Vallelunga - Biaggi wygrywa pierwszy wyścig Superbike
Rzymianin Max Biaggi doprowadził włoskich kibiców do ekstazy zdecydowanie wygrywając pierwszy wyścig World Superbike na ulokowanym na przedmieściach stolicy Italii torze Vallelunga. Zawodnik zespołu Alstare Suzuki Corona Extra wyprzedził startującego z pole position Troya Baylissa i lidera klasyfikacji generalnej Jamesa Toselanda, który jednocześnie powiększył swoją przewagę w tabeli.
Prowadzenie po starcie objął obrońca mistrzowskiego tytułu, Australijczyk Troy Bayliss. Na czwartym okrążeniu zawodnika ekipy Xerox Ducati wyprzedził jednak faworyt publiczności, Rzymianin Max Biaggi, który z okrążenia na okrążenie powiększał swoją przewagę, mijając linię mety pięć sekund przed "Baylissticiem".
Najważniejszy dla mistrzostw pojedynek toczył się jednak o trzecią pozycję i mistrzowski tytuł. Po słabym starcie z ósmej pozycji, lider klasyfikacji generalnej, James Toseland musiał agresywnie przebijać się do przodu. W połowie pierwszego okrążenia tuż przed przednim kołem HANNspree Ten Kate Hondy Brytyjczyka wywrócił się Troy Corser, prawie zabierając ze sobą Toselanda na pobocze. Po chwili James zderza się na ostatnim zakręcie z atakującym go Noriyukim Hagą.
Japończyk szybko dogonił jadącego na drugiej pozycji Baylissa i zacięcie tasował się z nim w połowie wyścigu, pozwalając Biaggiemu na powiększenie przewagi. Toseland tymczasem powoli ale systematycznie zbliżał się do walczącego o drugą pozycję duetu. Na siedemnastym okrążeniu Bayliss w końcu wysunął się na drugą pozycję i uciekł Hadze, którego motocykl na moment prawie zatrzymał się w połowie okrążenia. Pozwoliło to Toselandowi na dogonienie Japończyka. Brytyjczyk przez kilka okrążeń jak cień podążał za tylnymi wydechami Yamahy z numerem czterdzieści jeden, by skutecznie i bardzo agresywnie zaatakować Hagę na przedostatnim kółku.
Tym sposobem zawodnik zespołu HANNspree Ten Kate powiększył swoją przewagę nad Japończykiem do czterdziestu czterech punktów. Jednocześnie na drugiej pozycji w tabeli z Hagą zrównał się zwycięzca pierwszego wyścigu, Max Biaggi i już tylko ta trójka ma szansę na mistrzowski tytuł.
Powiedzieli:
Max Biaggi: „Vallelunga zawsze była dla mnie specjalnym miejscem ponieważ urodziłem się w okolicy. Mój zespół spisał się wyśmienicie. Przez cały weekend systematycznie poprawialiśmy motocykl. Dzisiaj tor był trochę bardziej śliski i maszyna bardziej się ślizgała, ale na początku wyścigu widziałem, że Troy Bayliss ma taki sam problem więc nie przejmowałem się tym. Kontrolowałem swoje czasy okrążeń i pod koniec wyścigu widziałem, że robię czasy w granicach 1:39. Zmartwiłem się tym, ponieważ wcześniej jechałem sekundę szybciej, ale szybko zorientowałem się, że rywale także zwolnili. Jechałem na miękkiej mieszance opon, więc stąd wolniejsze tempo w końcówce wyścigu. Jestem bardzo zadowolony z tego zwycięstwa i dwudziestu pięciu punktów. Mam nadzieję, że uda mi się dzisiaj wygrać po raz drugi przed tymi fantastycznymi kibicami."
Troy Bayliss: „Po pierwsze gratuluję Maxowi ponieważ wiem jak ważne jest wygranie wyścigu przed własnymi kibicami. Dla mnie był to bardzo długi trudny wyścig ponieważ motocykl nie do końca zachowuje się w ten weekend tak jakbyśmy tego chcieli. Leżałem już w ten weekend kilka razy i nie poprawia to mojej pewności siebie. Opony spisywały się dzisiaj dobrze, ale musimy dokonać mały zmian w ustawieniach motocykla i może w drugim wyścigu będzie lepiej. Nori wyprzedził mnie ale szybko zdałem sobie sprawę, że nie będzie w stanie dogonić Maxa, więc postanowiłem kontratakować. Zajęło mi to trochę czasu i w końcówce wyścigu wiedziałem już, że nie będę w stanie dogonić Maxa."
James Toseland: „Dojechanie dzisiaj na trzeciej pozycji było trudniejsze niż wygranie obu wyścigów na Brands Hatch. To był mój najtrudniejszy wyścig w tym roku. Wiedziałem, że muszę zaatakował Hagę w pierwszej części toru, ponieważ tylko tam byłem od niego szybszy. To dla mnie bardzo ważne podium. Dziękuję mojemu zespołowi który świetnie spisał się naprawiając rozwalony przeze mnie wczoraj motocykl. Pod koniec wyścigu miałem problemy z oponami ale widziałem, że Troy i Nori mieli takie same."
Powtórka pierwszego wyścigu o godzinie 14:30 na antenie stacji Eurosport 2. Po niej na żywo pokazany zostanie wyścigu numer dwa podczas którego James Toseland może już sięgnąć po swoją drugą koronę. Brytyjczyk musiałby jednak minąć linię mety na pierwszej pozycji i przed Troy'em Baylissem, lub liczyć na pecha Hagi i Biaggiego.
Superstock 100
Pierwsze zwycięstwo Claudio Cortiego
Ekscytujące widowisko zafundowali włoskim kibicom zawodnicy pucharu Superstock 1000. Już to starcie liczącego trzynaście okrążeń wyścigu, na prowadzenie wysunął się duet zespołu Yamaha Motor Italia. Podczas gdy Claudio Corti pierwszej pozycji bronił przez pięć kółek, Michele Pirro systematycznie tracił kolejne lokaty, ostatecznie mijając linię mety na ósmym miejscu.
Na piątym kółku na prowadzenie wysunął się Mark Aitchinson (Celani Team Suzuki Italia), jednak tuż za nim podążał Corti i startujący z pole positon, Włoch Niccolo Canepa. Corti niemal co zakręt atakował Aitchinsona ostateczne zmuszając Australijczyka do błędu i upadku na ósmym okrążeniu. W międzyczasie na czwartą pozycję awansował Badovini (Biassono Racing Team, MV Agusta), który po chwili dołączył do prowadzącej trójki: Corti, Canepa, Roberts (obaj Xerox Ducati Junior Team).
Na dwunastym okrążeniu swój ostateczny, jednak nieskuteczny atak przeprowadził Canepa, który musiał pogodzić się ze zwycięstwem Cortiego. Na ostatnim kółku zespołowego kolegę Włocha, Brendana Robertsa skutecznie wyprzedził Włoch Ayrtona Badovini, który przy okazji wypchnął Australijczyka na chwilę poza tor.
Dzięki swojemu zwycięstwu Corti awansował na czwartą pozycję w klasyfikacji generalnej, wyprzedzając Aitchinsona. Na jeden wyścig przed końcem sezonu liderem nadal pozostaje, dziś dopiero szósty, Włoch Matteo Baiocco (Umbria Bike Yamaha), który Canepę wyprzedza jednak zaledwie o jeden punkt. Piąty na mecie i trzeci w tabeli, Belg Xavier Simeon (Alstare Suzuki Corona Extra) traci do lidera zaledwie osiem oczek, zaś Corti jedenaście.
Wyniki pierwszego wyścigu World Superbike
1. Biaggi M. Alstare Suzuki Corona Extra. Suzuki GSX-R1000 K7 39'24.967 24
2. Bayliss T. Ducati Xerox Team. Ducati 999 F07 39'30.605 24
3. Toseland J. Hannspree Ten Kate Honda. Honda CBR1000RR 39'32.419 24
4. Haga N. Yamaha Motor Italia. Yamaha YZF-R1 39'35.046 24
5. Fabrizio M. D.F.X. Corse. Honda CBR1000RR 39'47.224 24
6. Lanzi L. Ducati Xerox Team. Ducati 999 F07 39'50.629 24
7. Laconi R. Kawasaki PSG-1 Corse. Kawasaki ZX-10R 39'59.778 24
8. Nieto F. Kawasaki PSG-1 Corse. Kawasaki ZX-10R 40'03.042 24
9. Nakatomi S. Yamaha YZF. Yamaha YZF-R1 40'04.037 24
10. Iannuzzo V. Kawasaki PSG-1 Corse. Kawasaki ZX-10R 40'12.669 24
11. Smrz J. Team Caracchi Ducati SC. Ducati 999 F05 40'12.773 24
12. Borciani M. Team Sterilgarda. Ducati 999 F06 40'18.455 24
13. Muggeridge K. Alto Evolution Honda. Honda CBR1000RR 40'19.476 24
14. Martin S. Celani Team Suzuki Italia. Suzuki GSX-R1000 K6 40'26.934 24
15. Tiberio Y. Alto Evolution Honda. Honda CBR1000RR 40'33.258 24
16. Morelli L. D.F.X. Corse. Honda CBR1000RR 40'33.484 24
17. Ellison D. Team Pedercini. Ducati 999RS 39'27.030 23
Nie ukończyli:
Xaus R. Team Sterilgarda. Ducati 999 F06 15'40.330 9
Brignola N. Team Guandalini. Ducati 999 F05 5'10.735 3
Neukirchner M. Suzuki Germany. Suzuki GSX-R1000 K6
Corser T. Yamaha Motor Italia. Yamaha YZF-R1
Rolfo R. Hannspree Ten Kate Honda. Honda CBR1000RR
Klasyfikacja generalna World Superbike na trzy wyścigi przed końcem sezonu
1. J. Toseland 391
2. N. Haga 347
3. M. Biaggi 347
4. T. Bayliss 316
5. T. Corser 254
6. L. Lanzi 183
7. R. Xaus 177
8. R. Rolfo 166
9. M. Neukirchner 130
10. M. Fabrizio 123
11. R. Laconi 122
12. Y. Kagayama 116
13. F. Nieto 90
14. J. Smrz 66
15. S. Nakatomi 54
16. K. Muggeridge 50
17. J. Brookes 40
18. S. Martin 25
19. V. Iannuzzo 15
20. M. Borciani 12
21. G. Bussei 11
22. L. Morelli 9
23. A. Polita 8
24. D. Ellison 7
25. M. Sanchini 5
26. J. Drazdak 2
27. R. Pietri 2
28. C. Morales 2
29. Y. Tiberio 2
30. M. Svoboda 2
31. M. Nutt 1
32. S. Cruciani 1
33. C. Zaiser 1
Wyniki wyścigu Superstock 1000
1. Corti C. Yamaha Team Italia. Yamaha YZF-R1 22'08.540 13
2. Canepa N. Ducati Xerox Junior Team. Ducati 1098S 22'09.357 13
3. Badovini A. Biassono Racing Team. MV Agusta F4 312 R 22'11.424 13
4. Roberts B. Ducati Xerox Junior Team. Ducati 1098S 22'13.218 13
5. Simeon X. Alstare Suzuki Corona Extra. Suzuki GSX-R1000 K6 22'15.598 13
6. Baiocco M. Umbria Bike. Yamaha YZF-R1 22'16.772 13
7. Dionisi I. Cruciani Moto Suzuki Italia. Suzuki GSX-R1000 K7 22'17.042 13
8. Pirro M. Yamaha Team Italia. Yamaha YZF-R1 22'21.892 13
9. Foray F. Team Zone Rouge. Yamaha YZF-R1 22'22.891 13
10. Mahr R. Vd Heyden Motors Yamaha. Yamaha YZF-R1 22'24.138 13
11. Van Keymeulen D. TTSL-MGM Racing. Yamaha YZF-R1 22'24.424 13
12. Verdini L. RCGM Team. Yamaha YZF-R1 22'30.550 13
13. Sutter D. Peko Racing. Yamaha YZF-R1 22'32.473 13
14. Giuseppetti D. MGM Racing Performance. Yamaha YZF-R1 22'32.709 13
15. Nemeth B. Full-Gas Racing Team. Suzuki GSX-R1000 K6 22'35.664 13
16. Rohtlaan M. Azione Corse. Honda CBR1000RR 22'35.759 13
17. Romanelli G. RD Motoracing. Ducati 1098S 22'36.693 13
18. Jenkinson A. Racing Dirk Van Mol. Suzuki GSX-R1000 K7 22'42.655 13
19. Gieseler T. MGM Racing Performance. Yamaha YZF-R1 22'47.935 13
20. Hernandez M. DBR Racing Team. Yamaha YZF-R1 22'48.410 13
21. Schouten R. Vd Heyden Motors Yamaha. Yamaha YZF-R1 22'49.792 13
22. Bond M. Mist Suzuki. Suzuki GSX-R1000 K6 22'50.212 13
23. Kispataki V. Full-Gas Racing Team. Suzuki GSX-R1000 K6 22'54.589 13
24. Millet F. Biassono Racing Team. MV Agusta F4 312 R 22'57.476 13
25. Jerman M. DBR Racing Team. Yamaha YZF-R1 23'00.333 13
26. Van Den Broeck W. Team Zone Rouge. Yamaha YZF-R1 23'03.826 13
27. Aitchison M.Celani Team Suzuki Italia. Suzuki GSX-R1000 K6 23'08.583 13
28. Nedog L. Team Ducati SC Caracchi. Ducati 1098S 19'24.150 11
29. Morais S. Team Pedercini. Ducati 1098S 15'42.064 9
30. Smrz M. MS Racing. Honda CBR1000RR 16'35.624 9
31. Filice R. Celani Team Suzuki Italia. Suzuki GSX-R1000 K6 15'08.389 8
32. Gildenhuys G. Team Pedercini. Ducati 1098S 10'32.435 6
33. Appelo B. EAB Ten Kate Honda. Honda CBR1000RR 10'41.778 6
34. Gianfardoni R. RG Team. Yamaha YZF-R1 7'23.841 4
35. Dell'Omo D. UnionBike Gimotorsport. MV Agusta F4 312 R 3'35.960 2
36. Burrell B. MS Racing. Honda CBR1000RR 3'37.797 2
37. Sacchetti D. UnionBike Gimotorsport. MV Agusta F4 312 R 3'44.849 2
38. Baroni L. Team Sterilgarda. Ducati 1098S 4'29.653 2
39. Rosso N. EVR Corse. MV Agusta F4 312 R 1'56.694 1
Klasyfikacja generalna Superstock 1000 przed ostatnim wyścigiem
1. M. Baiocco 146
2. N. Canepa 145
3. X. Simeon 138
4. C. Corti 137
5. M. Aitchison 121
6. I. Dionisi 102
7. M. Pirro 85
8. D. Van Keymeulen 83
9. B. Roberts 65
10. R. Mahr 54
11. M. Smrz 47
12. A. Badovini 42
13. S. Morais 37
14. A. Tode 34
15. M. Jerman 23
16. C. Tangre 23
17. D. Dell'Omo 19
18. D. Giuseppetti 18
19. D. Sutter 16
20. D. Sacchetti 11
21. M. Rohtlaan 9
22. L. Napoleone 8
23. F. Foray 7
24. L. Baroni 5
25. R. Schouten 5
26. L. Verdini 4
27. L. Biliotti 4
28. R. Ter Braake 4
29. B. Nemeth 4
30. B. Burrel 1
31. T. Gieseler 1
32. O. Depoorter 1
33. N. Moore 1
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze