tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Vyrus 986 M2 - przełom w Moto2?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Vyrus 986 M2 - przełom w Moto2?

Autor: Lovtza 2011.02.14, 15:23 9 Drukuj

W wyścigach wydawać by się mogło, wszystko jest już wymyślone. Wieloletnia ewolucja sportowych motocykli doprowadziła do tego, że zawierają one w sobie tylko to, co potrzebne, a na próżno by szukać w nich rzeczy zbędnych lub dyskusyjnych. Co więcej sama forma i układ konstrukcyjny motocykli jest już tak doskonały, że wydawać by się mogło, trudno wymyśleć coś innowacyjnego. A jednak!

Włoski producent Vyrus, mający na swoim koncie kilka drogich, nietuzinkowych konstrukcji przygotował właśnie model 986 M2, którego jedyny celem jest wygrywanie wyścigów w klasie Moto2. Przyjrzyjmy mu się z bliska.

Tym, co rzuca się w oczy najbardziej jest zawieszenie zwrotnicowe, które Vyrus udoskonalał przez wiele lat w swoich poprzednich modelach. Rzecz jasna w klasie Moto2, gdzie wszystkie motocykle są do siebie bardzo podobne, będzie to ogromny wyróżnik. Tego typu rozwiązanie oznacza także nieco inne zachowanie motocykla w czasie jazdy, cechujące się między innymi ograniczonym nurkowaniem w czasie hamowania. Zapowiada się więc, że zwolennicy i przeciwnicy zawieszeń zwrotnicowych będą teraz w stanie realnie ocenić skuteczność tej technologii w starciu z klasycznym widelcem teleskopowym. Pojedynek będzie o tyle sprawiedliwy, że jak powszechnie wiadomo, wszystkie motocykle startujące w Moto2 korzystają ze zunifikowanych silników Hondy, opartych na jednostce napędowej z CBR600RR. Prototypowe muszą pozostać natomiast ramy i zawieszenia, czyli to, w czym włoski Vyrus jest naprawdę dobry.

Jeśli przyjrzeć się motocyklowi uważniej, łatwo dostrzec także inne ciekawe detale. Chłodnica umieszczona jest pod silnikiem, układ wydechowy kończy się natomiast wybitnie wystylizowanymi końcówkami po obu stronach tylnego koła, tuż nad wahaczem. Resorowanie tylnego koła powierzono specjalnemu amortyzatorowi umieszczonemu poziomo, poprzecznie do kierunku jazdy. Wszystkie te zabiegi w zapewnieniach konstruktorów mają poprawić centralizację masy motocykla i polepszyć jego czucie przez kierowcę.

Co jeszcze bardziej intrygujące, model Vyrus 986 M2 ma jesienią bieżącego roku znaleźć się w ofercie firmy jako motocykl z homologacją drogową. Jeśli tak się stanie, będzie to pierwsza drogowa replika motocykla Moto2 dopuszczona do ruchu. Cena? Około 25 tysięcy Euro, co z jednej strony jest kwotą sporą, ale jak za motocykl z rodowodem GP, chyba nie aż tak wygórowaną. Są chętni?

vyrus 986 Moto2 rama i sety
vyrus 986 Moto2 uklad wydechowy
vyrus 986 Moto2 zawieszenie zwrotnicowe
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 7
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górę