni jest na mecie trzeci.
Chmielewski po znakomitym starcie i świetnych pierwszych okrążeniach musi walczyć z parującym wizjerem i musi zwolnić. W rezultacie Polak przyjeżdża do mety na dziesiątej pozycji, ale jego start zaliczyć należy do bardzo udanych, bo udaje mu się przebić aż o pozycji do góry w stosunku do kolejności na polu startowym.
W generalce na prowadzeniu utrzymuje się La Marra. Barrier dzisiejszego wyścigu nie ukończył pozostaje drugi ze stratą 19 puntków do lidera. Dzięki dwóm zwycięstwom w ostatnich wyścigach na trzecie miejsce awansował Australijczyk Bryan Staring. Do końca sezonu jest jeszcze kilka 125 punktów do zdobycia, zatem wiele tutaj może się pozmieniać.
Andrzej Chmielewski
„Początek wyścigu był świetny. Bardzo dobrze wystartowałem i rewelacyjnie czułem się na mokrym torze. Już na pierwszym okrążeniu awansowałem do pierwszej dziesiątki i jechałem licznej grupie, bardzo ostro walcząc. Niestety, od czwartego okrążenia szyba w moim kasku zaczęła coraz bardziej parować, aż wreszcie praktycznie nic nie widziałem. Musiałem jechać na wyczucie i trzymać się innych zawodników. Na dwa kółka przed metą nie byłem pewien, czy w ogóle ukończę wyścig, ponieważ kompletnie nic nie widziałem. Jestem przekonany, że mógłbym walczyć o piąte miejsce, ale niestety, takie rzeczy się zdarzają. Nie ma co narzekać na dziesiąte miejsce, choć pozostaje niedosyt. Wiem, że inni zawodnicy także mieli podobny problem, więc przed kolejną rundą w Wielkiej Brytanii będziemy musieli coś z tym zrobić, ponieważ szansa na mokry wyścig zawsze jest tam spora. Mimo wszystko dziękuję za doping polskim kibicom, których w ten weekend pojawiło się w Brnie naprawdę dużo. Miło było wystartować w praktycznie „domowym” wyścigu.”
Wyniki Superstock 1000 Brno:
1. Bryan Staring (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 27'22.582
2. Eddi La Marra (Barni Racing Team Italia) Ducati 1199 Panigale 27'29.159
3. Jeremy Guarnoni (MRS) Kawasaki ZX-10R 27'54.972
4. Robbie Brown (DMC Racing) Ducati 1199 Panigale 27'56.688
5. David McFadden (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 28'00.589
6. Fabio Massei (EAB Ten Kate Junior Team) Honda CBR1000RR 28'00.994
7. Christoffer Bergman (BWG Racing Kawasaki) Kawasaki ZX-10R 28'02.166
8. Ondrej Jezek (SK Energy Racing Team) Ducati 1098R 28'02.522
9. Matthieu Lussiana (Team ASPI) Kawasaki ZX-10R 28'02.690
10. Andrzej Chmielewski (Red Devils Roma) Ducati 1098R 28'05.636
11. Kev Coghlan (DMC Racing) Ducati 1199 Panigale 28'06.141
12. Jan Halbich (Jan Halbich) Kawasaki ZX-10R 28'07.789
13. Markus Reiterberger (Team Alpha Racing) BMW S1000 RR 28'22.064
14. Alen Gyorfi (MetalCom-Adrenalin H-Moto) Honda CBR1000RR 28'25.227
15. Massimo Parziani (M.V. Racing Team) Aprilia RSV4 APRC 28'49.130
16. Marco Bussolotti (SK Energy Racing Team) Ducati 1098R 28'49.619
17. Lorenzo Savadori (Barni Racing Team Italia) Ducati 1199 Panigale 29'07.997
18. Randy Pagaud (Team OGP) Kawasaki ZX-10R 29'24.836
19. Tiago Dias (Team Dias) Kawasaki ZX-10R 29'25.743
20. Adrien Protat (FP Racing) Kawasaki ZX-10R 29'27.309
21. Tomas Svitok (SK Energy Racing Team) Ducati 1098R 29'29.290
22. Philippe Thiriet (Team Brazil by ASPI) Kawasaki ZX-10R 29'37.718
23. Bogdan Vrajitoru (CSM Bucharest) Kawasaki ZX-10R 27'51.410
24. Heber Pedrosa (Team Brazil by ASPI) Kawasaki ZX-10R 28'41.361
RT. Lorenzo Baroni (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 18'07.737
RT. Sylvain Barrier (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 7'18.483
Supestock 600
W małych stockach znakomity wyścig w sobotnie popołudnie zaliczył Michael Van Der Mark, który szybko wyszedł na prowadzenie i dyktował od początku tempo wyścigu. Holender musiał jednak wydrzeć zwycięstwo rywalom z Gauthierem Duwelzem i Riccardo Russo do ostatnich metrów wyścigu.
To zwycięstwo wyniosło Van Der Marka na szczyt klasyfikacji generalnej. Holedner ma teraz dwa punkty przewagi nad Riccardo Russo i aż 46 nad trzecim Duwelzem.
Wyniki Superstock 600 Brno:
1. Michael Vd Mark (EAB Ten Kate Junior Team) Honda CBR600RR 23'25.755
2. Gauthier Duwelz (Team MTM Racing) Yamaha YZF R6 23'25.880
3. Riccardo Russo (Team Italia FMI) Yamaha YZF R6 23'26.442
4. Alex Schacht (Schacht Racing SBK ONE) Honda CBR600RR 23'26.655
5. Francesco Cocco (Team PATA by Martini) Yamaha YZF R6 23'34.817
6. Franco Morbidelli (Bike Service R.T.) Yamaha YZF R6 23'34.912
7. Adrian Nestorovic (Team MTM Racing) Yamaha YZF R6 23'35.228
8. Christian Gamarino (Team GO ELEVEN) Kawasaki ZX-6R 23'36.243
9. Ferruccio Lamborghini (EAB Ten Kate Junior Team) Honda CBR600RR 23'38.778
10. Sebastien Suchet (Team B.S.R.) Honda CBR600RR 23'38.982
11. Christophe Ponsson (MRS) Kawasaki ZX-6R 23'47.102
12. Luca Vitali (Team Italia FMI) Yamaha YZF R6 23'47.450
13. Richard De Tournay (FP Racing) Kawasaki ZX-6R 23'47.716
14. Riccardo Cecchini (FRT) Honda CBR600RR 23'47.734
15. Luca Salvadori (Team PATA by Martini) Yamaha YZF R6 23'59.943
16. Jonathan Willcox (Team Trasimeno) Yamaha YZF R6 24'02.602
17. Robin Mulhauser (Rivamoto Junior Team) Yamaha YZF R6 24'04.780
18. Nacho Calero Perez (Team Trasimeno) Yamaha YZF R6 24'05.197
19. Corey Snowsill (MTM Racing Team) Yamaha YZF R6 24'09.599
20. Jiri Klejch (Montaze Broz Racing Team) Yamaha YZF R6 24'16.316
21. Lucas Jasensky (TK Racing Slovakia) Yamaha YZF R6 24'35.054
22. Jake Lewis (Racedays) Kawasaki ZX-6R 24'35.755
23. Renato Novosel (Kemoto) Honda CBR600RR 24'59.640
RT. Matt Davies (Team GOELEVEN) Kawasaki ZX-6R 17'41.992
RT. Mircea Vrajitoru (CSM Bucharest) Yamaha YZF R6 13'45.753
RT. Tedi Basic (Bike e Motor Racing Team) Yamaha YZF R6 14'21.797
European Junior Cup
W pucharze KTMa zobaczyliśmy trzech Polaków. Wyścig rozegrała pomiędzy sobą czwórka Wimmer, Garcia, Orellana i Demoulin, która właśnie w tej kolejności dojechała do mety. Adrian Pasek który wraca do formy po kontuzji pojechał dobry wyścig i finiszował jako szósty. Artur Wielebski zameldował się na mecie jako dziesiąty, a Szymon Kaczmarek jako jedenasty.
W generalce prowadzi Lukas Wimmer. Drugi jest Javier Orellana, trzeci jest Christian Vidal. Najlepszy dorobek punktowy wśród Polaków ma szósty w tabeli Artur Wielebski, o punkt wyprzedzający Adriana Paska. Szymon Kaczmarek zajmuje trzynastą pozycję w klasyfikacji sezonu.
Adrian Pasek: „Lekarze odradzali mi co prawda start w Brnie, ponieważ kontuzja barku znów mogła się odnowić, ale musiałem spróbować. Rozpocząłem weekend spokojnie, łapiąc tempo i oszczędzając bark, ale po kwalifikacjach wiedziałem już, że stać nas na dobry wynik przed własnymi kibicami. Dobrze wystartowałem i jechałem w czołowej grupie, ale w drugiej połowie wyścigu musiałem nieco odpuścić, aby oszczędzać bark. Straciłem z tego powodu kilka pozycji, ale przywiozłem do mety cenne punkty, więc jestem zadowolony.”
Artur Wielebski: „Po starcie awansowałem na piąte miejsce i jechałem zaraz za czołową grupą. Popełniłem jednak kilka kosztowych błędów. Na drugim okrążeniu złapałem potężny uślizg tylnego koła i straciłem kilka pozycji. Musiałem ostro walczyć, aby odebrać pozycję. Nie zauważyłem żółtej flagi, wywieszonej w jednym z zakrętów po upadku któregoś z zawodników. Wyprzedziłem rywala „na żółtej fladze”, przez co na mecie ukarano mnie zepchnięciem na dziesiąte miejsce. Do finiszu jechałem ramię w ramię z Adrianem. Staraliśmy się nie walczyć, aby nie spowalniać siebie nawzajem. Dobrze współpracowaliśmy i wyprzedziliśmy jeszcze jednego z zawodników. Finiszowałem na siódmym miejscu i mimo kary, jestem zadowolony. Miałem dobre tempo i gdyby nie kilka błędów, mógłbym walczyć o podium, a może nawet zwycięstwo. Chciałbym też bardzo podziękować polskim kibicom, których wsparcie było dla nas wszystkich ogromną pomocą.”
Szymon Kaczmarek: „Wystartowałem jak torpeda i natychmiast awansowałem na dziewiąte miejsce. Brakowało mi przyczepności tylnego koła, które mocno się ślizgało, ale jestem zadowolony. Świetnie się bawiłem, a przy tym widziałem przez cały czas grupę jadącą przede mną. Najważniejsze, że czołówka jest już w moim zasięgu i mam nadzieję, że jeszcze w tym roku pojedziemy we trójkę w jednej grupie z Arturem i Adrianem na czele.”
1. Lukas Wimmer (MSC Schalchen) KTM Duke 690 16'14.885
2. Gaston Garcia (KTM Espana) KTM Duke 690 16'15.180
3. Javier Orellana (Europ Foods) KTM Duke 690 16'16.108
4. Jean Francois Demoulin (JFA Performances) KTM Duke 690 16'16.501
5. Stinius Viking Odegard (Team Stinius Viking Odegard) KTM Duke 690 16'23.296
6. Adrian Pasek (Bogdanka Junior Team Poland) KTM Duke 690 16'24.737
7. Christian Vidal (Moto Club GP2012) KTM Duke 690 16'29.985
8. Jamie Patterson (RPM Performance) KTM Duke 690 16'33.854
9. Giuseppe Scarcella (Held Australia) KTM Duke 690 16'37.883
10. Artur Wielebski (Bogdanka Junior Team Poland) KTM Duke 690 16'38.520
11. Szymon Kaczmarek (Bogdanka Junior Team Poland) KTM Duke 690 16'41.004
12. Brandon Kyee (Brandon Kyee Racing) KTM Duke 690 16'41.284
13. Julian Mayer (Team Motorrad Mayer R.) KTM Duke 690 16'54.508
14. Federico Fazzina (Sicilyonbike) KTM Duke 690 16'55.259
15. Qays Hashmi (www.kazhashmi.com) KTM Duke 690 17'32.881
16. Sergio Manzaneque (S.M.G. Racing) KTM Duke 690 17'33.034
17. Ilya Mikhalchik (Wind Racing) KTM Duke 690 17'34.066
18. Loris Hunt (NYRRSC) KTM Duke 690 17'40.937
RT. Tom Busch (D. & S. Racing Team) KTM Duke 690 7'19.444
RT. Adrian Minana (Moto Vudu) KTM Duke 690
Komentarze 5
Pokaż wszystkie komentarzeA mi się wydaje, że osoby które walą w Pawła są zazdrose, że on próbuje coś robić a oni się ścigają w Poznańskim pyle lub błocie. Jeśli Paweł wróci scigać się z wami będzie wam głupio bo z ...
OdpowiedzDrodzy Panstwo, najpierw "moje" wypowiedzi w tym artykule musialyby byc moimi :) wypowiedziami zeby je komentowac. Sponsorom spokojnie bede mogl spojrzec w oczy bo oni wiedza znacznie wiecej niz Wy a ja nie moge wszystkiego powiedziec, bo wymaga to ode mnie umowa. Jedno jest pewne. Na razie wszystko mnie boli i to cod ze nic powaznego nie stalo sie z moja noga. Mam zlamana kosc w lokciu i zwichniety bark. Wszystkiego pewnie dowiecie sie w odpowiednim czasie, kiedy ja sam dowiem sie co bylo powodem wywrotki, bo na razie Angole skutecznie blokuja informacje z zapisu telemetrii. Pozdrawiam Pablo#19
Odpowiedz"angole skutecznie blokują informację z zapisu telemetrii" - rozumiem ,że winnymi 200 ej gleby są ludzie z teamu... :) można założyć : coś spierniczyli nieświadomie - są niekompetentni ?? :) świadomie - nie mogą Cie znieść już ? :) paranoje Pawle już Cię dopadły na calego :( przykre . bark boli ?? ale czytać na swój temat nie omieszkasz :):) wiesz dlaczego nie dajesz rady ?? bo kłamstwami nie da się osiągnąć wiele ... są w Twojej głowie i powodują że nigdy nie uwierzysz w siebie . wielcy zawodnicy idą się scigać z nastawieniem na wygraną a Ty w związku z Twoimi ogromnymi kompleksami chcesz być rozpoznawalny i uwielbiany :) to przepaść w temacie wygrywania ... na polskim podwórku wystarczy tylko zrobić w treningach więcej okrążeń żeby wygrywać z innymi ale w MŚ trzeba mieć prawdziwą mentalność mistrza a Ty jej nigdy nie miałeś i mieć nie będziesz . teraz pozostaje już tylko żyć z niespełnieniem i goryczą nie wykorzystanych szans. smutny Twój los , poobijanego ,schorowanego fizycznie i psychicznie ... mimo wszystko życzę powrotu do zdrowia !
Odpowiedzbardzo trafnie to kolega ujął,za niedługi czas wszyscy zapomną o Szkopku,jak zapomnieli już o Pawelcu i wielu mu podobnych.Wszyscy wiedzą,że teraz na miejscu Szkopka w MS powinien być inny Polak,tyle że Paweł cwaniacko go wygryzł i dziś zbiera za to od losu cięgi.
OdpowiedzNajwazniejsze, ze chajc sie zgadza. Szkopek musial sie niezle odkuc, bo BMW sobie kupil i wozi sie w takich ciuchach, ze sos gruby widac. Podobniez podzielili z Igorem spora sumke miedzy siebie. Ale ja jemu nie zazdroszcze. Nalezy mu sie za cierpliwosc. Szacuje ze z 400.000 przytulil, bo do 200.000 sie przyznaje
OdpowiedzNigdy biedny nie byl... Tylko tag gral na emocjach co by chlopakom za modlin nie oddawac..
Odpowiedzz zamkniętym oczami to zakończy sezon co by nie patrzeć sponsorom w oczy ...
OdpowiedzWitam. Nie ma co się czepiać Pawła (znam go osobiście) ale takie są realia. Paweł jest jednym z najlepszych kierowców w Polsce. I tu widać na jakim poziomi jest nasz sport. PZM niczym się nie ...
Odpowiedzproblem w tym,że Szkopek żadnego ze swoich tytułów nie wygrał uczciwie i każdy kto się wtedy ścigal to wie... nawet jak jezdził superbikiem to stosował niedozwolone paliwo . życie jest sprawiedliwe i teraz musi za wszystko odpokutować :)
OdpowiedzOstatni tytuł zdobył dzięki dorobieniu brakujących okrążeń dając kostkę pomiaru innemu zawodnikowi...
OdpowiedzWszyscy o tym doskonale wiedzą. Ale bezrozumne zarozumialstwo p. Szkopka jest unikalne w skali światowego sportu. Mógłby trochę przystopować, bo z wypowiedzi wynika, że jest bratem blizniakiem Lorenzo.
OdpowiedzNo i to mi sie podoba BMW i Kawasaki w czołówce :) A nie jakies tam makarońskie sprzęty.
OdpowiedzColin Edwards też?
OdpowiedzOd kiedy Colin Edwards jezdzi w WSBK? W moto GP bmw jeszcze też oficjalnie nie wystąpiło wiec nie rozumiem twojej wypowiedzi!! Puki co to tylko motocykl CRT.
Odpowiedza z jakim silnikiem?
OdpowiedzTo tylko silnik. i elektronika, reszta to suter. Wiec ciezko to nazwac bmw. to tak jak by powiedziec ze kawasaki sie sciga w motoGP bo udostepnia komus silniki :D :D bzdura...
Odpowiedzwięc ustaliliśmy na czym ściga się Colin Edwards- jest to silnik i elektronika z bmw z ulepszoną ramą w stosunku do SBK
OdpowiedzNo właśnie nie ma to jak porządny 4 cylindrowy wyjec + dres....4-paskowy ;-) A wieś tańczy i śpiewa ( sam jestem ze wsi, chodzi o przenośnię- znacie takie słowo??)
OdpowiedzWidac że jestes wsiok bo ci makaron z butów wystaje!! Ehh o motocyklach to ty widze wiesz tyle co o polonistyce. :D Bujaj sie dalej tym bulgoczącym v-twinem jak indor pod stodołą. ;)
OdpowiedzNie jestem polonistą, ale z motocyklami mam więcej wspólnego niż Ci się wydaje. Pozdr.
OdpowiedzW imieniu instytutu badawczego PAN chciałbym publicznie zwrócić się do p. Pawła Szkopka o udostępnienie nam mozliwie dużej części jego tkanki mózgowej do badań klinicznych. Istnieje znaczne ...
OdpowiedzZ pustego i Salomon nie naleje...
OdpowiedzEch Paweł. Kończ i wstydu oszczędź.
OdpowiedzPanie Pawle o potencjale informuje nas Pan od początku sezonu. Co z tego że potencjał jest skoro nie przekłada się on na jakiekolwiek wyniki sportowe. Powoli żal na to patrzeć. A może potencjał nie jest taki jak go Pan widzi, bo z punktu widzenia kibica wygląda to zupełnie inaczej. Nie wytrzymuje Pan presji, spala się gdy inni zawodnicy zaczynają odejżdżać, gdyż są po prostu szybsi. Wtedy jedzie się ponad swój limit i umiejętnośc,i co w rezultacie prowadzi do wywrotki. Może pora zrewidować innowacyjne ustawienia motocykla które najzwyczajniej w świecie nie odpowiadają dziejszej technice jazdy i geomterii motocykla. Należy się też zastanowić czy nie przyczyniają się one do częstych wywrotek. Może i dzięki nim możliwe jest mocnijesze hamowanie i skuteczne wyprzedzanie na hamowaniach, ale co z tego skoro nie gwarantują one właściwego tempa wyścigowego. Mówił Pan kiedyś że gdyby Ellison miał takie ustawienia jak Pan to wygrałby wyścig ( walczył o zwycięsto, ostatecznie był drugi - nie pamiętam jaka to była runda). Ale z takimi ustawieniami Ellison nie znalazłby się w tamtym miejscu, tylko też pewnie by walczył w drugiej połowie stawki. Życzę jak najlepiej, jednkaże z taką taktyką nie daje większych szans na pierwszą 10 tkę. Może na WMMP to wystarcza ale WSBK to chyba za wysokie progi.
OdpowiedzSzukam pracownika do rozwożenia pizzy skuterem.Czy Paweł by się nadawał?Proszę o opinie.
OdpowiedzNie polecałbym Ci tego wyboru. Pierwszy lepszy winkiel i Paweł by leżał... Szkoda skutera i pizzy.
OdpowiedzA jakby tak doczepić mu do skutera boczne kółka...
Odpowiedznie bardzo, nie zarobil by na ciagle odbudowy skutera.
Odpowiedz