Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 44
Pokaż wszystkie komentarzeWiem, że jeżeli ktoś jeździ autem od co najmniej 3 lat to w miarę ogarnia przepisy w praktyce. Zgodzę się również, że skutery z automatem do 125 i max 15 KM dla takich ludzi to powinno być do ogarnięcia. Natomiast nie zgodzę się że taki człowiek bez przygotowania siadając np. na YAMAHE MT-125 (15 KM, 138 kg), lub YZF-R 125 (15 KM i 140 kg) lub CBR 125R (13,3 KM, 127 kg) z manualem da sobie radę . W tych motocyklach przypada ok. 9 kg na KM; podczas gdy w przeciętnym samochodzie, np. Oktavia 1,9 TDI jest to 13 kg/KM. Ogarnięcie manualnej skrzyni biegów i niemałej mocy w stosunku do wagi dla większości ludzi, którzy wcześniej nie mieli kontaktu z motocyklem (pomijam skutery), będzie oznaczało wypadek...
OdpowiedzMając 15 lat jeździłem na 500-tce. Może nie wymiatałem, że dawałem sobie radę. Na simsonie z manualną skrzynią potrafiłem jeździć mając 12 lat...
Odpowiedztobie sie wydaje tak a mnie inaczej. Nie wiem skąd masz takie spostrzeżźenia - ja patrzyłem na zone ktora jezdzi prawie 20 lat samochodem i 7 lat troche jako moja pasazerka motocyklem:) . Samochodami z roznymi ukladami biegów ( skrzynia 5- 6 biegowa, automat ) smiga bez problemu. Robiłabez postojów trasy po nocy rzedu 400 km. Mysle że wielu facetów jezdzi gorzej niz ona.Zmiana biegów w motocyklu i ogolne jego wyczucie ( YBR 125) dla niej to było poł godziny cwiczen na placu. Drugie pól godziny to rozpędzanie i hamowanie z wiekszych prędkosci. Następnego dnia kolejna godzina nauki na placu. Jazda po łukach slalomy, osemki i wszystkie elementy z dnia poprzedniego. A potem juz na drogę - na poczatek pare wycieczekw dwa motocykle bocznymi niezbyt ruchliwymi drogami . Myslę że dziewczyna jezdzi lepiej niz nie jeden podniecony młodzian - kandydat na dawce nerek
OdpowiedzJeśli wyrażasz taką opinię to znaczy że jesteś tylko typowym tabelkowym przeciętnym Kowalskim który z motorami miał do czynienia tylko na kartce papieru. Motorki które wymieniłeś rozpędzają się do 120km/h i realnie są bezpieczniejsze niż skutery które ciągną się i stwarzają zagrożenie. Do tego jeśli porównujesz stosunek mocy do masy to nie zapominaj o oporach powietrza które to sprawiają że taki motorek przyspiesza wolniej od octavi tdi Po za tym jeśli myślisz że osoba która po raz pierwszy wsiada na "manuala" od razu zaczyna jeździć po ulicach to się mylisz, każdy na początku sobie trenuje na kawałku placu i nie jest do tego potrzebny instruktor który i tak Ci nic nie podpowie bo zajmuje się innymi sprawami. Zanim wyrazisz opinie sam spróbuj pojeździć, a jeśli Tobie się nie uda to nie myśl że innym też
OdpowiedzSam jeżdże od 20 lat motorami. Obecnie z poiemnością 1300. Także próbować nie muszę. A moja opinia jest poparta doświadczewniem. A motorki które wymieniłem napewno mają większe przyspieszenie do 100 km/h niż octawia tdi. Wierz mi że wielu jest takich delikwentów którzy myślą że wszystko potrafią i od razu wsiądą i pojadą na drogę.
OdpowiedzJestem jednym z tych którzy kupili "manualną" 125 w oczekiwaniu na tę ustawę,jako że z motocyklem nie miałem styczności, już pierwsze odkręcenie gazu nauczyło mnie pokory. Od miesiąca jeżdżę po polu, ruszam, hamuję, kręcę ósemki etc. Jedna rzecz 125 z mocami powyżej 10KM(chińczyki zazwyczaj mają poniżej 10) kosztują w granicach 12- 14000 pln, za wiele używek jeszcze nie ma. jakoś nie widzę aby ktoś ogarnięty żądzą prędkości kupował 125 w tej samej cenie co używane 500. Nie sądzę aby tłum minimum 21 latków ruszył tego typu motocykle. Nie widzę również romantycznych cafe racerów mknących w porywach 80-90 km/h Oczywiście już słyszałem upychaniu 250 na 125 I oczywiście wszyscy motocykliści zaczynają przygodę od kursu kat A i nie jeżdżą bez prawka I oczywiście na kursie zdobywają umiejętności pozwalające jeździć w sposób intuicyjny i bezpieczny I oczywiście wszyscy przestrzegają ograniczeń prędkości I oczywiście nie modyfikują sprzętu w sposób który z miejsca odbiera dowód rejestracyjny Dla normalnych ludzi będzie to spore ułatwienie, dla idiotów bez instynktu samozachowawczego- również aby sami zredukowali swoją populację
OdpowiedzJa bym najpierw dodał do masy własnej motocykla masę motocyklisty, który na nim jedzie (w przypadku takich sprzętów masa całkowita będzie około 1,5 raza większa niż masa własna motocykla) i wtedy dopiero określał rzeczywisty stosunek mocy do masy.
Odpowiedz15 KM i 140kg wagi, diabelska maszyna....:):):)
Odpowiedz+ 100kg kierownik z odzieniem ochronnym....
Odpowiedz