Wakan powraca jako Avinton Motorcycles
Motocykle Wakan nigdy nie osiągnęły komercyjnego sukcesu. Ten niewielki, francuski koncern budował sprzęty bardzo drogie, bardzo rzadkie i bardzo bezkompromisowe. Zamysłem firmy było wsadzanie ogromnych silników do niewielkiego motocykla. I tak też czynili, montując w Wakanach jednostkę S&S o pojemności 1640 cm3. Powstało coś w stylu Ducati Monstera z gigantyczną jednostką napędową. Powinna być recepta na zwycięstwo, ale to jednak nie wystarczyło, aby niewielki koncern, z kraju, który bądźmy szczerzy, nie kojarzy się przesadnie mocno z motocyklami, zawojował globalny rynek.
Jednak Wakan wraca do gry. Teraz jako Avinton Motorcycles. Silnik pozostał bez zmian, a to oznacza, że w ramie siedzi potwór S&S o mocy 120 KM i momencie obrotowym 162 Nm, o kącie rozwarcia cylindrów 45 stopni. Ciekawostka - wlot powietrza jest na zbiorniku paliwa, który nie jest zbiornikiem paliwa, ale atrapą. Benzyna znajduje się pod siedzeniem. Pierwszym motocyklem pod nowym szyldem jest Avitnon Collector, oferowany w trzech wersjach: GT, Race i Roadster. Firma jest obecnie na etapie poszukiwania dealerow na całym świecie i życzymy jej jak najlepiej, ale trudno mieć nadzieje na sukces w skali światowej. Niemniej jednak, wielki silnik, 195 kg masy i filigranowa forma? Brzmi interesująco.
|
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeEwidentne podobieñstwo do Buella.
Odpowiedz³adny ten buell cyclone ;) l
OdpowiedzSliczne! Tak wlasnie powinno wygladac MT01. Brawo!
Odpowiedz