Vespa ET2
Udoskonalone motocykle o nazwie skutery powstały już 80 lat temu. Niestety nie znalazły one wówczas zainteresowania u klientów, a nieliczne próby wprowadzenia tych pojazdów na rynek kończyły się przeważnie fiaskiem.
Sytuacja gwałtownie zmieniła się po wprowadzeniu przez włoski koncern Piaggio skutera Vespa ET2. Na pewno każdy z Was miał przyjemność grania w GTA: Vice City. To właśnie w tej grze mamy do czynienia z bardzo ciekawymi, śmiesznymi skuterami, przypominającymi te z lat 70-tych. Nic dziwnego, przecież akcja tej gry toczy się właśnie w tym okresie... Dzisiaj powracając do rzeczywistości okazuje się, że aby znaleźć takie śmieszne maszyny, nie trzeba długo czekać.
Wystarczy odwiedzić salon Vespy. Tam naszym oczom ukaże się model ET2 - nowiutki skuter, którego futurystyczny design przypomina o historii pierwszych skuterów. Maszyna jest bardzo ciekawa, jednak nie każdemu może spodobać się jej "dziwny" design. Skuter ten jest kolejnym, bardzo mocnym potwierdzeniem tego, że włosi mają swój niepokonany styl.
Motocykl dostępny jest w pięciu, równie futurystycznych jak design wersjach kolorystycznych. Jest to propozycja dla osób, które same prezentują swój własny styl i chcą go jeszcze podkreślić poprzez motocykl. Z tego co udało mi się zaobserwować, szczególną popularność Vespa ET2 zdobyła u kobiet i to chyba głównie do nich skierowany jest model tego włoskiego producenta.
Zagłębiając się w szczegóły techniczne, od razu rzuca się w oczy ilość koni mechanicznych jakimi dysponuje ten dwusuw. 3,94 KM to niezbyt dużo, jeśli porównalibyśmy go do innych skuterów w swojej klasie. Skuter wyposażony jest w hydrauliczny hamulec tarczowy z przodu oraz hamulec bębnowy z tyłu. Opony bęzdętkowe o rozmiarach 100/80-10" (przód) i 120/70-10" (tył). Wysokość siedziska jaką dysponuje Vespa ET2 to 795 mm. Pojemność zbiornika paliwa - 9 litrów. Fanatycy jazdy miejskiej mogą zakupić dodatkowe akcesoria dostępne do tego motocykla. W skład dodatkowego wyposażenia wchodzi między innymi duża szyba przednia (według mnie beznadziejna) oraz opływowy kufer na tylny błotnik (ta rzecz już trochę lepiej się prezentuje).
Orientacyjna cena tego skutera to 10.500 zł, jednak w celu dokładnej wyceny prosimy o kontakt z dealerem Piaggio. Jesteśmy pewni, że osoba, która stanie się właścicielem tego skutera diametralnie zmieni swój stosunek do życia... na lepszy. Motocykl ten powoduje, że jesteśmy dumni z życia i dodatkowo z tego, że możemy nim podkreślić swoje własne "ja". Nie jest to może najciekawsza propozycja ze strony Vespy, ale zdecydowanie najlepiej się prezentująca. Przypomina ona o kilkudziesięcioletniej tradycji w tworzeniu skuterów na całym świecie. Tak też powinno być. Nie powinno się zatracać tego, co powstało już wcześniej... i za to włoskiemu producentowi przede wszystkim należą się podziękowania. ET2 różni się od swoich starszych braci tylko nowszymi elementami technicznymi, natomiast cały design pozostał praktycznie bez zmian. Wyobraźcie sobie widok tak futurystycznej maszyny, którą kieruje kobieta... w dodatku z "orzeszkiem" na głowie... To nic dziwnego... to tylko Vespa ET2 - nowy, ale jak bardzo stary skuter...
Dane techniczne:
Silnik: jednocylindrowy, 2-/4-suwowy, chłodzony powietrzem
Pojemność: 49/124/150 ccm
Moc: 3,9/10,7/12,5 KM
Masa: 90/105/111 kg
Koła: 10 cali
Hamulce: przód-tarcza, tył-bęben
Zbiornik: 9l paliwo, 1,5l olej/ 9l paliwo
Wysokość siedzienia: 795mm
Wymiary: dług.- 1760, szer.- 670 [mm]
Osiągi: 45/97/103 kmh
Komentarze 8
Poka¿ wszystkie komentarzeja mam t± vespa z 1998 i ma przejechane 60 tysiecy kilometrowbez wymieniania czesci:):)
Odpowiedzi co w niej wymieni³e¶ ja mam 97r vespe et2 i jako¶ tak mi ty³em majta co to mo¿e byæ
Odpowiedzmam vespe z 1999 roku od niedawna, mam kilka pytañ, czy 28000 km to du¿o i ile jeszcze mo¿e przejechaæ bez remontu oraz ile pali na 100 km
Odpowiedzja mam z 1997 pali ok 4.5 do 6 l na 100 bez remontu przejedziesz jakie¶jeszcze 10000ty¶ te skutery s± wytrzyma³e tylko uwa¿aj na przewud do ch³odzenia jak jest pekniety to bedzie gas
Odpowiedza jak mieszaæ paliwo z olejem i co ma wiedzieæ jeszcze o bie¿±cej eksploatacji - mam skuter z 2004rr. mój pierwszy i od kilkunastu godzin
Odpowiedztypowy skuter do jazdy po mie¶cie, wygl±da jak rasowy w³och xD
Odpowiedzposiadam taki skuter! jest po prostu zajeb....!! kocham go!!
Odpowiedzheh ale bzdura:) wprowadzenie vespy et2 wcale nie spowodowalo jakiejkolwiek rewolucji w ¶wiecie skuterów. Vespy s± popularne od lat 50tych, innych firm produkuj±cych skutery od co najmniej 25ciu ...
OdpowiedzCh³opie Vespy by³y zawsze popularne i jeszcze d³ugo bêd± a wprowadzenie ka¿dego nowego modelu jest kolosalnym zarobkiem dla firm sprzedaj±cych nowe modele rozchodz± sie jak ciep³e bu³eczki.
Odpowiedz