WSBK - wybór opon na Phillip Island
Podczas pierwszej rundy WSBK większość zawodników klasy Superbike postawiła na tylną oponę SC1 T1105. Drugim wyborem była opona S1867. Z przodu 2/3 zawodników wybrało SC1 S1699, oponę z której korzystano najczęściej w zeszłym roku.
To był świetny start serii FIM Superbike World Championship dla Pirelli. Jonathan Rea na Kawasaki oraz Leon Haslam na Aprilli wygrali po jednym wyścigu klasy Superbike, w klasie Supersport zwyciężył Jules Clusel na MV Aguście. Wygrane padły łupem trzech zawodników jeżdżących na trzech różnych motocyklach i używających dwóch różnych rozwiązań w kwestii tylnych opon. Pirelli jest ogromnie zadowolone z przebiegu rywalizacji na Phillip Island - zwłaszcza, że australijski obiekt od zawsze był bardzo wymagający dla opon.
Podczas pierwszej rundy WSBK większość zawodników klasy Superbike postawiła na tylną oponę SC1 T1105 (development edition). Drugim wyborem była opona S1867. Z przodu 2/3 zawodników wybrało SC1 S1699 (development edition), oponę z której korzystano najczęściej w zeszłym roku. Drugim wyborem była standardowa opona SC2.
W klasie Supersport, gdzie zawodnicy korzystają z opon Diablo Supercorsa SC, wszyscy zawodnicy skorzystali z mieszanki SC1 T1538 na tył (w rozmiarze 190/60, który idealnie pasował do wymagań stawianych przez tor w Australii). Z przodu 70% startujących postawiło na oponę SC1 w standardowej wersji, reszta wybrała SC1 (development edition).
Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników osiąganych przez nasze opony w tym roku. Najważniejszy dla nas jest fakt, że co roku robimy mały krok w stronę w którą chcemy się rozwijać. Zdajemy sobie sprawę z tego, że Phillip Island to bardzo wymagający obiekt - zwłaszcza dla dostawców opon. Ale dzisiaj mogę śmiało powiedzieć, że lata ciężkiej pracy przyniosły świetne efekty. Oczywiście, zawsze jest miejsce na dalszy rozwój, ale z technologicznego punktu widzenia jesteśmy dokładnie w miejscu w którym chcemy być. Świetne wyścigi na Phillip Island są tego potwierdzeniem. Chciałem złożyć szczere gratulacje Jonathanowi, Leonowi i Chazowi za niesamowite emocje, które nam dali. Dodatkowo, chciałbym wyrazić ogromny szacunek dla Troy’a Baylissa, który postanowił wrócić do rywalizacji po 7. latach przerwy - komentował Giorgio Barbier, Dyrektor Sportów Motocyklowych w Pirelli.
Pirelli Best Lap Award - wyniki:
WSB Wyścig 1 - Leon Haslam (Aprilia Racing Team - Red Devils), 1'31.826 (16th okrążenie)
WSB Wyścig 2 - Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team), 1'31.725 (2nd okrążenie)
WSS - Kenan Sofuoglu (Kawasaki Puccetti Racing), 1’33.409 (7th okrążenie)
Opony Pirelli na Phillip Island:
- Łączna liczba opon Pirelli: 3515
- Liczba rozwiązań dla klasy Superbike (Slick, Intermediate i opony Wet): 5 opon przednich i 7 tylnych
- Liczba opon dostępna dla każdego zawodnika klasy Superbike: 32 opon przednich i 40 tylnych
- Liczba rozwiązań dla klasy Supersport (Slick, Intermediate i opony Wet): 4 opon przednich i 4 tylnych
- Liczba opon dostępna dla każdego zawodnika klasy Superbike: 22 opon przednich i 24 tylnych
- Temperatura podczas Wyścigu 1: powietrza 30° C, asfaltu 42° C
- Temperatura podczas Wyścigu 2: powietrza 31° C, asfaltu 38° C
- Najwyższa prędkość osiągnięta przez oponę Pirelli Diablo w klasie Superbike: 324,3 km/h (Wyścig 2, Jordi Torres)
- Najwyższa prędkość osiągnięta przez oponę Pirelli Diablo Supercorsa w klasie Superport: 289.5 km/h (Kyle Smith)
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze