WSBK 2022: Pirelli og³asza testy nowej, miêkkiej opony Diablo SCQ
Włoska marka będzie obecna na torze MotorLand Aragón w Hiszpanii jako wyłączny dostawca opon dla wszystkich klas Mistrzostw Świata w produkcji opon na dziewiętnasty sezon z rzędu.
Rozpoczęcie trzydziestej piątej edycji MOTUL FIM World Superbike Championship jest coraz bliższe i będzie to dziewiętnasty sezon z Pirelli w roli oficjalnego dostawcy opon dla wszystkich klas. Włoska marka będzie obecne na testach przedsezonowych, które odbędą się dziś i jutro (4-5.05.2022) na torze MotorLand Aragón.
W tym roku wszystkie oczy zwrócone są na oficjalny debiut nowej, wyjątkowo miękkiej mieszanki SCQ. Rozwiązanie to zostało zaprojektowane z myślą o wyścigach sprinterskich i wyścigach na czas. SCQ ma zmodyfikowaną mieszankę i jest bardziej wydajne niż popularna SCX. W sezonie WorldSBK 2022 rozwiązania SCQ będą dostępne dla zespołów i zawodników podczas sesji kwalifikacyjnej oraz w porannym, niedzielnym wyścigu Superpole.
Podczas przerwy zimowej inżynierowie Pirelli kontynuowali prace badawczo-rozwojowe nad tą nową mieszanką, a producent z Mediolanu jest obecny na testach przed mistrzostwami z rozwiązaniem SCQ, specyfikacją A1359, już przetestowaną i zatwierdzoną przez większość zawodników klasy SBK.
Czy SCQ spełni pokładane w niej oczekiwania? Jak zwykle, przed sezonem wprowadzane są liczne innowacje i prace rozwojowe. Mówiąc o nowej opcji opon, Dyrektor Sportów Motorowych Pirelli, Giorgio Barbier, powiedział: "Naszym pierwszym celem jest być szybszym niż SCX, aby dać zawodnikom szansę na dobry start w Superpole."
Celem jest również osiągnięcie poziomu wyścigu Superpole, czyli dziesięciu okrążeń. Jest mało prawdopodobne, że będzie to coś więcej, ponieważ wyścigi długodystansowe będą zdominowane przez standardowe opcje SCX i SC0.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze