tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Vespa Sprint - legendarna od urodzenia
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Vespa Sprint - legendarna od urodzenia

Autor: Informacja prasowa 2014.04.05, 15:26 Drukuj

Vespa Sprint proponuje wiele zdecydowanych elementów silnie ją charakteryzujących i wyróżniających. Ekskluzywny projekt siodełka, w kolorze głębokiej czerni, na tle której wyróżnia się biała lamówka jest ewidentnym nawiązaniem do sportowych modeli Vespa. Z przodu siodełka zamontowany jest wygodny haczyk na torbę, który zwiększa i tak już dużą ładowność Vespa Sprint. Schowek pod siodełkiem o pojemności 16,6 litra pomieści kask full-jet, więcej miejsca uzyskano dzięki zamontowaniu akumulatora w centralnym tunelu podestu. Nowa jest także kwadratowa forma uchwytu dla pasażera, który w połączeniu z nowym kształtem podestu zapewnia dużo przestrzeni oraz pozwala na przyjęcie komfortowej i bezpiecznej pozycji.

Podczas prac projektowych w Piaggio Group Style Centre nadano nowemu modelowi Vespa Sprint ekskluzywne i wyróżniające cechy stylistyczne. Tablica instrumentów, otoczona zgrabną osłonką zyskała nowe czarne tło na prędkościomierzu, natomiast wielofunkcyjny wyświetlacz cyfrowy ma teraz agresywne czerwone podświetlenie. Doświadczenia zdobyte przy projekcie 946, najbardziej cenionemu i zaawansowanemu modelowi Vespa wszech czasów, można dostrzec także w kształcie i nowoczesnym wzornictwie lusterek wstecznych, doskonale integrującym się ze stylem Vespa Sprint. Reflektor ma typowy dla sportowych modeli Vespa kształt. Przednie światła pozycyjne są typu LED. Vespa Sprint jest dostępna w dwóch pojemnościach i trzech wersjach silnikowych: dwóch o pojemności 50 cm3 (dwusuwowy i czterosuwowy) i jednej o pojemności 125 cm3 - z trzy zaworowym rozrządem, która reprezentuje najwyższy poziom zaawansowanej technologii, wydajności oraz minimalny poziom zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń. Ten jednocylindrowy, czterosuwowy chłodzony powietrzem silnik, z pojedynczym wałkiem rozrządu w głowicy z 3 zaworami (2 ssącymi i 1 wydechowym) i elektronicznym wtryskiem paliwa został opracowany i skonstruowany w zakładach Piaggio. W celu polepszenia osiągów przeprowadzono dokładne prace badawcze nad redukcją tarcia i polepszeniem dynamiki płynów.

NAS Analytics TAG

Technika - doskonała technologia konstrukcyjna

Samonośne nadwozie z blach tłoczonych jest elementem wyróżniającym skuter Vespa spośród innych skuterów na świecie. Rama Vespa Sprint jest całkowicie nowa, chociaż zachowuje unikalną filozofię konstrukcyjną. Jest wykonana ze spawanych tłoczonych elementów metalowych. Proces spawania odbywa się na nowej w pełni zautomatyzowanej linii produkcyjnej, zapewnianiającej najwyższe standardy jakości i precyzji. Staranne zaprojektowanie różnych elementów ramy pozwoliło na uzyskanie poziomów sztywności jakich wcześniej nie osiągnięto, bez jednoczesnego niekorzystnego obciążania konstrukcji. W porównaniu do Vespa LX i Vespa S, sztywność główki ramy zwiększono o 36%, natomiast odporność na skręcanie o 154%. Korzyści są odczuwalne w bezpieczeństwie i przyjemności z jazdy na drodze, w czasie której można odkryć dynamiczne walory skutera Vespa oraz wyjątkową stabilność, łatwość manewrowania i obsługi. Nowa konstrukcja ramy umożliwiła przeniesienie akumulatora do centralnego tunelu podestu. Dzięki temu zwiększono ilość dostępnego miejsca na kask i inne przedmioty w schowku pod siodełkiem. Schowek na kask nie ma żadnych wkrętów i mocowań, wystarczy go wyjąć, aby uzyskać szybki dostęp do części mechanicznych.

Nowe silniki

Vespa Sprint jest dostępna w dwóch pojemnościach i trzech wersjach silnikowych: dwóch o pojemności 50 cm3 (dwusuwowy i czterosuwowy) i jednej o pojemności 125 cm3  - z trzyzaworowym rozrządem, która reprezentuje najwyższy poziom zaawansowanej technologii, wydajności oraz minimalny poziom zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń. Ten jednocylindrowy, czterosuwowy chłodzony powietrzem silnik, z pojedynczym wałkiem rozrządu w głowicy z 3 zaworami (2 ssącymi i 1 wydechowym) i elektronicznym wtryskiem paliwa został opracowany i skonstruowany w zakładach Piaggio we włoskiej miejscowości Pontedera, jednym z najlepszych na świecie centrum badań i rozwoju, z zamiarem  zwiększenia osiągów i zmniejszenia zużycia paliwa oraz emisji spalin. W celu polepszenia osiągów przeprowadzono dokładne prace badawcze nad redukcją tarcia i polepszeniem dynamiki płynów. Nowy wał korbowy o zredukowanej stopie korbowodu i czopach, wałek krzywkowy podparty na łożyskach i dźwigienki zaworowe z rolkami wpłynęły na zmniejszenie tarcia, polepszając osiągi i obniżając zużycie paliwa. Zmieniły się wartości średnicy cylindra i skoku tłoka (odpowiednio zmalały i wzrosły), na korzyść momentu obrotowego oraz szybkiej odpowiedzi na manetkę gazu. W poszukiwaniu najlepszej proporcji między osiągami i zużyciem paliwa, zastosowano układ rozrządu z trzema zaworami, który jest najlepszym i najbardziej skutecznym rozwiązaniem, gdyż polepsza ssanie, zwiększając wydajność silnika w porównaniu do tradycyjnych silników dwuzaworowych. Innowacyjny układ rozrządu pozwala w ten sposób polepszyć ruchy ładunku w cylindrze. Proces spalania został również udoskonalony poprzez nowe położenie świecy zapłonowej jednocześnie zapewniające lepsze chłodzenie wewnętrznych elementów głowicy, a także łatwiejszą konserwację

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê