World Superbike 2013 w Indonezji - potwierdzone
Indonezja po 15 letniej przerwie powraca do kalendarza WSBK. Wy¶cigi odbywa³y bêd± siê na torze Sentul, a podpisana umowa przewiduje ich rozgrywanie w najbli¿szych piêciu latach. Indonezyjski tor go¶ci³ ju¿ Mistrzostwa ¦wiata WSB w latach 1994-1997, jak stwierdzi³ w oficjalnym o¶wiadczeniu Maurizio Flammini, prezes Infront Motor Sports:
„Jeste¶my dumni z rozszerzenia kalendarza Superbike, który dziêki w³±czeniu w³±czaniu nowych rund umo¿liwia nam obecno¶æ w krajach o ogromnym znaczeniu dla rozwoju mistrzostw zarówno na poziomie sportowym, jak i komercyjnym. Po Rosji, gdzie klasa Superbike dotar³a przed innymi dyscyplinami motorowych mistrzostw ¶wiata, dziêki dwóm latom ciê¿kiej pracy byli¶my w stanie w³±czyæ do kalendarza Indonezjê. Go¶ci³a ona wy¶cigi, które odnios³y sukces i uznanie.”
To jednak nie koniec nowo¶ci w kalendarzu WSBK. W kolejce do organizacji swojej rundy czeka jeden z najwiêkszych motocyklowych runku ¶wiata – Indie. Jak zapowiedzia³ Flammini:
„Negocjujemy tak¿e z Buddh International Circuit w Indiach, gdzie rozgrywane by³y ostatnio wy¶cigi Formu³y 1, aby uzupe³niæ nasz± obecno¶æ w Azji. Rozegranie tam wy¶cigów by³oby czym¶ absolutnie wyj±tkowym.”
Sentul po³o¿ony jest na ¶rodku kraju, po¶ród lasu tropikalnego. Data zawodów nie zosta³a jeszcze potwierdzona, ale nieoficjalnie mówi siê o rundzie rozgrywanych po zawodach w Australii, lub jako imprezie koñcz±cej sezon. Rynki indonezyjski, a tym bardziej indyjski to ogromne rynki motocyklowe. W samej Indonezji sprzedaje siê co roku siedem milionów (!) motocykli, a pañstwo dotuje zakup paliwa do jedno¶ladów, aby u³atwiæ transport w kraju.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeNo to koszty dla teamów wzrosn±. No, ale dla organizatora ma przede wszystkim znaczenie to w ilu krajach jest w stanie rozpropagowaæ swoj± seriê i ile za to jest w stanie zebraæ kasy.
OdpowiedzNie koniecznie, mo¿e runda byæ dotowana i kosztów teamy wcale nie bêd± mia³y wiekszych, tak jak by³o w Katarze.
Odpowiedz