tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 WSBK - oficjalne testy w Portimao
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

WSBK - oficjalne testy w Portimao

Autor: Piotr Jędrzejak 2010.01.27, 13:09 Drukuj

W ubiegły weekend na torze w Portimao odbyły się pierwsze oficjalne testy, w których uczestniczyli zawodnicy startujący w sezonie 2010 w klasach World Superbike oraz World Supersport

World Superbike

Na polach startowych w testach Superbike, pojawili się tak samo starzy jak i nowi zawodnicy. Byli to między innymi James Toseland (Yamaha) i Chris Vermeulen (Kawasaki), którzy przenieśli się tu z wyścigów MotoGP. Dla takich zawodników, jak Jonathan Rea (Honda), Tom Sykes (Yamaha), czy Leon Haslam (Suzuki), będzie to już drugi sezon w WSBK. Wystartuje na tych motocyklach też Cal Crutchlow (Yamaha) - zeszłoroczny mistrz World Supersport. Nie zmieni się natomiast zespół Ducati, w barwach którego pojadą Noriyuki Haga oraz Michel Fabrizio.

Pierwszego dnia testów, czyli w piątek, kierowcy mogli jeździć tylko na oponach produkcyjnych. Mimo tego, najlepszy czas, który wykręcił Leon Haslam, wynosił tylko 1:42,778. Dla porównania, najszybciej pokonane okrążenie w sezonie 2009 należy do Bena Spiesa, zajęło mu to 1:42,412 sek. Takie wyniki możemy zawdzięczać wyścigowi zbrojeń, który rozgrywa się tak samo pomiędzy konstruktorami, jak i dostawcami opon.

Dzień drugi okazał się być testami na mokrej nawierzchni. W pierwszych sesjach na oponach deszczowych, najlepszy czas udało się zdobyć Jonathanowi Rea - 1:55,062 sek. Po południu, już na gumach z oznaczeniem „wet", na szczycie listy znów znalazł się Brytyjczyk, ale z czasem krótszym prawie o 6 sekund.

Niedzielne testy poranne miały charakter bardziej rozgrzewkowy, ponieważ zawodnicy nie byli pewni, na co pozwalają warunki na torze oraz nowe oficjalne opony dostarczone przez Pirelli. W popołudniowych testach jednak, zawodnicy mogli już w pełni wykorzystać potencjał suchego toru, maszyn, opon oraz swój. Najszybciej okrążenie ponownie przejechał Jonathan Rea. Czas wyniósł 1:42,270 sek., czyli był o 0,142 sekundy krótszy, niż najlepsze okrążenie sezonu 2009, przejechane przez Bena Spiesa.

Finałowe czasy World Superbike:

Pozycja; Kierowca; Motocykl; Zespół; Czas

1; J. Rea; Honda CBR1000RR; HANNspree Ten Kate Honda; 1:42.270
2; L. Haslam; Suzuki GSX-R1000; Team Suzuki Alstare; +0.287
3; S. Byrne; Ducati 1098R; Althea Racing; +0.607
4; C. Crutchlow; Yamaha YZF R1; Yamaha Sterilgarda Team; +0.690
5; M. Fabrizio; Ducati 1098R; Ducati Xerox Team; +0.867
6; J. Toseland; Yamaha YZF R1; Yamaha Sterilgarda Team; +0.887
7; M. Biaggi; Aprilia RSV4 1000 F; Aprilia Racing; +1.094
8; N. Haga; Ducati 1098R; Ducati Xerox Team; +1.147
9; M. Neukirchner; Honda CBR1000RR; HANNspree Ten Kate Honda; +1.201
10; S. Guintoli; Suzuki GSX-R1000; Team Suzuki Alstare; +1.238

World Supersport

Na motocyklach klasy Supersport również pojawiło się kilka nowych twarzy. Między innymi są to: Amerykanin Jason Di Salvo oraz Chaz Davies, obaj dosiadający Triumphów. W barwach zespołu ParkinGO Triumph BE1 jeździł będzie również Sebastien Charpentier, dwukrotny Mistrz Świata WSS. Wśród zawodników, pojawiła się również jedna zawodniczka - Paola Cazzola. Będzie dosiądzie ona Hondy w teamie Kuja Racing.

Najlepszy czas w trakcie piątkowych testów wykręcił Joan Lascorz - 1:45,292 sek. W finałowych sesjach niedzielnych, najszybciej (1:45,104 sek.) tor pokonał Eugene Laverty, kierowca zespołu Parkalagar Honda, ubiegłoroczny Wicemistrz WSS. Tuż za nim uplasował się Lascorz, jednak nawet pomimo dobrej jazdy, udało mu się tylko wyrównać czas piątkowy. Pierwszą trójkę dopełnił Michele Pirro, natomiast Sebastien Charpentier zdołał uzyskać tylko 12. czas - 1:49,452 sekundy.

Finałowe czasy World Supersport:

Pozycja; Kierowca; Motocykl; Zespół; Czas
1; E. Laverty; Honda CBR600RR; Parkalgar Honda; 1'45.104
2; J. Lascorz; Kawasaki ZX-6R; Kawasaki Motocard.com; +0.188
3; M. Pirro; Honda CBR600RR; HANNspree Ten Kate Honda; +0.483
4; M. Praia; Honda CBR600RR; Parkalgar Honda; +0.730
5; K. Fujiwara; Kawasaki ZX-6R; Kawasaki Motocard.com; +0.884
6; C. Davies; Triumph Daytona 675; ParkinGO Triumph BE1; +1.506
7; F. Foret; Kawasaki ZX-6R; Lorenzini by Leoni; +1.732
8; D. Salom; Triumph Daytona 675; ParkinGO BE1 Triumph; +1.950
9; J. Di Salvo; Triumph Daytona 675; ParkinGO BE1 Triumph; +2.669
10; D Dell'Omo; Honda CBR600RR; Kuja Racing; +2.994
...
12; S. Charpentier; Triumph Daytona 675; ParkinGO Triumph BE1; +4.348

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę