Vespa ELETTRICA - styl, technologia i ekologia dla ka¿dego!
Niepowtarzalny, jedyny w swoim rodzaju włoski design i najnowocześniejsza technologia jeszcze bardziej przyjazna środowisku! Nadchodzi miejska rewolucja - Vespa Elettrica, czyli w pełni elektryczny skuter, na który nie potrzebujesz prawa jazdy!
Klasyczna nowoczesność
Bezemisyjne pojazdy miejskie to już wcale nie wizja przyszłości, a wręcz symbol naszych czasów. Bezemisyjne, czyli nie tylko nie produkujące spalin, ale także pracujące bezgłośnie. I taka właśnie jest nowa Vespa Elettrica. Skuter ten łączy przeszłość z przyszłością; klasyczny, nieprzemijający, zawsze aktualny design Vespy z najnowocześniejszą technologią napędu elektrycznego, systemu Ride by Wire, oświetlenia LED, funkcji Bike Finder i wielu, wielu innych.
200 Nm momentu obrotowego!
Skuter Vespa Elettrica napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy ciągłej 3,5 kW i maksymalnym momencie obrotowym przekraczającym 200 Nm, co sprawia, że pojazd ten rozpędza się o wiele szybciej niż motorowery napędzane spalinowymi jednostkami klasy 50 cm3. Podjazd pod wzniesienie z pasażerem? Nabieranie prędkości przy ruszaniu spod świateł? Elettrica robi to bez żadnego problemu i to w mgnieniu oka!
Duży zasięg, szybkie ładowanie i długowieczność baterii
Dzięki pojemnej baterii litowo-jonowej oraz wyjątkowo wydajnemu systemowi odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania o nazwie KERS, maksymalny zasięg Vespy Elettrica wynosi aż 100 km! A ładowanie? Aby to zrobić wystarczy ze schowka pod siedzeniem, wygodnie otwieranego za pomocą pilota, wyjąć kabel z wtyczką i podłączyć ją do gniazdka. Wyczerpaną baterię do pełna, przy użyciu prądu 230 V, ładuje się jedynie 4 godziny.
Kolejnym ważnym parametrem dla ekologicznego pojazdu jest długowieczność akumulatora. Ten z Vespy Elettrica jest wyjątkowo żywotny i pozwala na 1000 pełnych cykli ładowania, dzięki czemu można będzie przejechać na nim około 70 000 km, co średnio zajmie nawet 10 lat! Ale nawet przy takim przebiegu litowo-jonowy akumulator będzie nadal w 80% sprawny, a więc cały czas będzie zdatny do użycia.
Tak bezobsługowy, jak to tylko możliwe
Vespa Elettrica to pojazd stworzony według zasady user friendly, czyli ma być tak bezobsługowy i tak przyjazny dla użytkownika, jak to tylko jest możliwe. Zatem zarówno silnik jak i bateria nie wymagają absolutnie żadnych czynności obsługowych.
Szybko czy daleko?
ECO oraz POWER - to dwa tryby jazdy, które może wybrać użytkownik Vespy Elettrica. Pierwszy z nich zestrojony jest tak, aby maksymalnie ograniczyć zużycie energii, i co za tym idzie, wydłużyć żywotność baterii przez mniej agresywne oddawanie mocy oraz ograniczenie prędkości maksymalnej. Tryb POWER zaś oddaje 100% mocy silnika w celu czerpania jak największej frajdy z jazdy Vespą Elettrica.
Miejskie udogodnienia
Użytkowanie tego wyjątkowego skutera w miejskim gąszczu ułatwiają duże koła pozwalające komfortowo pokonywać nierówności asfaltu. Z kolei system Bike Finder umożliwia namierzenie pojazdu na zatłoczonym parkingu. Duże udogodnienie w miejskim zgiełku stanowi także wygodny schowek na podręczne rzeczy osobiste wyposażony w port USB.
Multimedia, czyli maszyna bliżej człowieka
Vespa Elettrica posiada na swoim pokładzie wyjątkowo przyjazną platformę multimedialną łączącą człowieka z maszyną. Kolorowy wyświetlacz TFT o średnicy 4,3 cala jest niezwykle czytelny, zarówno w dzień jak i w nocy, co zapewnia wbudowany czujnik zmierzchu i funkcja automatycznej zmiany jego jasności. Dzięki aplikacji Vespa App użytkownik za pomocą technologii Bluetooth może połączyć smartfon ze swoim pojazdem i np. odbierać informacje o połączeniach i wiadomościach bezpośrednio na wyświetlaczu pojazdu, odtwarzać ulubioną muzykę czy obsługiwać połączenia głosowe. Podłączenie aplikacji daje również możliwość uzyskania dodatkowych informacji takich jak czas podróży, długość przejazdu, średnia prędkość oraz wiele innych.
Podróżuj jeszcze dalej - Elettrica X
Jeżeli 100 km zasięgu to dla ciebie za mało, nie musisz rezygnować z zakupu Vespy Elettrica, a powinieneś zainteresować się jej wersją X. Pojazd ten wyposażono w spalinowy generator prądu wraz z trzylitrowym zbiornikiem paliwa, który pozwala oszczędzić energię baterii. Wybierając Vespę Eletttrica X możesz cieszyć się bezemisyjną jazdą do 50 km i maksymalną, z włączonym generatorem, do 200 km, a to już zasięg idealny do weekendowych wypadów za miasto.
Wyjątkowe kolory wykończenia
Szare malowanie nadwozia Vespy Elettrica wzbogacone jest jednym z sześciu różnych kolorów wykończenia elementów pojazdów: niebieskim, jasnożółtym, zielonym, głębokiej czerni, dymionym szarym oraz chromowym. Elettrica X dostępna będzie w tym samym kolorze co wersja podstawowa, ale z wykończeniem w miedzianych barwach. Pozostałe kolory dostępne będą na zamówienie.
Na polskim rynku dostępne będą następujące wersje:
- Vespa Elettrica z homologacją L1 z ograniczeniem do 45 km/h, czyli bez prawa jazdy - w cenie 27 900 zł.
- Vespa Elettrica X z homologacją L1 z ograniczeniem do 45 km/h, również bez prawa jazdy - w cenie 28 900 zł.
- Vespa Elettrica z homologacją L3 do 55 km/h - na prawo jazdy kat. B (posiadane ponad 3 lata) oraz A1 - w cenie 28 900 zł.
Wybierz swoją Vespę Elettrica i ciesz się cichą i bezemisyjną jazdą kiedy tylko masz na nią ochotę!
Odwiedź stronę i zobacz więcej: http://www.elettrica.vespa-polska.pl
Dane techniczne Vespa Elettrica L1 45km/h
SILNIK
Elektryczny silnik Piaggio z kinetycznym systemem odzyskiwania energii - KERS (Kinetic Energy Recovery System)
MOC
3,5 kW
MOC SZCZYTOWA
4,0 Kw
MOMENT OBROTOWY
200 Nm
BATERIA
Litowo-jonowa bateria Piaggio 4,2kW/h z komorami LG Chem i wbudowaną ładowarką
NAPIĘCIE BATERII
48 V
POJEMNOŚĆ BATERII
86 Ah
ZASIĘG NA JEDNYM ŁADOWANIU
100 km
CZAS ŁADOWANIA
4 h (przy napięciu 220 V)
KONSTRUKCJA NOŚNA
Konstrukcja ze stali nierdzewnej z przyspawanymi wzmocnieniami
PRZEDNIE ZAWIESZENIE
Widelec jednoramienny ze sprężyną śrubową i hydraulicznym amortyzatorem typu monoshock
TYLNE ZAWIESZENIE
Hydrauliczny amortyzator
PRZEDNI HAMULEC
Hamulec hydrauliczny oraz tarcza ze stali nierdzewnej o średnicy 200 mm
TYLNY HAMULEC
Mechaniczny hamulec bębnowy (140 mm)
KOŁO PRZEDNIE
Felga aluminiuowa 3,00 x 12 oraz opona bezdętkowa 110/70 - 12"
KOŁO TYLNE
Felga aluminiuowa 3,00 x 11 oraz opona bezdętkowa 120/70 - 11"
DŁUGOŚĆ
1 870 mm
SZEROKOŚĆ
735 mm
ROSTAW KÓŁ
1 350 mm
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA
790 mm
WAGA
130 kg
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeJakim cudem ma 200Nm jak np Yamaha R1 ma 108Nm momentu?
OdpowiedzCo za okazyjna cena, ju¿ widzê oczami wyobra¼ni szturm Kowalskich na salony Vespy... Chiñczycy robi± takie za 1/5 tej ceny.
OdpowiedzCiekawe jak ekologiczne jest wytwarzanie baterii do wszelkiego typu pojazdów elektrycznych, a wcze¶niej pozyskiwanie ze ¶rodowiska pierwiastków do ich produkcji. Nie wspomnê ju¿ nawet o utylizacji...
OdpowiedzCzy sugerujesz, ze akumulatory do pojazdow spalinowych oraz wszystkie pozostale elementy uzyte do ich produkcji sa w pelni biodegradowalne tudziez nadajace sie do recyklingu? Oraz ze ich produkcja nie ma zadnego wplywu na srodowisko? Porownanie wegla do atomu to troszku z dupy i swiadczy o fundamentalnych brakach w wiedzy w tym zakresie, wiec nawet nie odniose sie do tego bo zwyczajnie miejsca w komentarzu nie starczy. Co do skutera bezemisyjnego... Proponuje maly eksperyment - wyzwanie: Dwa szczelne garaze, zamkniemy sie w nich, Ty odpalisz swoj pojazd spalinowy, ja bede po garazu jezdzil w koleczko skuterkiem elektrycznym. Buahahahaha.
OdpowiedzKolega DAREK prawdopodobnie mia³ namy¶li "¶lad wêglowy". Proponujê poczytaæ na ten temat. Eksperyment zawsze mo¿na dobraæ do wyniku...
Odpowiedz